Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ODY143 | İLETİŞİM-DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARINA GİRİŞ | 1 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi DENİZ YILDIZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. MERYEM MERVE UÇAK |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | İletişim, dil ve konuşma bozukluklarının nedenleri ve klinik, eğitsel sınıflandırılması hakkında mesleğe giriş bilgisine ilişkin bilgi kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | İletişim, dil ve konuşma bozukluklarının klinik ve eğitsel sınıflandırılması, nedenleri, dil ve konuşma bozukluklarında temel kavramlar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Meslek olarak odyolog ve dil ve konuşma terapisini tanımlar. |
Odyolog ve dil ve konuşma terapistinin görev tanımını açıklar. |
İletişim, dil ve konuşma süreçlerini ilşkilendirir. |
İletişim, dil ve konuşma bozukluklarını klinik ve eğitsel açıdan kategorize eder. |
Multidisipliner çalışmanın önemini açıklar. |
Multidisipliner çalışmada diğer uzmanların rol ve görev sınırlarını açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama | İletişim, Dil, Konuşma Temel Kavramlar | Anlatım |
2 | Literatür tarama | Konuşma Anatomisi | Anlatım |
3 | Literatür tarama | Konuşma Dili ve Çocukta Beyin Gelişimi | Anlatım |
4 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | Dilin Bileşenleri | Anlatım, Sunum |
5 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Dil Edinim Kuramları | Anlatım, Sunum |
6 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Ses Bilgisi-Sesbilgisel Gelişim Evreleri | Anlatım, Örnek Olay. Problem çözme. |
7 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Çocukta Anlambilgisi/Edimbilgisi/Kullanımbilgisi Gelişimi | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Problem çözme. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma. | Çocuklarda Yaşlara Göre Konuşma Gelişimi | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Problem çözme. |
10 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma. | Dil ve Konuşma Gelişiminde Sorunlara Yol Açan Nedenler | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Problem çözme. |
11 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma. | İletişim, Dil-Konuşma Bozuklukları-1 | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Problem çözme. |
12 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma. | İletişim, Dil-Konuşma Bozuklukları-2 | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Problem çözme. |
13 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma. | Video Üzerinden Vaka İncelemesi | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Problem çözme. |
14 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma. | Ailelere Düşen Görevler | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Problem çözme. |
15 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma. | Odyolog Ve Dil-Konuşma Terapistinin Görevleri | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Problem çözme. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Topbaş, S. (2005) Dil ve Kavram Gelişimi. Ankara:Kök Yay. |
Korkmaz, B. (2004) Beyin ve Dil: Çocuklarda Dil ve Konuşma Bozuklukları. İstanbul. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the basic information on the science of language and speech in order to identify and interpret necessary approaches for his/her patients.
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Identifies the main phenomenons, principles, processes and practices of language and speech science, explains the methods in the field and makes a basic level of analysis and evaluation.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the ability to plan a proper language and speech therapy program via his/her theoretical and practical knowledge.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To prepare the language and speech therapy profession according to ethical rules, assimilate the multidisciplinary approach, to prepare the necessary screening programs for healthy and / or problem groups in accordance with contemporary medical rules, to evaluate the patients with language and speech disorders, to identify the problems, and to find appropriate re / habilitation programs have the skills to prepare, determine the necessary tools and apply them.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collaborates with main medical fields.
|
3 | |||||
2 |
Evaluates and interprets the problems about language and speech disorder of his/her patients guided by relevant specialist, asks consultation from other departments in case of need.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
In addition to measuring the effectiveness, continuity and quality of the services related to language and speech therapy, it also conducts training and practice studies on language and speech science.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Performs his/her duties of expertise in the eyes of judicial authorities and private and government agencies.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Enables the development of professional standards and policies, determines planning and execution of the assessment and rehabilitation approaches, identifies the efficient applications of new knowledge-based methods and programs and contributes to improve professional and technical standarts.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 4 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 3 | 18 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 56 | 0 | 156 |
Genel Toplam | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |