TR EN

KİMYA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
KIM112 KİMYA 2 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NİHAN ÜNLÜ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders ile temel kimya kavramları, molekül yapıları ve formülleri, periyodik sistem, kimyasal tepkimeler, çözeltilerin hazırlanması konusunda temel bilgilerin ve genel uygulamaların öğretilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu ders; temel kimya kavramları, madde ve atomun yapısı, molekül yapıları ve formülleri, periyodik sistem, kimyasal tepkimeler, çözeltilerin hazırlanması, mol, molarite ve % çözelti hesaplamalarını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Madde, element, bileşik, karışım, atom, çözelti gibi temel kimya kavramlarını tanımlar.
Ulusal birim sistemini, bunların birbirlerine dönüştürülmesini tanımlar.
Kimyasal bileşikleri, formüllerini sınıflandırır.
Kimyasal tepkimeleri tanımlar.
Çözeltiler için mol, molarite, yüzde hesaplamalarını doğru bir şekilde kullanır.
Çözelti karışımlarını hazırlama işlemlerini sınıflandırır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, bireysel araştırma. Kimyasal Güvenlik Sembolleri. Sözlü Anlatım
2 Literatür tarama, bireysel araştırma. Madde ve Özellikleri Sözlü Anlatım
3 Literatür tarama, bireysel araştırma. Temel Kimya Kanunları Sözlü Anlatım
4 Literatür tarama, bireysel araştırma. Atomlar ve Atom Kuramları Sözlü Anlatım
5 Literatür tarama, bireysel araştırma. Radyoaktivite Sözlü Anlatım
6 Literatür tarama, bireysel araştırma. Kimyasal Bileşik Çeşitleri ve Formülleri Sözlü Anlatım
7 Literatür tarama, bireysel araştırma. Periyodik Tablo ve Özellikleri Sözlü Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, bireysel araştırma. Mol Kavramı Sözlü Anlatım
10 Literatür tarama, bireysel araştırma. Kimyasal Tepkimeler ve Eşitlikler Sözlü Anlatım
11 Literatür tarama, bireysel araştırma. Çözeltilerin Sınıflandırılması Sözlü Anlatım
12 Literatür tarama, bireysel araştırma. Çözeltilerin Fiziksel Özellikleri Sözlü Anlatım
13 Literatür tarama, bireysel araştırma. Çözeltilerin Hazırlanması Sözlü Anlatım
14 Literatür tarama, bireysel araştırma. Molar Çözeltiler, Normal Çözeltiler ve Hesaplamaları Sözlü Anlatım
15 Literatür tarama, bireysel araştırma. Asitler ve Bazlar Sözlü Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Petrucci, R. (2002). Genel kimya 1: İlkeler ve modern uygulamalar. Palme yayıncılık.
Petrucci, R. H., Harwood, W. S., & Herring, F. G. (1994). Genel kimya. Palme Yayıncılık, Ankara, 403.
Chang, R., & Overby, J. (1986). General chemistry. New York: Random House.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Optician profession is equipped with the theoretical and practical knowledge. Optician terminology, health legislation, health Iaw has the knowledge and equipment. Optician profession within the framework of ethical rules, shall exercise the duties and fulfilling their responsibilities. Program graduates in the private sector can directorate responsible in opticianry institution or the institution have the right to become an Optician.
1
2
Basic epidemiological concepts and professional practice in learning to use these concepts appropriately. Optician about the professional is knowledgeable about the powers and responsibilities.
1
3
Eyeglasses, contact lenses and low vision devices (telescopic products, etc.). Has information about the basic vision devices.
1
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Basic vision devices prescribed by the selection and preparation of sales to provide adaptation to the user.
1
2
Prescription glasses and contact lens diopters to measure and make the necessary settings for the installation.
1
3
Glasses for the preparation of the necessary equipment, tools and machines to use.
1
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The interdisciplinary team work, social responsibility, having to be enterprising individuals.
2
2
Opticians opticianry the computer programs used in the program are used in an effective manner.
1
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Turkish language knowledge and ability to use professional development to follow the contemporary level of professional knowledge of foreign languages ​​is to educate individuals.
1
2
Improving the social and cultural sense, to be aware of individual awareness.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Of the obligations to be fulfilled successfully and correctly.
5
2
Knowing the risks to the health sector and industry make the right decisions.
1
3
Health sector and the sector's risk requires knowing the true teamwork in the unit, compatible and effective to çalışır.al.
1
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Regular training programs for professional and personal development will follow.
2
2
Optician keeps track of current events related to the industry.
1
3
Regarding Optician keeps pace with national and international developments.
1
4
The official institutions of health care institutions is subject knows.
1
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Patients and relatives will communicate correctly with.
1
2
Issues of workplace privacy and patient confidentiality is authoritative.
1
3
Information about the effective use of communication technologies.
1
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Is knowledgeable about the health care industry.
2
2
Terminology specific to the health sector is dominant.
2
3
Health ethics in the context of universal ethical values ​​by internalizing the work and knows that they need to act.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 5 70
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 2 4
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 33 0 105
Genel Toplam 105
Toplam İş Yükü / 25.5 4,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0