TR EN

TERM PROJECT DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
LEE500 TERM PROJECT 3 0 0 2

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Çalıştığı bilimsel alanla ilgili belirli bir problemin çözümü için bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik etik kurallara uygun bir çalışma yapabilmektir.
İçerik: Öğretim üyesinin danışmanlığında, öğrencinin bağımsız bir çalışma yürütebilmesini içerir. Dönem projesi konusu seçme, öğrenci literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı olarak sunmaya yönelik olarak danışmanının gözetiminde çalışmalar yapar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Derslerde edindikleri bilgi ve becerilerileri proje çalışmalarında kullanabilme
Proje konusuyla ilgili literatürlere ulaşabilme ve irdeleyebilme
Proje kapsamında elde edilen verileri işleyebilme ve yorumlayabilme
Proje çalışmalarını yazılı olarak sunabilme

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Proje konusu belirleme -
2 - Proje konusuyla ilgili danışman görüşmesi -
3 - Proje konusuyla ilgili danışman görüşmesi -
4 - Proje konusu ile ilgili literatür taraması -
5 - Proje konusu ile ilgili literatür taraması -
6 - Proje konusuyla ilgili rapor yazma -
7 - Proje konusuyla ilgili rapor yazma -
8 - ARA SINAV -
9 - Proje konusuyla ilgili rapor yazma -
10 - Proje konusuyla ilgili rapor yazma -
11 - Proje konusuyla ilgili rapor yazma -
12 - Proje konusunu danışman incelemesine gönderme -
13 - Proje konusunu dönütler çerçevesinde düzeltme -
14 - Proje konusunu danışman onayına gönderme -
15 - Projeyi yazdırma, ciltleme ve teslim etme -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Dönem projesi konularına uygun tüm kaynaklar

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students could be define and formulate complex engineering problems.
5
2
Students develop the knowladge an mathematic, science and engineering
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Able to reach widely informationsby means of modern methods and techniques applied in engineering.
5
2
They acquire to reach and provide new knowledge at high level
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students use computer hardware and software for the solution of civil engineering problems
5
2
Students can find or reach data and design experiment on field and labrotory for solving civil engineering problems
5
3
They applicate modern design methods in solution problems
5
4
They acquire skills in understanding and aplication in social environment
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students use modern planning and mangement techniques in engineering projects
5
2
They transform the knowledge that already have in to the application
5
3
They can work in different fields
5
4
They acquire skills in learning and aplication in their profession
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can take responsibility for solving problems in engineering
5
2
Could lead in working group for having ethic rules
5
3
They are conscious of ethic responsibilty
5
4
They can make a leadership in work team
2
5
They are conscious of defining new data and acquire skill reaching evaluate data
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students constanly renews themselves adopt to new conditions
5
2
They can reache the knowledge that they are researching
5
3
They asses and comment the knowledge
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can read an article and evaluate for the solution of problems
2
2
They follow the new developments in engineering
3
3
They are conscious on the responsibility of their profesion
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They inform to people in any problems or issues in order to solve the problems
5
2
They also renew their information on the point under the different conditions
5
3
They inform on the issues of solution of engineering problem to different social groups in oral or writing
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 0 0 0
Genel Toplam 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 0,0