TR EN

GENERAL CHEMISTRY DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BEY147E GENERAL CHEMISTRY 1 2 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HATİCE MERVE BAYRAM
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi ISMAIL A. M. ELHATY
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Maddenin özellikleri, sınıflandırılması, birimler, atom teorileri, periyodik tablo, mol kavramı, kimyasal bağlar, pH, çözeltiler, asitler, bazlar, gazlar ve kimyasal reaksiyonlara ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Madde ve özellikleri, birim dönüşümleri, atom, periyodik tablo, mol kavramı, kimyasal bağlar, pH, sulu çözeltiler, asitler ve bazlar, gazlar ve basit gaz kanunları, kimyasal reaksiyonlar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kimyanın temel kavramlarını tanımlar.
Kimyasal olayları bilimsel yöntemleri kullanarak analiz eder.
Atom ve atom modellerini keşfederek maddenin yapısını oluşturan parçacıklar arasındaki etkileşimleri analiz eder.
Fiziksel ve kimyasal özelliklerine göre maddenin farklı hallerini ayırt eder.
Doğru birim dönüşümlerini, mol sayısını ve Avogadro sayısını kullanır.
Periyodik tabloyu kullanarak elementlerin kimyasal özelliklerini açıklar.
Kimyasal bağ türlerini ayırt eder ve farklı bağların özelliklerini karşılaştırır.
pH kavramını kullanarak çözeltilerin asidik ve bazik özelliklerini analiz eder.
Çözeltilerin özelliklerini analiz eder ve derişim birimlerinin dönüşümünü kullanır.
Asit ve bazların kimyasal reaksiyonlarını ve nötralleşmeyi analiz eder, kuvvetini hesaplar.
Gazların davranışlarını ve gaz kanunlarını açıklar.
Kimyasal tepkimeleri denkleştirerek ilgili hesaplamaları yapar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Genel Kimyaya Giriş ve Bilimsel Yöntem Anlatım, Soru-Cevap
2 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Madde, Maddenin yapısı ve Özellikleri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Maddelerin Sınıflandırılması ve Ayrılması Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Birimler ve Çevirme Faktörü Anlatım, Tartışma
5 Literatür Tarama, Web Tabanlı Görsel İnceleme Atom ve Atom Teorileri Anlatım, Tartışma
6 Literatür Tarama, Web Tabanlı Görsel İnceleme Atomlar ve Periyodik Tablo Anlatım, Soru-Cevap
7 Literatür Taraması, Bireysel Çalışma Mol Kavramı ve Avagadro Sayısı Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Web Tabanlı Görsel İnceleme Kimyasal Bağlar Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
10 Literatür Tarama, Web Tabanlı Görsel İnceleme pH Kavramı Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
11 Literatür Tarama, Web Tabanlı Görsel İnceleme Çözeltiler ve Çözünürlük Anlatım, Soru-cevap
12 Literatür Taraması, Bireysel Çalışma Asitler Anlatım, Tartışma
13 Literatür Taraması, Bireysel Çalışma Bazlar Anlatım, Tartışma
14 Literatür Taraması, Bireysel Çalışma Gazlar Anlatım, Tartışma
15 Literatür Taraması Kimyasal Reaksiyonlar Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Atkins, P., Jones, L., & Laverman, L. (2023). Chemical Principles: The Quest for Insight (8th ed.). W. H. Freeman.
Brown, T. L., LeMay, H. E., & Bursten, B. E. (2018). Chemistry: The Central Science (14th ed.). Pearson Educación.
Petrucci, R. H., Harring, F. G., Madura, J. D., & Bissonnette, C. (2017). General Chemistry: Principles and Modern Applications (11th ed.). Pearson.
Sackheim, G. (2002). An Introduction to Chemistry for Biology Students (7th ed.). Pearson Benjamin Cummings.
Tro, N. J. (2022). Chemistry: A Molecular Approach (5th ed.). Pearson Boston.
Zumdahl, S. S., & Zumdahl, S. A. (2017). Chemistry (10th ed., AP Edition). Cengage Learning.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
Ara Sınav (Vize) 1 50
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Assess the knowledge of all disciplines that examine the relationship between humans, the environment and food and form the basis of nutrition and dietetic practice.
4
2
Define current knowledge and practices in the field of Nutrition and Dietetics.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use up-to-date technological resources in the process of obtaining and providing information in the field of Nutrition and Dietetics.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Assess general health problems related to nutrition.
5
2
Explain the Nutrition and Dietetics practices by using knowledge in this field.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply legal and ethical principles in the use of knowledge in the field of Nutrition and Dietetics.
1
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply knowledge and skills in the field of Nutrition and Dietetics.
3
2
Follow the plans, policies, laws, regulations and legislations that affect the dietitian profession.
1
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the knowledge about Nutrition and Dietetics with a critical perspective.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow new developments in the field of Nutrition and Dietetics with sufficient foreign language knowledge.
4
2
Communicate effective verbal and written interaction between individuals.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the factors affecting the food quality of the individual and society in the production-consumption chain.
0
2
Respond to patients' health, social and environmental problems.
0
3
Evaluate the nutritional status of the patients.
0
4
Interpret the clinical findings of the patients in terms of nutrition.
0
5
Plan patients-specific nutritional treatments.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 4 56
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 51 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0