TR EN

INTRODUCTION TO THESIS AND SEMINAR DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ESS504 INTRODUCTION TO THESIS AND SEMINAR 3 0 0 18

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ŞENOL DURGUN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi RAHMAT ULLAH
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin sonunda öğrencilerin; bilimsel güvenilirlik ilkesini benimseyerek, araştırma yapabilecek kapasiteye gelmesi ve bir tez önerisi ortaya koyması amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu dersin içeriğini; konu ve tez adı belirleme yöntemleri, tez tasarımı ve içindekiler sayfası oluşturma, önsöz, giriş, amaç, önem ve eklerin yazılması, kuramsal ve kavramsal çerçevenin yazılması, kapsam ve sınırların, evren ve örneklemin yazılmasıyla ilgili kurallar, bağımlı, bağımsız değişken ve hipotezlerin yazılması, veri toplama tekniği ve zamanlamanın yazılması, bulgular ve Sonuç kısmının yazılması, kaynak göstermeyle ilgili kurallar, tez çalışmaları üzerinden uygulama konuları oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Tez yazmaya ilişkin teorik bilgisini geliştirir.
Bir tez yazarken dikkat edilmesi gereken biçimsel kuralları dikkate alır.
Araştırma yöntemlerine ilişkin edindiği bilgi aracılığıyla yazacağı tezin yöntemini tasarlar.
Bu dersten edindiği teorik ve uygulamalı bilgi aracılığıyla bir tez önerisi yazar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kaynak Okuma Genel konu ve tez adı belirleme yöntemleri Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama
2 Kaynak Okuma Tez tasarımı ve içindekiler sayfası oluşturma Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama
3 Kaynak Okuma Önsöz, giriş, amaç, önem ve eklerin yazılması Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama
4 Kaynak Okuma Kuramsal ve kavramsal çerçevenin yazılması Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama
5 Kaynak Okuma Kapsam ve sınırların, evren ve örneklemin yazılmasıyla ilgili kurallar Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama
6 Kaynak Okuma Bağımlı, bağımsız değişken ve hipotezlerin yazılması Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama
7 Kaynak Okuma Veri toplama tekniği ve zamanlamanın yazılması Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Kaynak Okuma Bulgular ve Sonuç kısmının yazılması Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama
10 Kaynak Okuma Kaynak göstermeyle ilgili kurallar Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama
11 Kaynak Okuma Kaynak göstermeyle ilgili kurallar Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama
12 Kaynak Okuma Tez çalışmaları üzerinden uygulama Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama
13 Kaynak Okuma Tez çalışmaları üzerinden uygulama Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama
14 Kaynak Okuma Tez çalışmaları üzerinden uygulama Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama
15 Kaynak Okuma Tez çalışmaları üzerinden uygulama Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Altunişik, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yildirim, E. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sakarya Publication, Adapazarı.
Berg, B. L., & Lune, H. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Eğitim Publication.
Taylor, S. J., Bogdan, R., & DeVault, M. (2015). Introduction to qualitative research methods: A guidebook and resource. John Wiley & Sons.
BECKER, H. (2013). Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi-Yazımın Sosyal Organizasyonu Kuramı-,(Çev: Şerife Güneş). Ankara: Heretik.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the concepts of economics, administrative and human sciences.
5
2
Relate the principles and rules of political behavior, behavior and leadership in organizations.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the general structure, operation and public policy formation process of administration.
5
2
Explain at an advanced level the working of political processes, political systems as well as the actors in other major political and administrative systems.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interpret current political and administrative developments and the functioning of the democratic system by using the knowledge of political science and public administration.
5
2
Relate professional knowledge of management, urbanization, environmental policies, politics and legal sciences to universal values.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Compare the administrative structures and country management models by using the theoretical knowledge in the field of political science and public.
5
2
Organize events between the public, private sector and voluntary organizations.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
By using the accumulation of knowledge in political science and public administration; manage project, event and social responsibility activities.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze existing structures with a critical approach based on universal legal norms and administrative structures.
5
2
Apply the written and unwritten legal rules and ethical codes in his / her personal and professional life.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Improve himself/herself by following the political and administrative agenda and the written-oral work on the agenda.
5
2
Debate in the field of political science and public administration with different target groups in multicultural environments.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Taking advantage of the existing history and theoretical knowledge of the field; interpret and analyze current issues, events and problems.
5
2
Develop original plans and programs to guide the functioning of political and bureaucratic institutions.
5
3
Develop alternative public policy proposals in the construction and implementation of sustainable and effective public policies.
5
4
Design reform programs aimed at making and improving the functioning of political and administrative organizations.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 10 140
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 12 144
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 12 144
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 14 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 454
Genel Toplam 454
Toplam İş Yükü / 25.5 17,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 18,0