Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BEY347E | COMMUNITY NUTRITIONAL ASSESSMENT | 5 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. MÜNEVVER BAŞAK ONAT |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Toplum beslenmesini ve beslenme durumunun saptanması yöntemlerini öğrenme, açıklama ve bu yöntemleri hasta ve sağlıklı bireylerin beslenme durumunun saptanmasında uygulamaya ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Toplum beslenmesi, beslenme durumunun saptanması yöntemleri, beslenme durumunu tarama testleri ulusal ve uluslararası besin ve beslenme politikaları. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Toplumda beslenme durumunun saptanmasının önemini açıklar. |
Toplum beslenmesi ve toplumda beslenme durumunu saptama yöntemlerini anlatır. |
Yetişkinlerde antropometrik ölçümleri açıklar. |
Yetişkinlerde antropometrik ölçümlerin pratik uygulamasını gösterir. |
Çocuklarda antropometrik ölçümleri açıklar. |
Klinik bulgular ve biyokimyasal testleri tanımlar ve önemini açıklar. |
Biyofizik testleri tanımlar ve önemini açıklar. |
Besin tüketim saptama yöntemlerini açıklar. |
Sağlık araştırmaları ve diyet kalite indekslerini anlatır. |
BEBİS programını tanımlar. |
Malnütrisyon, beslenme durumunu tarama testleri ve değerlendirmesini açıklar. |
Malnütrisyon, beslenme durumunu tarama testleri ve değerlendirmesinin pratikte kullanımını gösterir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Veri tabanı inceleme, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Toplumda Beslenme Durumunun Saptanması Giriş | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay |
2 | Literatür tarama, Veri tabanı inceleme, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Toplum Beslenmesi ve Toplumda Beslenme Durumunu Saptama Yöntemleri | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay |
3 | Literatür tarama, Veri tabanı inceleme, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Antropometrik Ölçümler (Yetişkin) | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay |
4 | Literatür tarama, Veri tabanı inceleme, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Antropometrik Ölçümler (Yetişkin Uygulama) | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay |
5 | Literatür tarama, Veri tabanı inceleme, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Antropometrik Ölçümler (Çocuk) ve WHO ANTHRO Programı | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay |
6 | Literatür tarama, Veri tabanı inceleme, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Klinik Bulgular ve Biyokimyasal Testler | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay |
7 | Literatür tarama, Veri tabanı inceleme, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Biyofizik Testler | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Veri tabanı inceleme, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Besin Tüketim Saptama Yöntemleri-I | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay |
10 | Literatür tarama, Veri tabanı inceleme, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Besin Tüketim Saptama Yöntemleri-II | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay |
11 | Literatür tarama, Veri tabanı inceleme, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Sağlık Araştırmaları ve Diyet Kalite İndeksleri | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay |
12 | Literatür tarama, Veri tabanı inceleme, Grup araştırması, Bireysel araştırma | BEBİS Programı | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay |
13 | Literatür tarama, Veri tabanı inceleme, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Malnütrisyon, Beslenme Durumunu Tarama Testleri ve Değerlendirmesi I | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay |
14 | Literatür tarama, Veri tabanı inceleme, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Malnütrisyon, Beslenme Durumunu Tarama Testleri ve Değerlendirmesi II | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay |
15 | Literatür tarama, Veri tabanı inceleme, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Malnütrisyon, Beslenme Durumunu Tarama Testleri ve Değerlendirmesi Uygulama | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Dubois D.J., Ibarluzea I., Winjkoop I. (2016). Today’s Nutrition and Tomorrow’s Public Health: Challenges and Opportunities, Frontiers Media SA, ISBN: 9782889198184. |
Boyle, M. A. (2021). Community nutrition in action. Cengage Learning. |
Krause, M. V., & Mahan, L. K. (2021). Krause and Mahan's Food & the Nutrition Care Process. Elsevier. |
De Onis, M., Garza, C., Onyango, A. W., & Borghi, E. (2007). Comparison of the WHO child growth standards and the CDC 2000 growth charts. The Journal of nutrition, 137(1), 144-148. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Assess the knowledge of all disciplines that examine the relationship between humans, the environment and food and form the basis of nutrition and dietetic practice.
|
5 | |||||
2 |
Define current knowledge and practices in the field of Nutrition and Dietetics.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use up-to-date technological resources in the process of obtaining and providing information in the field of Nutrition and Dietetics.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Assess general health problems related to nutrition.
|
5 | |||||
2 |
Explain the Nutrition and Dietetics practices by using knowledge in this field.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply legal and ethical principles in the use of knowledge in the field of Nutrition and Dietetics.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply knowledge and skills in the field of Nutrition and Dietetics.
|
3 | |||||
2 |
Follow the plans, policies, laws, regulations and legislations that affect the dietitian profession.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the knowledge about Nutrition and Dietetics with a critical perspective.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow new developments in the field of Nutrition and Dietetics with sufficient foreign language knowledge.
|
3 | |||||
2 |
Communicate effective verbal and written interaction between individuals.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the factors affecting the food quality of the individual and society in the production-consumption chain.
|
0 | |||||
2 |
Respond to patients' health, social and environmental problems.
|
0 | |||||
3 |
Evaluate the nutritional status of the patients.
|
0 | |||||
4 |
Interpret the clinical findings of the patients in terms of nutrition.
|
0 | |||||
5 |
Plan patients-specific nutritional treatments.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 100 |
Genel Toplam | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |