Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SMP101 | ANATOMİ | 1 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MURAT KARA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. SİBEL BULUT HAKLI |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Anatomi dersinde; vücudun temel yapısı ile sistemleri oluşturan yapı ve organların anatomik özellikleri ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği; anatomi ile ilgili temel terim ve kavramlar, kafatası iskeleti, omurga ve toraks anatomisi, üst ve alt ekstremite anatomisi, eklemler, kas sistemi, solunum sistemi, dolaşım sistemi, sindirim sistemi, sinir sistemi, endokrin sistem, boşaltım sistemi, üreme sistemi ve duyu organlarına ait bilgileri içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İnsan vücudunun temel yapısını ayırt etme |
Hareket sistemine ait yapıları bilme. |
Solunum sistemine ait yapıları bilme. |
Sinir sistemine ait yapıları bilme. |
Boşaltım sistemine ait yapıları bilme. |
Sindirim sistemine ait yapıları bilme. |
Dolaşım sistemine ait yapıları bilme. |
Sistemler ve yapıları arasındaki farklılıkları ayırt etme. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Anatomi ile ilgili temel terim ve kavramlar | sözlü sunum ,soru /cevap |
2 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Kafatası iskeleti | sözlü sunum ,soru /cevap |
3 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Omurga ve Toraks anatomisi | sözlü sunum ,soru /cevap |
4 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Üst ve alt extremite anatomisi | sözlü sunum ,soru /cevap |
5 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Eklemler (artroloji) | sözlü sunum ,soru /cevap |
6 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Kas Sistemi | sözlü sunum ,soru /cevap |
7 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Solunum Sistemi | sözlü sunum ,soru /cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Dolaşım Sistemi | sözlü sunum ,soru /cevap |
10 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Sindirim Sistemi | sözlü sunum ,soru /cevap |
11 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Sinir Sistemi | sözlü sunum ,soru /cevap |
12 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Endokrin Sistem | sözlü sunum ,soru /cevap |
13 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Boşaltım Sistemi | sözlü sunum ,soru /cevap |
14 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Üreme Sistemi | sözlü sunum ,soru /cevap |
15 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Duyu Organları | sözlü sunum ,soru /cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Vural, F. ve Üzel, M., (2014) İnsan Anatomisi, Akademi Yayınları |
Solomon E. P., Çeviri Ertuğrul, L., (2003). İnsan Anatomisi ve Fizyolojisine Giriş, Akademi Yayınları |
Gerard J. Tortora, Bryan Derrickson, Principles of Anatomy and Physiology, Wiley Press, 13th Edition |
Hatipoğlu, T., ve Hatipoğlu, G., (20013), Yüksek Okullar Anatomi Ders Kitabı, Hatipoğlu Yayınevi |
Mehmet Yıldırım, M., (2022), Sağlık Yüksek Okulları İçin Resimli İnsan Anatomisi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Electroneurophysiology containing up to date information in the field of lecture notes, application tools and supported with visual and objective source of basic theoretical and practical courses, and apply the knowledge gained can be regarded as professional.
|
2 | |||||
2 |
Patients under the supervision of specialist physicians required to make electroneurophysiological applications.
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Monitor the patient, whether the patient-technicians, technicians can provide-doctor communication.
|
2 | |||||
2 |
In situations requiring first aid can make the necessary applications.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The foundation of teamwork being aware of the profession under the supervision of specialist doctors as a team with which analyzes data related to the patient or the patient, reviews and produces results.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Specialist doctors working in a manner consistent with the urgent and unforeseen circumstances can act competently.
|
1 | |||||
2 |
Electroneurophysiology related according to the technique can make all the applications.
|
1 | |||||
3 |
Electroencephalography, electromyography, preparation and implementation of Polysomnography and other auxiliary equipment can do.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Not independent from the team have the ability to work well with the team.
|
1 | |||||
2 |
Are aware of their individual responsibilities within the team can fulfill this task complete.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Electroneurophysiology has knowledge about the basic and applied health.
|
3 | |||||
2 |
Awareness of lifelong learning basic knowledge and skills in personal and professional self-updating can move further.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Patients, relatives and other health care professionals with the oral and written ethical rules can communicate in an appropriate manner.
|
1 | |||||
2 |
Practices before, during and after the communication between the patient and provides specialist doctors.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Patients under the supervision of specialist physicians required to make appropriate technique electroneurophysiological applications, can provide patient-doctor communication.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 108 |
Genel Toplam | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |