Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BEY441 | ALAN ÇALIŞMASI I | 7 | 24 | 12 | 12 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi HANDE NUR ONUR ÖZTÜRK |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Beslenme ve Diyetetik programında kazanılan teorik ve pratik bilgileri çeşitli özel ve kamu kurumlarında mesleki uygulamalarla pekiştirmek ve klinik beslenme, toplu beslenme sistemleri ile toplum sağlığı alanlarına ilişkin bilgi, beceri ve tutum kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Kurum oryantasyonu, klinik, poliklinik ve toplu beslenme hizmetlerine dair alan çalışmaları |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Klinik, poliklinik ve toplu beslenme hizmetlerinde beslenme ve diyetetik biliminin teorik ve pratik bilgilerini uygular. |
Hastalıklara özgü beslenme tedavisi uygulamalarını gözlem yaparak takip eder. |
Poliklinikte ve klinikte hasta izleminde uygulanacak yöntemleri takip eder. |
Hasta dosyasındaki bilgileri analiz eder ve klinik ve laboratuvar bulgularına uygun beslenme ilkelerini takip eder. |
Çocuk ve yetişkin hastalıklarının tıbbi beslenme tedavisini düzenler. |
Tıbbi beslenme tedavisi uygulamalarında ve klinik izlemede karşılaşılan sorunlara uygun çözüm önerir. |
Hastalıkların beslenme tedavisi konusunda tüm paydaşlarla ekip çalışmasına bağlı kalır. |
Toplu beslenme hizmetlerinde diyetisyenin yönetim becerilerini izler. |
Kalite kontrol, gıda güvenliği, hijyen, kriz yönetimi yönelik uygulamalarını inceler. |
Çeşitli hedef gruplarına yönelik menü planlama stratejilerini teorik bilgilerini kullanarak inceler. |
Toplu beslenme hizmetinin kaliteli yürütülmesi için gerekli tüm süreçlere yönelik uygulama dokümanlarını inceler ve teorik bilgilerini kullanır. |
Farklı toplumsal gruplara yönelik beslenme ve hizmet içi eğitimler düzenler ve eğitim materyalleri hazırlar. |
Toplumun beslenme alışkanlıkları ve sorunlarına yönelik çözüm önerir. |
Klinik, poliklinik ve toplu beslenme hizmetlerinde etik ilkeleri izler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Oryantasyon: Staj Uygulamaları ve Vaka Defterleri | Alan Çalışması |
2 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Obezite ve Beslenme: Alan Çalışması | Alan Çalışması |
3 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Diyabet Hastalığı ve Beslenme: Alan Çalışması | Alan Çalışması |
4 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Kalp-Damar Hastalıkları ve Beslenme: Alan Çalışması | Alan Çalışması |
5 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Böbrek Hastalıkları ve Beslenme: Alan Çalışması | Alan Çalışması |
6 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Sindirim Sistemi ve Beslenme: Alan Çalışması | Alan Çalışması |
7 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Gebelik ve Emzirme Dönemi Beslenmesi: Alan Çalışması | Alan Çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Bebeklerde Beslenme: Alan Çalışması | Alan Çalışması |
10 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Prematüre Çocuklarda Beslenme: Alan Çalışması | Alan Çalışması |
11 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Doğuştan Metabolik Hastalıklar: Alan Çalışması | Alan Çalışması |
12 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Emilim Bozuklukları ile Beslenme: Alan Çalışması | Alan Çalışması |
13 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | HACCP İlkeleri: Alan Çalışması | Alan Çalışması |
14 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Menü Planlanması: Alan Çalışması | Alan Çalışması |
15 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Yönetim Organizasyonları: Alan Çalışması | Alan Çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Alphan, E. T. (2016). Hastalıklarda beslenme tedavisi. Hatipoğlu Yayınları |
Ercan, S. (2018). Kronik hastalıklarda egzersiz ve beslenme. Nobel Tıp Kitabevleri. |
Brown, J. E. (2017). Nutrition through the life cycle (7th ed.). Cengage Learning. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Assess the knowledge of all disciplines that examine the relationship between humans, the environment and food and form the basis of Nutrition and Dietetic practice.
|
4 | |||||
2 |
Define current knowledge and practices in Nutrition and Dietetics.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use up-to-date technological resources in the process of obtaining and providing information in the field of Nutrition and Dietetics.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Asses general health problems related to nutrition.
|
5 | |||||
2 |
Explain the Nutrition and Dietetic practices by using knowledge in this field.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply legal and ethical principles in the use of knowledge in the field of Nutrition and Dietetics.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply knowledge and skills in the field of Nutrition and Dietetics.
|
5 | |||||
2 |
Follow the plans, policies, laws, regulations and legislations that affect the dietitian profession.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the information about Nutrition and Dietetics with a critical perspective.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow new developments in the field of Nutrition and Dietetics with sufficient foreign language knowledge.
|
4 | |||||
2 |
Communicate effective verbal and written interaction between individuals.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the factors affecting the food quality of the individual and society in the production-consumption chain.
|
0 | |||||
2 |
Respond to clients' health, social and environmental problems.
|
5 | |||||
3 |
Evaluate the nutritional status of the patients.
|
5 | |||||
4 |
Interpret the clinical findings of the patients in terms of nutrition.
|
5 | |||||
5 |
Plan client-specific nutritional treatments.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 13 | 24 | 312 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 13 | 0 | 312 |
Genel Toplam | 312 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 12,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 12,0 |