TR EN

FİZİK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FIZ111 FİZİK 1 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NİHAN ÜNLÜ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi NİHAN ÜNLÜ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Temel fizik kavramlarını tanıtmak, mekanik olayları içeren belirli fiziksel nicelikleri formüle etmede ve problem çözmedeki becerileri geliştirmek amaçlanmaktadır.
İçerik: Ölçme ve fiziksel büyüklükler,Vektörlerin grafik ve analitik yöntemlerle belirlenmesi,Statik( Denge,moment, kütle merkezi),Mekanik,Dinamik,İş-Enerji-Güç,Akışkanlar konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bir ve iki boyutlu hareket ile ilgili problemleri çözer.
İş, İş-Enerji, Enerji Korunumu Kavramlarını tanımlayabilir ve bunlardan yararlanarak bir sistemdeki cisimlerin ötelenme hareketlerini ifade eder.
Momentum, Momentum Korunumu kavramlarını bilir ve çarpışma problemlerini çözer.
Belli bir eksen etrafında dönen cisimlerin hareketini ifade eder.
Dalga hareketini tanımlar ve denklemlerini çözer.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 KAYNAK TARAMA Ölçme ve Boyut Analizi, Birimler Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme
2 KAYNAK TARAMA Vektörel ve Skaler Büyüklükler Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme
3 KAYNAK TARAMA Kuvvet ve Newton'un Hareket Yasaları Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme
4 KAYNAK TARAMA Moment, Denge ve Kütle Merkezi Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme
5 KAYNAK TARAMA Hareket Denklemleri Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme
6 KAYNAK TARAMA Tek Boyutta Hareket Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme
7 KAYNAK TARAMA İki Boyutta Hareket Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme
8 - ARA SINAV -
9 KAYNAK TARAMA İş ve Kinetik Enerji Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme
10 KAYNAK TARAMA Potansiyel Enerji, Enerji Korunumu ve Güç Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme
11 KAYNAK TARAMA Doğrusal Momentum ve Çarpışmalar Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme
12 KAYNAK TARAMA Akışkanlarda Basınç ve Kaldırma Kuvveti Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme
13 KAYNAK TARAMA Süreklilik İlkesi, Bernoulli İlkesi ve Pascal Prensibi Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme
14 KAYNAK TARAMA Dalga Hareketi Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme
15 KAYNAK TARAMA Dalga Çeşitleri Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Karaoğlu, B. (2012). Üniversiteler İçin Fizik, Seçkin Yayınevi, 2. Baskı, 2012, s, 82.
Serway, R. A. (1996). Fen ve mühendislik için fizik I (Çolakoğlu, K. Çev.). Ankara: Palme Yayıncılık.
Cutnell, J. D., & Johnson, K. W. (2009). Physics. John Wiley & Sons.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Optician profession is equipped with the theoretical and practical knowledge. Optician terminology, health legislation, health Iaw has the knowledge and equipment. Optician profession within the framework of ethical rules, shall exercise the duties and fulfilling their responsibilities. Program graduates in the private sector can directorate responsible in opticianry institution or the institution have the right to become an Optician.
1
2
Basic epidemiological concepts and professional practice in learning to use these concepts appropriately. Optician about the professional is knowledgeable about the powers and responsibilities.
1
3
Eyeglasses, contact lenses and low vision devices (telescopic products, etc.). Has information about the basic vision devices.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Basic vision devices prescribed by the selection and preparation of sales to provide adaptation to the user.
3
2
Prescription glasses and contact lens diopters to measure and make the necessary settings for the installation.
5
3
Glasses for the preparation of the necessary equipment, tools and machines to use.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The interdisciplinary team work, social responsibility, having to be enterprising individuals.
3
2
Opticians opticianry the computer programs used in the program are used in an effective manner.
1
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Turkish language knowledge and ability to use professional development to follow the contemporary level of professional knowledge of foreign languages ​​is to educate individuals.
1
2
Improving the social and cultural sense, to be aware of individual awareness.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Of the obligations to be fulfilled successfully and correctly.
3
2
Knowing the risks to the health sector and industry make the right decisions.
1
3
Health sector and the sector's risk requires knowing the true teamwork in the unit, compatible and effective to çalışır.al.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Regular training programs for professional and personal development will follow.
2
2
Optician keeps track of current events related to the industry.
2
3
Regarding Optician keeps pace with national and international developments.
2
4
The official institutions of health care institutions is subject knows.
1
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Patients and relatives will communicate correctly with.
0
2
Issues of workplace privacy and patient confidentiality is authoritative.
0
3
Information about the effective use of communication technologies.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Is knowledgeable about the health care industry.
1
2
Terminology specific to the health sector is dominant.
0
3
Health ethics in the context of universal ethical values ​​by internalizing the work and knows that they need to act.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 4 56
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 1 8 8
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 101
Genel Toplam 101
Toplam İş Yükü / 25.5 4
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0