Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
OPP101 | OPTİSYENLİĞE GİRİŞ | 1 | 4 | 3 | 9 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NİHAN ÜNLÜ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. CİHAT GÜLERYÜZ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Optisyenliğe giriş dersinin amacı, optisyenlik mesleği ve optik bilimleri hakkında temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
İçerik: | Optisyenlik mesleğinin icrasındaki tüm teknik bilgiler, Optisyenlik tarihi, ve Dünyadaki eğitim durumunun değerlendirilmesi, mesleki tanımlar, göz anatomisi ve göz kusurlarının kısaca açıklanması, optisyenlik mesleğinde kullanılan tüm malzeme ve makinalar hakkında temel bilgilerin aktarılması sağlanır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bu dersi alan öğrenci, optisyenlik mesleğinin gelişimi, kanunlar, yönetmelikler, tarih ve deontoloji konularında çıkarımda bulunur. |
Bu dersi alan öğrenci, laboratuvar cihazları, el aletleri ve malzeme kullanımında temel bilgileri tanımlar. |
Bu dersi alan öğrenci, gözlük reçetesi ve muhteviyatını açıklar. |
Gözlük, cam, çerçeve, lens ve tüm görme gereçlerini karakterize eder. |
Optisyenlik mesleğinin icrasında kullanılacak temel terimleri açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | KAYNAK TARAMA | Dersin tanıtımı, kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri | Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme |
2 | KAYNAK TARAMA | Optisyenlik mesleği, optisyenin görev ve sorumlulukları-1 | Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme |
3 | KAYNAK TARAMA | Optisyenlik mesleği, optisyenin görev ve sorumlulukları-2 | Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme |
4 | KAYNAK TARAMA | Türkiye'de optisyenlik mesleğinin tarihi gelişimi | Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme |
5 | KAYNAK TARAMA | Optisyenlik ve Optometri eğitiminin Dünyadaki durumu | Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme |
6 | KAYNAK TARAMA | Mesleki örgütler, Sivil toplum kuruluşları | Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme |
7 | KAYNAK TARAMA | Teminolojik terimler, mesleki tanımlar, optik bilimleri, görme kusurları, reçete bilgileri, gözlük cam ve çerçeve terimleri | Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | KAYNAK TARAMA | Optik cam çeşitleri, gözlük camları, camın şekillendirilmesi ve sertleştirilmesi süreçleri-1 | Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme |
10 | KAYNAK TARAMA | Optik cam çeşitleri, gözlük camları, camın şekillendirilmesi ve sertleştirilmesi süreçleri-2 | Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme |
11 | KAYNAK TARAMA | Optik camın kompozisyonu, camın optik özellikleri, camın termal özellikleri, camın fiziki özellikleri, camın kimyasal özellikleri | Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme |
12 | KAYNAK TARAMA | Gözlük çerçevelerinin özellikleri, çerçevelerin rimlerine göre sınıflandırılması, çerçevelerin hammaddelerine göre sınıflandırılması, gözlük kısımları | Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme |
13 | KAYNAK TARAMA | Refraksiyon kusurları | Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme |
14 | KAYNAK TARAMA | Görme gereçleri standartları, optalmik lenslerin prensipleri | Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme |
15 | KAYNAK TARAMA | Reçete yazılışları ve reçete okuma | Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kayın, N., "Optalmik Optisyenin Meslek Kitabı"., Kitap No:4., ISBN 975-97172-9-8 |
Yrd. Doç. Dr. Tuba Özdemir , Optisyenin Eğitim El Kitabı: Mükemmel Bir Optisyen Olmak için Basit Adımlar |
Özdemir, E., & Kabak, S. (2018). Gözlükçülüğün Tarihsel Gelişimi ve Türkiye’de Gözlük Sektörü. İTO/İDA yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Optician profession is equipped with the theoretical and practical knowledge. Optician terminology, health legislation, health Iaw has the knowledge and equipment. Optician profession within the framework of ethical rules, shall exercise the duties and fulfilling their responsibilities. Program graduates in the private sector can directorate responsible in opticianry institution or the institution have the right to become an Optician.
|
5 | |||||
2 |
Basic epidemiological concepts and professional practice in learning to use these concepts appropriately. Optician about the professional is knowledgeable about the powers and responsibilities.
|
0 | |||||
3 |
Eyeglasses, contact lenses and low vision devices (telescopic products, etc.). Has information about the basic vision devices.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Basic vision devices prescribed by the selection and preparation of sales to provide adaptation to the user.
|
5 | |||||
2 |
Prescription glasses and contact lens diopters to measure and make the necessary settings for the installation.
|
3 | |||||
3 |
Glasses for the preparation of the necessary equipment, tools and machines to use.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The interdisciplinary team work, social responsibility, having to be enterprising individuals.
|
3 | |||||
2 |
Opticians opticianry the computer programs used in the program are used in an effective manner.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Turkish language knowledge and ability to use professional development to follow the contemporary level of professional knowledge of foreign languages is to educate individuals.
|
3 | |||||
2 |
Improving the social and cultural sense, to be aware of individual awareness.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Of the obligations to be fulfilled successfully and correctly.
|
0 | |||||
2 |
Knowing the risks to the health sector and industry make the right decisions.
|
0 | |||||
3 |
Health sector and the sector's risk requires knowing the true teamwork in the unit, compatible and effective to çalışır.al.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Regular training programs for professional and personal development will follow.
|
0 | |||||
2 |
Optician keeps track of current events related to the industry.
|
5 | |||||
3 |
Regarding Optician keeps pace with national and international developments.
|
5 | |||||
4 |
The official institutions of health care institutions is subject knows.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Patients and relatives will communicate correctly with.
|
2 | |||||
2 |
Issues of workplace privacy and patient confidentiality is authoritative.
|
4 | |||||
3 |
Information about the effective use of communication technologies.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Is knowledgeable about the health care industry.
|
2 | |||||
2 |
Terminology specific to the health sector is dominant.
|
0 | |||||
3 |
Health ethics in the context of universal ethical values by internalizing the work and knows that they need to act.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 130 |
Genel Toplam | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |