Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
DHF431 |
ÇOCUK DİŞ HEKİMLİĞİ KLİNİK EĞİTİM I |
7 |
6 |
3 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. MAHİR GÜNDAY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLA ŞİMŞEK |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Çocuk Diş hekimliği kliniğinde anamnez alma, hastalıkların teşhisi, süt ve daimi dişlerin ayırt edilmesi, koruyucu tedavilerin uygulanması ve hem velilere hem de çocuk hastalara oral hijyen eğitimi verilmesidir. |
İçerik: |
Bu dersin içeriği; hastalardan anamnez alma, çürük dişlerin teşhisi, tedavide kullanılan aletlerin tanınması ve kullanılması, kavite açma prensiplerine uyarak kavite hazırlanması, siman karıştırılması, kompozit, kompomer dolguların yapılması, koruyucu rezin restorasyonlar, fissures örtücü ve fluorid uygulamalarını içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Hastalardan ve ebeveynlerinden anamnez alınması ve etkili iletişim |
Davranış yönlendirme tekniklerini uygulayarak çocuk hastanın tedavi için iş birliği sağlaması |
Süt ve sürekli dişlerin ağız içinde ayırt edilmesi, diş numaralarının belirlenmesi |
Çürük Dişlerin tespit edilmesi |
Kavite prensiplerine bağlı kalarak kavite preparasyonu |
Minimal invaziv kavite preparasyonu |
Kompozit/ kompomer dolgular |
Koruyucu rezin restorasyonlar |
Yerel fluoride uygulamaları |
Fissür örtücü uygulamaları |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Klinikte izlem |
Klinik eğitimi, hasta anamnezi alınması |
- |
2 |
Klinikte izlem |
Klinik eğitimi, dental materyallerin tanıtımı ve kullanımı |
- |
3 |
Klinikte izlem |
Klinik eğitimi, davranış yönlendirmesi |
- |
4 |
Klinikte izlem |
Klinik eğitimi, süt ve sürekli dişlerin ayrımı |
- |
5 |
Klinikte izlem |
Klinik eğitimi, röntgen incelemesi |
- |
6 |
Klinikte izlem |
Klinik eğitimi, yerel fluoride uygulamaları |
- |
7 |
Klinikte izlem |
Klinik eğitimi, oral hijyen eğitimi |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Klinikte izlem |
Klinik eğitimi, minimal invaziv kavite preparasyonları |
- |
10 |
Klinikte izlem |
Klinik eğitimi, tip 1,2,3 koruyucu rezin restorasyonlar |
- |
11 |
Klinikte izlem |
Klinik eğitimi, black 1 kavite hazırlanması |
- |
12 |
Klinikte izlem |
Klinik eğitimi, teşhis ve tedavi planlaması |
- |
13 |
Klinikte izlem |
Klinik eğitimi, hasta takibi ve değerlendirilmesi |
- |
14 |
Klinikte izlem |
Klinik eğitimi, beslenme ve oral hijyen eğitimi |
- |
15 |
Klinikte izlem |
Klinik eğitimi, genel değerlendirme |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
1. Pinkham JR, Cassamassimo PS, Fields JH, McTigue DM, & Nowak A (2013) Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence (5th ed.). Elsevier Health Science. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
|
|
1 |
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
|
|
|
2 |
|
|
|
4 |
|
|
|
|
3 |
|
|
5 |
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
4 |
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
4 |
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
5 |
4 |
|
|
|
|
|
4 |
|
5 |
|
|
|
|
|
4 |
|
6 |
|
|
1 |
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
14 |
2 |
28 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
1 |
1 |
1 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
45 |
0 |
101 |
|
Genel Toplam |
101 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|