TR EN

İLETİŞİM-DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARINA GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ODY143 İLETİŞİM-DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARINA GİRİŞ 1 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi DENİZ YILDIZ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. MERYEM MERVE UÇAK
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İletişim, dil ve konuşma bozukluklarının nedenleri ve klinik, eğitsel sınıflandırılması hakkında mesleğe giriş bilgisine ilişkin bilgi kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: İletişim, dil ve konuşma bozukluklarının klinik ve eğitsel sınıflandırılması, nedenleri, dil ve konuşma bozukluklarında temel kavramlar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Meslek olarak odyolog ve dil ve konuşma terapisini tanımlar.
Odyolog ve dil ve konuşma terapistinin görev tanımını açıklar.
İletişim, dil ve konuşma süreçlerini ilşkilendirir.
İletişim, dil ve konuşma bozukluklarını klinik ve eğitsel açıdan kategorize eder.
Multidisipliner çalışmanın önemini açıklar.
Multidisipliner çalışmada diğer uzmanların rol ve görev sınırlarını açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama İletişim, Dil, Konuşma Temel Kavramlar Anlatım
2 Literatür tarama Konuşma Anatomisi Anlatım
3 Literatür tarama Konuşma Dili ve Çocukta Beyin Gelişimi Anlatım
4 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Dilin Bileşenleri Anlatım, Sunum
5 Literatür tarama, Bireysel araştırma. Dil Edinim Kuramları Anlatım, Sunum
6 Literatür tarama, Bireysel araştırma. Ses Bilgisi-Sesbilgisel Gelişim Evreleri Anlatım, Örnek Olay. Problem çözme.
7 Literatür tarama, Bireysel araştırma. Çocukta Anlambilgisi/Edimbilgisi/Kullanımbilgisi Gelişimi Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Problem çözme.
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma. Çocuklarda Yaşlara Göre Konuşma Gelişimi Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Problem çözme.
10 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma. Dil ve Konuşma Gelişiminde Sorunlara Yol Açan Nedenler Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Problem çözme.
11 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma. İletişim, Dil-Konuşma Bozuklukları-1 Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Problem çözme.
12 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma. İletişim, Dil-Konuşma Bozuklukları-2 Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Problem çözme.
13 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma. Video Üzerinden Vaka İncelemesi Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Problem çözme.
14 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma. Ailelere Düşen Görevler Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Problem çözme.
15 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma. Odyolog Ve Dil-Konuşma Terapistinin Görevleri Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Problem çözme.
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Topbaş, S. (2005) Dil ve Kavram Gelişimi. Ankara:Kök Yay.
Korkmaz, B. (2004) Beyin ve Dil: Çocuklarda Dil ve Konuşma Bozuklukları. İstanbul.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the basic information on the science of language and speech in order to identify and interpret necessary approaches for his/her patients.
2
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identifies the main phenomenons, principles, processes and practices of language and speech science, explains the methods in the field and makes a basic level of analysis and evaluation.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to plan a proper language and speech therapy program via his/her theoretical and practical knowledge.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To prepare the language and speech therapy profession according to ethical rules, assimilate the multidisciplinary approach, to prepare the necessary screening programs for healthy and / or problem groups in accordance with contemporary medical rules, to evaluate the patients with language and speech disorders, to identify the problems, and to find appropriate re / habilitation programs have the skills to prepare, determine the necessary tools and apply them.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Collaborates with main medical fields.
3
2
Evaluates and interprets the problems about language and speech disorder of his/her patients guided by relevant specialist, asks consultation from other departments in case of need.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
In addition to measuring the effectiveness, continuity and quality of the services related to language and speech therapy, it also conducts training and practice studies on language and speech science.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Performs his/her duties of expertise in the eyes of judicial authorities and private and government agencies.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Enables the development of professional standards and policies, determines planning and execution of the assessment and rehabilitation approaches, identifies the efficient applications of new knowledge-based methods and programs and contributes to improve professional and technical standarts.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 4 24
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 3 18
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 56 0 156
Genel Toplam 156
Toplam İş Yükü / 25.5 6,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0