Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
YDL102 | YABANCI DİL II (İNG.) | 2 | 3 | 3 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MURAT KARA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | İngilizce öğrenenlere okuma, dinleme ve yazma konularında bütünleşik dil becerileri kazandırarak temel dil bilgisine sahip olmalarını sağlamak amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Fikirleri Bağlantılandırma: Şimdiki ve Geçmiş Zaman Düzensiz Çoğullar, Sessizler, Sayılabilen ve Sayılamayan İsimler, Sağlıklı Yaşam ve Alışkanlıklar, Yapabilme - Yapmak - Beceriler, İstek Amaçlı Yapabilme - Sıfatlar ve Zarflar, Kişileri Açıklamak, Şimdiki Zaman ve Sıfatlar, Soru Oluşturma; Edatlar, Yapmak Zorunda Olmak / Olmamak Ev Ödevi ve Çalışma Yükümlülükleri, Teklif ve Davet, Yakın Gelecek ve Planlar, Ulaşım, Hareket Edatları Adres Açıklama, Yazma Faaliyetleri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Miktar ifadelerini başlangıç düzeyinde kullanır. |
Sözlü olarak ve yazılı metinlerde geniş zaman, şimdiki zaman ve geçmiş zamanda cümleler kurar. |
Temel kipleri tanımlar ve bunları başlangıç düzeyinde iletişim ve yazma becerilerinde kullanır. |
İngilizce'den Türkçe'ye, Türkçe'den İngilizce'ye cümleleri temel düzeyde çevirir. |
Başlangıç düzeyinde İngilizce yazılmış metinleri yorumlar. |
Geçmiş zamandaki bir olayı ya da anıyı anlatan temel düzeyde bir paragraf yazar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Video İzleme, Okuma | Fikirleri Bağlantılandırma: Şimdiki ve Geçmiş Zaman Düzensiz Çoğullar, Sessizler | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans |
2 | Video İzleme, Okuma | Sayılabilen ve Sayılamayan İsimler, Sağlıklı Yaşam ve Alışkanlıklar | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans |
3 | Video İzleme, Okuma | Yapabilme - Yapmak - Beceriler | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans |
4 | Video İzleme, Okuma | İstek Amaçlı Yapabilme - Sıfatlar ve Zarflar | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans |
5 | Video İzleme, Okuma | Kişileri Açıklamak, Şimdiki Zaman ve Sıfatlar | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans |
6 | Video İzleme, Okuma | Soru Oluşturma; Edatlar: üstünde, içinde, -e | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans |
7 | Video İzleme, Okuma | Yapmak Zorunda Olmak / Olmamak Ev Ödevi ve Çalışma Yükümlülükleri | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Video İzleme, Okuma | Teklif ve Davet Niçin? Ne yapmak istersiniz? Haydi.....? Boş Zaman Faaliyetleri | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans |
10 | Video İzleme, Okuma | Yakın Gelecek ve Planlar İçin Belirsizlik | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans |
11 | Video İzleme, Okuma | Yakın Gelecek Zayıf Formlar: Belki / Muhtemel | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans |
12 | Video İzleme, Okuma | Yakın Geçmiş Zaman | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans |
13 | Video İzleme, Okuma | Ulaşım, Hareket Edatları Adres Açıklama | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans |
14 | Video İzleme, Okuma | Yazma Faaliyetleri | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans |
15 | Video İzleme, Okuma | Yazma Faaliyetleri | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Puchta, H., Stranks, J. (2010). English in mind –(Modul Tests). Cambridge University Press. |
Seligson, P. (2009). Richmond essential english course elementary-2. Richmond Publishing. |
Walker, E., Elsworth, S. (2000). Grammar practice for elementary students. Longman Press. |
Meriç, D. (2018). İngilizce günlük konuşmalar. Fono Kurumu yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Electroneurophysiology containing up to date information in the field of lecture notes, application tools and supported with visual and objective source of basic theoretical and practical courses, and apply the knowledge gained can be regarded as professional.
|
||||||
2 |
Patients under the supervision of specialist physicians required to make electroneurophysiological applications.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Monitor the patient, whether the patient-technicians, technicians can provide-doctor communication.
|
||||||
2 |
In situations requiring first aid can make the necessary applications.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The foundation of teamwork being aware of the profession under the supervision of specialist doctors as a team with which analyzes data related to the patient or the patient, reviews and produces results.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Specialist doctors working in a manner consistent with the urgent and unforeseen circumstances can act competently.
|
||||||
2 |
Electroneurophysiology related according to the technique can make all the applications.
|
||||||
3 |
Electroencephalography, electromyography, preparation and implementation of Polysomnography and other auxiliary equipment can do.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Not independent from the team have the ability to work well with the team.
|
||||||
2 |
Are aware of their individual responsibilities within the team can fulfill this task complete.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Electroneurophysiology has knowledge about the basic and applied health.
|
||||||
2 |
Awareness of lifelong learning basic knowledge and skills in personal and professional self-updating can move further.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Patients, relatives and other health care professionals with the oral and written ethical rules can communicate in an appropriate manner.
|
||||||
2 |
Practices before, during and after the communication between the patient and provides specialist doctors.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Patients under the supervision of specialist physicians required to make appropriate technique electroneurophysiological applications, can provide patient-doctor communication.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 77 |
Genel Toplam | 77 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |