Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
ENP102 |
ELEKTRONÖROFİZYOLOJİ II |
2 |
4 |
3 |
10 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. MURAT KARA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
EEG kullanım alanları ve ayırıcı tanımların yapılarak raporlama özelliklerinin belirlenmesi |
İçerik: |
EEG cihazları tanımak ve kullanmak, video EEG monitorizasyonun teknik özelliklerinin öğrenilmesidir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
EEG’ de saptanabilecek nöbet aktiviteleri, beyni etkileyen fokal yada diffüz hastalıklar bilgisini anlar. |
İntraoperatif monitorizasyonu kavrar. |
Organik Beyin Sendromları ve Demans özellikleri öğrenir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Geç Yanıtlar |
- |
2 |
- |
Ardışık Sinir Uyarımı |
- |
3 |
- |
IONM-1 |
- |
4 |
- |
IONM-2 |
- |
5 |
- |
EMG Cihazı, Görüntüleme Sistemi, Artefaktlar ve Teknik Faktörler |
- |
6 |
- |
EMG Yanılgı Kaynakları |
- |
7 |
- |
Periferik Sinirlerin Anatomisi, Fizyolojisi ve Patolojik Süreçler |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Femoral Sinir |
- |
10 |
- |
Karpal Tünel Sendromu |
- |
11 |
- |
Brakial Pleksus |
- |
12 |
- |
Radial Sinir-1 |
- |
13 |
- |
Radial Sinir-2 |
- |
14 |
- |
Muskulokuteneus Siniri |
- |
15 |
- |
EMG Aktiviteleri ve Aksiyon Potansiyeli |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Öğretim elemanına ait sunumlar |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Electroneurophysiology containing up to date information in the field of lecture notes, application tools and supported with visual and objective source of basic theoretical and practical courses, and apply the knowledge gained can be regarded as professional.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Patients under the supervision of specialist physicians required to make electroneurophysiological applications.
|
|
|
2 |
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Monitor the patient, whether the patient-technicians, technicians can provide-doctor communication.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
In situations requiring first aid can make the necessary applications.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The foundation of teamwork being aware of the profession under the supervision of specialist doctors as a team with which analyzes data related to the patient or the patient, reviews and produces results.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Specialist doctors working in a manner consistent with the urgent and unforeseen circumstances can act competently.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Electroneurophysiology related according to the technique can make all the applications.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Electroencephalography, electromyography, preparation and implementation of Polysomnography and other auxiliary equipment can do.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Not independent from the team have the ability to work well with the team.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Are aware of their individual responsibilities within the team can fulfill this task complete.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Electroneurophysiology has knowledge about the basic and applied health.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Awareness of lifelong learning basic knowledge and skills in personal and professional self-updating can move further.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Patients, relatives and other health care professionals with the oral and written ethical rules can communicate in an appropriate manner.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Practices before, during and after the communication between the patient and provides specialist doctors.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Patients under the supervision of specialist physicians required to make appropriate technique electroneurophysiological applications, can provide patient-doctor communication.
|
0 |
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
5 |
70 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
9 |
126 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
14 |
14 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
7 |
7 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
7 |
7 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
33 |
0 |
226 |
|
Genel Toplam |
226 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
8,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
9,0 |
|