Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SBE504 | TEZE GİRİŞ VE SEMİNER | 3 | 0 | 0 | 18 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NEVRUZ BERNA TATLISU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi NEVRUZ BERNA TATLISU |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin sonunda öğrencilerin; bilimsel güvenilirlik ilkesini benimseyerek, araştırma yapabilecek kapasiteye gelmesi ve bir tez önerisi ortaya koyması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu dersin içeriğini; konu ve tez adı belirleme yöntemleri, tez tasarımı ve içindekiler sayfası oluşturma, önsöz, giriş, amaç, önem ve eklerin yazılması, kuramsal ve kavramsal çerçevenin yazılması, kapsam ve sınırların, evren ve örneklemin yazılmasıyla ilgili kurallar, bağımlı, bağımsız değişken ve hipotezlerin yazılması, veri toplama tekniği ve zamanlamanın yazılması, bulgular ve Sonuç kısmının yazılması, kaynak göstermeyle ilgili kurallar, tez çalışmaları üzerinden uygulama konuları oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Tez yazmaya ilişkin teorik bilgisini geliştirir. |
Bir tez yazarken dikkat edilmesi gereken biçimsel kuralları dikkate alır. |
Araştırma yöntemlerine ilişkin edindiği bilgi aracılığıyla yazacağı tezin yöntemini tasarlayabilir. |
Bu dersten edindiği teorik ve uygulamalı bilgi aracılığıyla bir tez önerisi yazabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders İzlencesinin tanıtılması ve giriş | Genel konu ve tez adı belirleme yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
2 | Kaynak okuma | Tez tasarımı ve içindekiler sayfası oluşturma | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
3 | Kaynak okuma | Önsöz, giriş, amaç, önem ve eklerin yazılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
4 | Kaynak okuma | Kuramsal ve kavramsal çerçevenin yazılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
5 | Kaynak okuma | Kapsam ve sınırların, evren ve örneklemin yazılmasıyla ilgili kurallar | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
6 | Kaynak okuma | Araştırma sorularının yazılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
7 | Kaynak okuma | Veri toplama tekniği ve zamanlamanın yazılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak okuma | Bulgular ve Sonuç kısmının yazılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
10 | Kaynak okuma | Kaynak göstermeyle ilgili kurallar | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
11 | Kaynak okuma | Kaynak göstermeyle ilgili kurallar | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
12 | Kaynak okuma | Tez çalışmaları üzerinden uygulama | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
13 | Kaynak okuma | Tez çalışmaları üzerinden uygulama | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
14 | Kaynak okuma | Tez çalışmaları üzerinden uygulama | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
15 | Kaynak okuma | Tez çalışmaları üzerinden uygulama | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Altunişik, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yildirim, E. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sakarya Kitabevi, Adapazarı. |
Berg, B. L., & Lune, H. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Eğitim Yayınevi. |
Taylor, S. J., Bogdan, R., & DeVault, M. (2015). Introduction to qualitative research methods: A guidebook and resource. John Wiley & Sons. |
BECKER, H. (2013). Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi-Yazımın Sosyal Organizasyonu Kuramı-,(Çev: Şerife Güneş). Ankara: Heretik. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has comprehensive and expert knowledge about concepts, rules and phenomena in the field and nearby areas.
|
||||||
2 |
Gain knowledge of service processes in the sector, management principles and rules, and effective factors on service.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
List the solutions for the problems that may be encountered in the area and nearby areas.
|
||||||
2 |
Has detailed information about scientific research methods used to follow current developments.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Knowledge in the field and nearby areas, researches, correlates and makes inferences between the concepts.
|
||||||
2 |
Use the knowledge and concepts learned in the management and control of service processes.
|
||||||
3 |
Analyze knowledge, concepts and methods in the sector; evaluate critically.
|
||||||
4 |
Design possible solutions by using research methods in detail and explains these solutions in a way that is understandable in the sector.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Realize the planning, coordination, management and control functions by applying the rules of legislation.
|
||||||
2 |
Follow closely new developments in the service sector and contribute to its field by presenting original academic studies.
|
||||||
3 |
Identify the deficiencies in the application processes as a result of the analyzes and develops appropriate methods to complete them.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Work independently in a group
|
||||||
2 |
Conduct the process with the team or alone by offering creative solutions to problems.
|
||||||
3 |
Take responsibility in group work and control time management of both himself and his team.
|
||||||
4 |
Develop methods to increase motivation in team work.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gain new knowledge and skills by using detailed research competence to improve himself / herself academically and professionally.
|
||||||
2 |
In line with the principle of lifelong learning, learn innovations by closely following current developments.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the information and communication technologies required by the field at the level of expertise.
|
||||||
2 |
Take part in team works by establishing effective interpersonal communication.
|
||||||
3 |
Follow the developments in the sector and communicates with stakeholders in written and verbal form.
|
||||||
4 |
Recognize different cultures and provide collaborations in related field thanks to social ability.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Distribute the tasks in a fair way regardless of the characteristics of the team employees.
|
||||||
2 |
Carry out sustainable practices by caring about the social and natural environment.
|
||||||
3 |
While fulfilling its responsibilities in line with the legal regulations and rules, it shows tolerance and respect to its colleagues.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 10 | 140 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 12 | 144 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 12 | 144 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 454 |
Genel Toplam | 454 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 17,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 18,0 |