Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
MKF5881 |
YÜKSEK LİSANS TEZ-I |
5 |
0 |
0 |
30 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. HAMDİ ALPER ÖZYİĞİT |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Yüksek Lisans tezi amacı öğrencilere eğitim sürecinde önceki yıllarda öğrendikleri bilgi ve becerileri kullanabilmelerine fırsat veren bir bilimsel aktiviteye zemin oluşturmaktır. Bu ders öğrencilerin analiz ve sentez yapabilme, bilgileri değerlendirebilme ve bilimsel bilgi ve kavrayışı meslektaşları ile paylaşabilme yetisi kazandırma amacı ile oluşturulmuştur. |
İçerik: |
Konu seçimi, çalışma planı hazırlama, kaynak araştırması, data toplama ve matematiksel model oluşturma, veya numerik yada deneysel kompüter modeli hazırlama ve çalıştırma, sonuç ve bulguları analiz etme, değerlendirme, proje raporu hazırlama, sunum ve savunma. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Deney tasarımı ve uygulaması, sonuçları analiz ve değerlendirme kabiliyeti |
Bir sistemin, elemenlarının veya bir sürecin arzu edilen ihtiyaçları karşılamak üzere tasarımı kabiliyeti |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formule etme ve çözümleme kabiliyeti |
Etkin iletişim kabiliyeti |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Problemin tanımı |
- |
2 |
- |
Kaynak araştırması |
- |
3 |
- |
Kaynak taraması ve kaynakların özümsenmesi |
- |
4 |
- |
Konunun ana hatlarıyla oluşturulması |
- |
5 |
- |
Kısıtların ve Başarı ölçütlerinin tespiti |
- |
6 |
- |
Çözüm arayışı, potansiyel çözümlerin belirlenmesi |
- |
7 |
- |
Tasarım için Potansiyel çözümlerin değerlendirilmesi ve çözümün belirlenmesi |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Ön tasarım |
- |
10 |
- |
Ön tasarım |
- |
11 |
- |
Detay tasarım |
- |
12 |
- |
Detay tasarım |
- |
13 |
- |
Ölçüm ve değerlendirme |
- |
14 |
- |
Tasarımın sunum durumuna getirilmesi |
- |
15 |
- |
Teslim ve sunum |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Tez danışmani seçilen projeye yönelik olarak gerekli tavsiyelerde bulunacaktır. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Based on the engineering degree level qualifications, Mechatronics Engineering or a different field of information can improve the level of expertise.
|
|
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mechatronics Engineering can grasp interdisciplinary interaction to be associated with.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The knowledge gained in the field of Mechatronics Engineering integrating the information gathered from different disciplines can interpret and create new knowledge.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
You can use the theoretical and practical knowledge acquired in the level of expertise in Mechatronics Engineering.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Problems related to the field of Mechatronics Engineering may be using research methods.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
30 |
420 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
1 |
345 |
345 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
16 |
0 |
766 |
|
Genel Toplam |
766 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
30 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
30,0 |
|