Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ISF5881 | YÜKSEK LİSANS TEZ-I | 5 | 0 | 0 | 30 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÜMİT ALKAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | İnşaat Mühendisliği'nin araştırma/inceleme konuları arasında çeşitli alanlarda çalışmaya/çözmeye değer bir problem/soru belirlemek, bilimsel tabanlı bir araştırma yürütmek, ve araştırmanın hedeflerine/amaçlarına ulaştığını ve bilime/sanayiye orjinal bir katkının yapıldığını gösteren bir döküman, tez yazmak |
İçerik: | Yüksek lisans seviyesindeki bir lisansüstü çalışmanın her aşamasını birebir yürütüp bütün detaylarıyla yakından ilgilenmek, problemin net tanımını, konu hakkında detaylı ve tam bir literatür taramasını, kullanılan araştırma yöntemlerini, temel bulguları ve bilime/sanayiye katkısının özetini ve/veya sonraki çalışmalar için önerileri içeren bir tez yazmak |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bilimsel araştırmanın süreç ve teknikleri konusunda bilgi ve beceri kazanabilmek |
Raporlama ve sözlü sunum yapma konusunda bilgi ve beceri kazanabilmek |
Tez alanındaki problemleri çözme becerisi kazanabilmek |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Araştırma konusu üzerinde çalışma ve tez danışmanı ile birlikte değerlendirme | - |
2 | - | Araştırma konusu üzerinde çalışma ve tez danışmanı ile birlikte değerlendirme | - |
3 | - | Araştırma konusu üzerinde çalışma ve tez danışmanı ile birlikte değerlendirme | - |
4 | - | Araştırma konusu üzerinde çalışma ve tez danışmanı ile birlikte değerlendirme | - |
5 | - | Araştırma konusu üzerinde çalışma ve tez danışmanı ile birlikte değerlendirme | - |
6 | - | Araştırma konusu üzerinde çalışma ve tez danışmanı ile birlikte değerlendirme | - |
7 | - | Araştırma konusu üzerinde çalışma ve tez danışmanı ile birlikte değerlendirme | - |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Araştırma konusu üzerinde çalışma ve tez danışmanı ile birlikte değerlendirme | - |
10 | - | Araştırma konusu üzerinde çalışma ve tez danışmanı ile birlikte değerlendirme | - |
11 | - | Araştırma konusu üzerinde çalışma ve tez danışmanı ile birlikte değerlendirme | - |
12 | - | Araştırma konusu üzerinde çalışma ve tez danışmanı ile birlikte değerlendirme | - |
13 | - | Araştırma konusu üzerinde çalışma ve tez danışmanı ile birlikte değerlendirme | - |
14 | - | Araştırma konusu üzerinde çalışma ve tez danışmanı ile birlikte değerlendirme | - |
15 | - | Araştırma konusu üzerinde çalışma ve tez danışmanı ile birlikte değerlendirme | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Aktay N., İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi İle İş Güvenliği Kültürü Arasındaki İlişki, Alli B.O., Fundamental Principles of Occupational Health and Safety, ILO, Geneva, 2001. |
Bayram F., Türk İş Hukukunda İş Sağlığı ve Güvenliği Denetimi, Beta Yayınları, İstanbul, 2008. |
Chevron Corporation, “Operational Excellence Management System”, USA, 2010 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to develop and deepen their knowledge at the level of expertise in the same or a different field, based on undergraduate qualifications.
|
||||||
2 |
Being able to comprehend the interdisciplinary interaction related to the field.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has basic knowledge in the field based on competencies.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gain the skills to use basic level theoretical and practical knowledge acquired within the field in the same field of a higher education level or in a field of same level.
|
||||||
2 |
Interpret and evaluate data, define problems, do analysis, produce solutions based on proof with using basic level knowledge and practices gained within the field.
|
||||||
3 |
Ability to solve problems encountered in the field using research methods.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses the basic knowledge acquired in the field.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conduct studies at basic level within the field independently.
|
||||||
2 |
Take responsibility as a team member in order to solve unexpected complex problems faced in the implementations within the field.
|
||||||
3 |
Conduct activities towards the development of subordinates within a project.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to evaluate the knowledge obtained in the field at the level of distribution with a critical approach and to direct his/her learning.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Transfer the ideas based on the basic knowledge and skills acquired within the field through written and oral communication.
|
||||||
2 |
Share the ideas and solution proposals to problems about issues within the field with professionals and non-professionals.
|
||||||
3 |
Monitor the developments in the field and communicate with peers by using a foreign language at least at a level of European Language Portfolio A2 General Level.
|
||||||
4 |
Use informatics and communication technologies with at least a minimum level of European Computer Driving License Basic Level software knowledge.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Possess social, scientific, cultural and ethic values on the stages of gathering, implementation and release of the results of data related to the field.
|
||||||
2 |
Possess sufficient consciousness about the issues of universality of social rights, social justice, quality, cultural values and also, environmental protection, worker s health and security.
|
||||||
3 |
Ability to use the knowledge, problem solving and/or application skills they have absorbed in their field in interdisciplinary studies.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 30 | 420 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 1 | 100 | 100 |
Alan Çalışması | 1 | 245 | 245 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 17 | 0 | 766 |
Genel Toplam | 766 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 30 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 30,0 |