Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BEY248E | FOOD MICROBIOLOGY AND FOOD SAFETY | 4 | 4 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HATİCE MERVE BAYRAM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi GLORIA NNADWA ALHASSAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Gıdada önemli mikroorganizmaların tanınması, mikroorganizmaların sayımı ve kontrol tekniklerinin öğrenilmesi, gıda bozulmaları ve hastalıklardaki rollerinin anlaşılması, mikrobiyolojik kalite kontrolü ile gıda güvenliği ve hijyeninin sağlanması ve yasal düzenlemelerin kavranmasına ilişkin bilgi, beceri ve tutum kazandırılması amaçlanmaktadır |
İçerik: | Besin mikrobiyolojisinin kapsamı ve temel kavramlar, besinlerde mikrobiyal üremeyi etkileyen içsel ve dışsal faktörler, mikroorganizmaların besin bozulmalarındaki rolü, patojenik mikroorganizmalar: enfeksiyon, intoksikasyon, mikotoksin, virüs ve parazitler, gıda fermantasyonunun prensipleri ve faydalı mikropların rolü,mikrobiyal gelişmeyi kontrol eden ilkeler, nitel ve nicel mikrobiyolojik analizler, besin güvenliği ve kalite yönetim sistemleri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Besin güvenliğinin sağlanması için gerekli şartları hazırlar. |
Temel besin gruplarında mikrobiyal bozulmaları tanımlar. |
Besin kaynaklı patojenleri açıklar. |
Besin mikrobiyolojisi temel analizlerini uygular. |
Mikroorganizmaların besinlere bulaşma yollarını açıklar. |
Besin güvenliğinin sağlanmasında gerekli temel ilkeleri takip eder. |
Besin güvenliği ile ilgili sistemleri açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Mikroorganizma Gıda İlişkileri | Anlatım, Uygulama |
2 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Mikroorganizmalar ve Besinlere Bulaşma Yolları ve Besinlerin Güvenirliliğini Etkileyen Tehlikeler | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
3 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Mikroorganizmaların Besinlerde Gelişimini Etkileyen Faktörler | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Uygulama |
4 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Besinlerde Mikrobiyal Bozulmalar | Anlatım, Uygulama |
5 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Besinlerde Yararlı Mikroorganizmalar, Fermantasyon ve Fermente Gıdalar | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
6 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Besin Kaynaklı Zehirlenmeler | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Uygulama |
7 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Besin Kaynaklı Enfeksiyonlar | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Besin Kaynaklı Viral Enfeksiyon Etkenleri | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Uygulama |
10 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Besinlerde Bulunan Mikotoksinler | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Uygulama |
11 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Besin Kaynaklı Paraziter Enfeksiyon Etkenleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
12 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Besin Güvenliği ve Kalite Yönetim Sistemleri ve Laboratuvar Uygulama Sınavı | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
13 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Besin İşyerlerinde Personel Hijyeni | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Uygulama |
14 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Besin İşyerlerinde Temizlik ve Dezenfeksiyon | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
15 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Besin Güvenliğinde Güncel Tehditler ve Yeni Teknolojiler | Anlatım, Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Buzrul, S. (Ed.). (2024). Gıda mikrobiyolojisi (1. baskı). Akademisyen Kitabevi. https://doi.org/10.37609/akya.3242 |
Erkmen, O. (Ed.). (2021). Gıda mikrobiyolojisi (6. baskı). Efil Yayınları. |
Erol, İ. (2022). Gıda hijyeni ve mikrobiyolojisi. Nobel Tıp Kitabevleri. |
Ray, B., Bhunia, A., & Heperkan, D. (2016). Temel gıda mikrobiyolojisi. Nobel Akademik. |
Tayar, M., & Hecer, C. (2015). Gıda mikrobiyolojisi. Dora Basım Yayın. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 40 | ||
Uygulama-Lab | 1 | 10 | ||
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | ||
TOPLAM | 3 | 100 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Assess the knowledge of all disciplines that examine the relationship between humans, the environment and food and form the basis of nutrition and dietetic practice.
|
4 | |||||
2 |
Define current knowledge and practices in the field of Nutrition and Dietetics.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use up-to-date technological resources in the process of obtaining and providing information in the field of Nutrition and Dietetics.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Assess general health problems related to nutrition.
|
3 | |||||
2 |
Explain the Nutrition and Dietetics practices by using knowledge in this field.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply legal and ethical principles in the use of knowledge in the field of Nutrition and Dietetics.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply knowledge and skills in the field of Nutrition and Dietetics.
|
5 | |||||
2 |
Follow the plans, policies, laws, regulations and legislations that affect the dietitian profession.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the knowledge about Nutrition and Dietetics with a critical perspective.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow new developments in the field of Nutrition and Dietetics with sufficient foreign language knowledge.
|
2 | |||||
2 |
Communicate effective verbal and written interaction between individuals.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the factors affecting the food quality of the individual and society in the production-consumption chain.
|
0 | |||||
2 |
Respond to patients' health, social and environmental problems.
|
0 | |||||
3 |
Evaluate the nutritional status of the patients.
|
0 | |||||
4 |
Interpret the clinical findings of the patients in terms of nutrition.
|
0 | |||||
5 |
Plan patients-specific nutritional treatments.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 65 | 0 | 107 |
Genel Toplam | 107 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |