Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
LEE690 |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ |
1 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
DOKTORA, TYY: + 8.Düzey, EQF-LLL: 8.Düzey, QF-EHEA: 3.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. OSMAN KOPMAZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Öğrencilere kendi alanlarında akademik araştırmaları uluslararası bilimsel standartlarda yürütebilmelerini sağlayacak temel ilkeleri öğretmek.
Öğrencilerin araştırma konusuna uygun olarak doğru veri toplama ve analiz yöntemlerini seçebilmesini sağlamak.
Öğrencilerin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak ve etik değerleri gözeterek, araştırma yapma beceri ve yetkinliğine sahip olmasını sağlamak.
Öğrencilere bilimsel makale ve tez yazma kabiliyeti kazandırmak. |
İçerik: |
Bilim felsefesi ve metodolojisinin temel kavramlarının araştırılması, veri türlerinin çeşitli açılardan karşılaştırılması, veri toplama ve çözümleme yöntemlerinin örneklendirilmesi yapılır.
Akademik kaynakları etkili kullanma ve araştırma sonuçlarını doğru aktarma becerilerinin edinilmesini sağlanır.
Bilim, kuram ve araştırma ilişkisi, bilimsel araştırmanın tasarım ve gerçekleştirilmesinden raporlaştırılmasına dair süreçlerin nasıl gerçekleştirildiği üzerinde durulur.
Bilimsel makale ve tez yazımı ve bu esnada uyulacak etik kurallar ele alınır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Öğrenci araştırma yöntemlerini ve bilimsel araştırmanın temel ilkelerini bilir.
Öğrenci bilimsel yöntem ve araştırma sürecinin temel kavram ve sorunlarını tartışır.
Öğrenci hangi konuyu hangi araştırma yöntemi ile ele alması gerektiğine karar verir.
Öğrenci akademik bağlamda bilimsel araştırma önerisi sunmak ve elde edilen sonuçları yayınlamak için gerekli yazım formatını uygular.
Öğrenci nicel ve nitel araştırma yöntemlerini karşılaştırır.
Öğrenci araştırmada etiğin önemini açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Temel Kavramlar: Bilim, Bilimsel Araştırma Felsefesi |
- |
2 |
- |
Araştırma Yöntemlerine Giriş, Akademik Yazına Bakış |
- |
3 |
- |
Tez Yazım Kuralları |
- |
4 |
- |
Bilimsel Araştırma Süreçleri: Araştırma Konusunun Belirlenmesi, Araştırma Probleminin Tanımlanması |
- |
5 |
- |
Araştırmanın Yöntem ve Modelinin Belirlenmesi |
- |
6 |
- |
Araştırma Evreninin ve Örnekleminin Belirlenmesi, Hipotezler ve Amaçlar |
- |
7 |
- |
Bilimsel Veri Toplama: Literatür Araştırması |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Veri Toplama Yöntem ve Araçları |
- |
10 |
- |
Nitel Verilerde Kullanılan Yöntem ve Araçlar |
- |
11 |
- |
Nicel Verilerde Kullanılan Yöntem ve Araçlar |
- |
12 |
- |
Verilerin Analizi |
- |
13 |
- |
Araştırmanın Raporlaştırılması: Metin İçi ve Sonu Kaynakça Gösterimi, Özet, Tablo ve Şekiller |
- |
14 |
- |
Bilimsel Araştırmada Etik Kuramları, Yayın Etiği |
- |
15 |
- |
Bilimsel Araştırmada Etik Kuramları, Yayın Etiği |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Karasar, N. (2021). Bilimsel Araştırma Yöntemi Kavramlar İlkeler Teknikler. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Tan, W. (2017). Research Methods A Practical Guide for Students and Researchers. Second Edition, World Scientific.
Walliman, N. (2021). Research Methods The Basics. 3rd Edition, Routledge.
Almutairi, A. O. (2017). Scientific Research Methods. International Institute for Science, Technology & Education. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Based on engineering master level qualifications, they can develop their knowledge in Aeronautical Engineering or a different field at the level of expertise
|
|
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Can use the theoretical and applied knowledge at the level of expertise gained in the field of Aeronautical Engineering.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Can lead in environments that require solving problems related to Aeronautical Engineering.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Can develop new strategic approaches for the solution of complex and unpredictable problems encountered in applications related to the field of Aeronautical Engineering and produce solutions by taking responsibility.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Can lead in environments that require solving problems related to Aeronautical Engineering.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Constructs engineering problems, develops methods to solve them, and applies innovative methods in solutions.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Constructs engineering problems, develops methods to solve them, and applies innovative methods in solutions
|
|
|
|
|
|
|
2 |
By conducting scientific research in the field of engineering, the student reaches knowledge in depth and breadth, evaluates, interprets and applies the knowledge.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Completes and applies knowledge using scientific methods using limited or incomplete data; Integrates knowledge from different disciplines.
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Constructs engineering problems, develops methods to solve them, and applies innovative methods in solutions.
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Develops new and/or original ideas and methods; Develops innovative solutions in system, part or process designs.
|
|
|
|
|
|
|
6 |
Designs and implements analytical, modeling and experimental based research; Analyzes and interprets complex situations encountered in this process.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students will be able to critically evaluate the knowledge and skills acquired in the field of Aeronautical Engineering and direct their learning.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Can use information and communication technologies at an advanced level along with computer software at the level required by the field.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To be able to develop strategy, policy and implementation plans in the field of Aeronautical Engineering and evaluate the obtained results within the framework of quality processes.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
To be able to develop strategy, policy and implementation plans in the field of Aeronautical Engineering and evaluate the obtained results within the framework of quality processes.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Can use the knowledge, problem solving and/or application skills they have internalized in the field of Aeronautical Engineering in interdisciplinary studies.
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
8 |
6 |
48 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
6 |
5 |
30 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
44 |
0 |
150 |
|
Genel Toplam |
150 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|