TR EN

ALAN ÇALIŞMASI II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BEY442 ALAN ÇALIŞMASI II 8 24 12 12

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Beslenme ve Diyetetik programında kazanılan teorik ve pratik bilgilerin, becerilerin, yeterliliklerin meslek hayatında uygulanacak mesleki yetkinliğin arttırılması ve diyetisyenlik mesleğine ilişkin bilgi, beceri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Enteral, parenteral beslenme vaka çalışması, böbrek hastalığı vaka çalışması, karaciğer hastalıkları, sindirim sistemi hastalıkları vaka çalışması, kalp damar hastalıkları vaka çalışması, toplu beslenme sistemlerinde satın alma, depolama, maliyet kontrolü gözlemlerinin değerlendirilmesi, menü planlama uygulamaları, acil durum ve kriz yönetimine ilişkin becerilerin geliştirilmesi, litaratür bilgileri araştırma, yenilikleri takip etme becerisi ve raporlama.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Temel Beslenme ve Diyetetik bilgilerini çalışma alanı ile ilişkilendirir.
Temel Beslenme ve Diyetetik bilgileri ile çalışma alanında karşılaştığı problemleri çözer.
Klinikte hasta izleminde uygulanacak yöntemleri düzenler.
Toplu beslenme sistemlerinde hazırlama ve pişirme kaynaklı besin kayıplarını inceler.
Hasta/Danışana özgü tıbbı beslenme tedavisi planlar.
Meslek etiğine uygun davranır.
Toplu beslenme hizmeti veren yerlerde çalışanlara hizmet içi eğitim konusunda rehberlik eder.
Tüm paydaşlarla iş birliği yapar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Oryantasyon Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
2 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Bebeklik Sonrası ve Okul Öncesi Beslenmesi Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
3 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Bebeklik Sonrası ve Okul Öncesi Beslenmesi Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
4 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Çocuk ve Adolesan Dönem Öncesi Beslenmesi Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
5 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Çocuk ve Adolesan Dönem Öncesi Beslenmesi Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
6 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Adolesan Beslenmesi Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
7 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Adolesan Beslenmesi Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Yetişkin Beslenmesi Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
10 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Yetişkin Beslenmesi Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
11 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Yaşlı Beslenmesi Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
12 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Yaşlı Beslenmesi Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
13 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Vaka Uygulamaları Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
14 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Vaka Uygulamaları Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
15 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Vaka Uygulamaları Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Burke L, Deakin V(2015), Clinical Sports Nutrition, 5th edition, Australia. Electronic book.
Puckett R.P,(2012 ) Foodservice Manual for Health Care Institutions, Forth Edition,John Wiley & Sons.
Kagawa M., Lee M., Binns C. (2017). Nutrients in Infancy, MDPI - Multidisciplinary Digital Publishing Institute, ISBN: 9783038425601; 9783038425618.
Brown J.E (2017), Nutrition Through the Life Cycle, &th Edition, Cengage Learning.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Assess the knowledge of all disciplines that examine the relationship between humans, the environment and food and form the basis of Nutrition and Dietetic practice.
5
2
Define current knowledge and practices in Nutrition and Dietetics.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use up-to-date technological resources in the process of obtaining and providing information in the field of Nutrition and Dietetics.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Asses general health problems related to nutrition.
5
2
Explain the Nutrition and Dietetic practices by using knowledge in this field.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply legal and ethical principles in the use of knowledge in the field of Nutrition and Dietetics.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply knowledge and skills in the field of Nutrition and Dietetics.
5
2
Follow the plans, policies, laws, regulations and legislations that affect the dietitian profession.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the information about Nutrition and Dietetics with a critical perspective.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow new developments in the field of Nutrition and Dietetics with sufficient foreign language knowledge.
5
2
Communicate effective verbal and written interaction between individuals.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the factors affecting the food quality of the individual and society in the production-consumption chain.
5
2
Respond to clients' health, social and environmental problems.
5
3
Evaluate the nutritional status of the patients.
5
4
Interpret the clinical findings of the patients in terms of nutrition.
5
5
Plan client-specific nutritional treatments.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 1 14
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 14 24 336
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 29 0 351
Genel Toplam 351
Toplam İş Yükü / 25.5 13,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 14,0