TR EN

FOOD CHEMISTRY AND ANALYSIS II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BEY242E FOOD CHEMISTRY AND ANALYSIS II 4 5 4 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Gıda gruplarının kimyasal yapıları ve bunların işlenmesi, taşınması ve depolanması sırasındaki değişimlerie ilgili, gıda endüstrisinde kullanılan enzimler ile ilgili, fonksiyonel gıdalar ve kimyasal bulaşanlar ve kimyasal kalite kontrol analizlerine ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Besin kalitesini etkileyen etmenlerin değerlendirilmesinde kullanılan yöntemler, fonksiyonel besinler, probiyotikler ve prebiyotikler, genetik modifiye besinler, sebze ve meyveler, yumurta, süt ve süt ürünleri, et ve ürünleri, tahıllar, renk ve aroma bileşenleri besin kalitesi kavramı ve besin kalitesini değerlendirme yöntemleri, besinlerde meydana gelen kimyasal reaksiyonlar, besinlerdeki biyoaktif bileşenler ve sağlık üzerine olan etkileri.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Doğal pigmentlerin ve renklendiricilerin yapı ve özelliklerini tanımlar.
Gıda katkı maddelerinin gıda kalitesi ve güvenliği üzerindeki etkilerini tartışır.
Gıda endüstrisinde kullanılan enzimlere örnek gösterir.
Gıdaların işlenmesi sürecinde besinlerde meydana gelen önemli kimyasal reaksiyonları açıklar.
Besin gruplarının kimyasal özelliklerini açıklar.
Fonksiyonel besinlerin sağlık üzerine etkilerini açıklar.
Gıda katkı maddelerini sınıflandırır.
Besinlerin kimyasal analizlerinde kullanılan temel laboratuvar tekniklerini uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Bireysel araştırma Besin Kimyası ve Analizleri II Dersine Giriş Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması, Web tabanlı öğrenme
2 Literatür tarama, Bireysel araştırma Enzimlerin Yapısı, Sınıflandırılması ve Gıda Endüstrisinde Kullanım Alanları Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması, Web tabanlı öğrenme
3 Literatür tarama, Bireysel araştırma Et ve Et ürünlerinin Özellikleri ve Fonksiyonları Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması, Web tabanlı öğrenme
4 Literatür tarama, Bireysel araştırma Yumurta Kimyası Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması, Web tabanlı öğrenme
5 Literatür tarama, Bireysel araştırma Süt ve Süt Ürünlerinin Özellikleri ve Fonksiyonları Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması, Web tabanlı öğrenme
6 Literatür tarama, Bireysel araştırma Tahıl ve Kurubaklagillerin Özellikleri ve Fonksiyonları Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması, Web tabanlı öğrenme
7 Literatür tarama, Bireysel araştırma Besinlerde Bulunan Doğal Renk ve Tat Maddeleri Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması, Web tabanlı öğrenme
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Bireysel araştırma Besin Katkı Maddeleri; Gıda Boyaları, Koruyucu Maddeler vb. Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması, Web tabanlı öğrenme
10 Literatür tarama, Bireysel araştırma Besinlerde Bulunan Toksik Öğeler Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması, Web tabanlı öğrenme
11 Literatür tarama, Bireysel araştırma Fonksiyonel Besinler; Prebiyotikler ve Probiyotikler Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması, Web tabanlı öğrenme
12 Literatür tarama, Bireysel araştırma Fonksiyonel Besinler; Fitokimyasal İçeren Besinler Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması, Web tabanlı öğrenme
13 Literatür tarama, Bireysel araştırma Genetiği Değiştirilmiş Gıdalar Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması, Web tabanlı öğrenme
14 Literatür tarama, Bireysel araştırma Çay, Kahve, Kakao ve Çikolatanın Özellikleri ve Fonksiyonları Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması, Web tabanlı öğrenme
15 Literatür tarama, Bireysel araştırma Genel Tekrar Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması, Web tabanlı öğrenme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Belitz H. D., Grosch, P. W.(2009). Schieberle, Food Chemistry, 4th revised and extended Edition, Springer.
Weaver C. M, Daniel J. R. (2003).Food Chemistry Laboratory A Manual for Experimental Foods, Dietetics and Food Scientists, Second Edition, CRC.
Velisek J. (2013). Chemistry of Food. First Edition,John Wiley & Sons.
Dongfeng W., ( 2012)Food Chemistry, Nova Science Publishers, Incorporated.
Watson, R. R., & Preedy, V. R. (2015). Genetically Modified Organisms in Food: Production, Safety, Regulation and Public Health. Academic Press.
Venema, K., & do Carmo, A. P. (2015). Probiotics and prebiotics. Wageningen: Caister Academic Press.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Assess the knowledge of all disciplines that examine the relationship between humans, the environment and food and form the basis of nutrition and dietetic practice.
5
2
Define current knowledge and practices in the field of Nutrition and Dietetics.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use up-to-date technological resources in the process of obtaining and providing information in the field of Nutrition and Dietetics.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Assess general health problems related to nutrition.
2
2
Explain the Nutrition and Dietetics practices by using knowledge in this field.
2
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply legal and ethical principles in the use of knowledge in the field of Nutrition and Dietetics.
2
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply knowledge and skills in the field of Nutrition and Dietetics.
4
2
Follow the plans, policies, laws, regulations and legislations that affect the dietitian profession.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the knowledge about Nutrition and Dietetics with a critical perspective.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow new developments in the field of Nutrition and Dietetics with sufficient foreign language knowledge.
4
2
Communicate effective verbal and written interaction between individuals.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the factors affecting the food quality of the individual and society in the production-consumption chain.
5
2
Respond to patients' health, social and environmental problems.
0
3
Evaluate the nutritional status of the patients.
0
4
Interpret the clinical findings of the patients in terms of nutrition.
0
5
Plan patients-specific nutritional treatments.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 14 1 14
Laboratuvar 14 2 28
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 14 1 14
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 12 1 12
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 1 7
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 91 0 133
Genel Toplam 133
Toplam İş Yükü / 25.5 5,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0