Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
LEE590 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ | 1 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NEVRUZ BERNA TATLISU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere kendi alanlarında akademik araştırmaları uluslararası bilimsel standartlarda yürütebilmelerini sağlayacak temel ilkeleri öğretmek. Öğrencilerin araştırma konusuna uygun olarak doğru veri toplama ve analiz yöntemlerini seçebilmesini sağlamak. Öğrencilerin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak ve etik değerleri gözeterek, araştırma yapma beceri ve yetkinliğine sahip olmasını sağlamak. Öğrencilere bilimsel makale ve tez yazma kabiliyeti kazandırmak. |
İçerik: | Bilim felsefesi ve metodolojisinin temel kavramlarının araştırılması, veri türlerinin çeşitli açılardan karşılaştırılması, veri toplama ve çözümleme yöntemlerinin örneklendirilmesi yapılır. Akademik kaynakları etkili kullanma ve araştırma sonuçlarını doğru aktarma becerilerinin edinilmesini sağlanır. Bilim, kuram ve araştırma ilişkisi, bilimsel araştırmanın tasarım ve gerçekleştirilmesinden raporlaştırılmasına dair süreçlerin nasıl gerçekleştirildiği üzerinde durulur. Bilimsel makale ve tez yazımı ve bu esnada uyulacak etik kurallar ele alınır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Öğrenci araştırma yöntemlerini ve bilimsel araştırmanın temel ilkelerini bilir. Öğrenci bilimsel yöntem ve araştırma sürecinin temel kavram ve sorunlarını tartışır. Öğrenci hangi konuyu hangi araştırma yöntemi ile ele alması gerektiğine karar verir. Öğrenci akademik bağlamda bilimsel araştırma önerisi sunmak ve elde edilen sonuçları yayınlamak için gerekli yazım formatını uygular. Öğrenci nicel ve nitel araştırma yöntemlerini karşılaştırır. Öğrenci araştırmada etiğin önemini açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Okuma | Temel Kavramlar: Bilim, Bilimsel Araştırma Felsefesi | Okuma ve Yazma |
2 | Okuma | Araştırma Yöntemlerine Giriş, Akademik Yazına Bakış | Okuma ve Yazma |
3 | Okuma | Tez Yazım Kuralları | Okuma ve Yazma |
4 | Okuma | Bilimsel Araştırma Süreçleri: Araştırma Konusunun Belirlenmesi, Araştırma Probleminin Tanımlanması | Okuma ve Yazma |
5 | Okuma | Araştırmanın Yöntem ve Modelinin Belirlenmesi | Okuma ve Yazma |
6 | Okuma | Araştırma Evreninin ve Örnekleminin Belirlenmesi, Hipotezler ve Amaçlar | Okuma ve Yazma |
7 | Okuma | Bilimsel Veri Toplama: Literatür Araştırması | Okuma ve Yazma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Okuma | Veri Toplama Yöntem ve Araçları | Okuma ve Yazma |
10 | Okuma | Nitel Verilerde Kullanılan Yöntem ve Araçlar | Okuma ve Yazma |
11 | Okuma | Nicel Verilerde Kullanılan Yöntem ve Araçlar | Okuma ve Yazma |
12 | Okuma | Verilerin Analizi | Okuma ve Yazma |
13 | Okuma | Araştırmanın Raporlaştırılması: Metin İçi ve Sonu Kaynakça Gösterimi, Özet, Tablo ve Şekiller | Okuma ve Yazma |
14 | Okuma | Bilimsel Araştırmada Etik Kuramları, Yayın Etiği | Okuma ve Yazma |
15 | Okuma | Bilimsel Araştırmada Etik Kuramları, Yayın Etiği | Okuma ve Yazma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Karasar, N. (2021). Bilimsel Araştırma Yöntemi Kavramlar İlkeler Teknikler. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Tan, W. (2017). |
Research Methods A Practical Guide for Students and Researchers. Second Edition, World Scientific. Walliman, N. (2021). |
Research Methods The Basics. 3rd Edition, Routledge. Almutairi, A. O. (2017). |
Scientific Research Methods. International Institute for Science, Technology & Education. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has comprehensive and expert knowledge about concepts, rules and phenomena in the field and nearby areas.
|
4 | |||||
2 |
Gain knowledge of service processes in the sector, management principles and rules, and effective factors on service.
|
0 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
List the solutions for the problems that may be encountered in the area and nearby areas.
|
4 | |||||
2 |
Has detailed information about scientific research methods used to follow current developments.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Knowledge in the field and nearby areas, researches, correlates and makes inferences between the concepts.
|
5 | |||||
2 |
Use the knowledge and concepts learned in the management and control of service processes.
|
3 | |||||
3 |
Analyze knowledge, concepts and methods in the sector; evaluate critically.
|
5 | |||||
4 |
Design possible solutions by using research methods in detail and explains these solutions in a way that is understandable in the sector.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Realize the planning, coordination, management and control functions by applying the rules of legislation.
|
0 | |||||
2 |
Follow closely new developments in the service sector and contribute to its field by presenting original academic studies.
|
5 | |||||
3 |
Identify the deficiencies in the application processes as a result of the analyzes and develops appropriate methods to complete them.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Work independently in a group
|
5 | |||||
2 |
Conduct the process with the team or alone by offering creative solutions to problems.
|
3 | |||||
3 |
Take responsibility in group work and control time management of both himself and his team.
|
4 | |||||
4 |
Develop methods to increase motivation in team work.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gain new knowledge and skills by using detailed research competence to improve himself / herself academically and professionally.
|
5 | |||||
2 |
In line with the principle of lifelong learning, learn innovations by closely following current developments.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the information and communication technologies required by the field at the level of expertise.
|
5 | |||||
2 |
Take part in team works by establishing effective interpersonal communication.
|
4 | |||||
3 |
Follow the developments in the sector and communicates with stakeholders in written and verbal form.
|
5 | |||||
4 |
Recognize different cultures and provide collaborations in related field thanks to social ability.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Distribute the tasks in a fair way regardless of the characteristics of the team employees.
|
0 | |||||
2 |
Carry out sustainable practices by caring about the social and natural environment.
|
0 | |||||
3 |
While fulfilling its responsibilities in line with the legal regulations and rules, it shows tolerance and respect to its colleagues.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 4 | 48 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 4 | 48 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 152 |
Genel Toplam | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |