Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
FTY442 | KLİNİK ÇALIŞMA II | 8 | 24 | 12 | 12 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Merkezi ve periferik sinir sistemini etkileyen akut ve kronik dönemde takip edilen nörolojik hastalıklarda, SerebralPalsi (SP) ve Pediatrik Nöromusküler hastalıkları başta olmak üzere, doğumdan itibaren on sekiz yaşa kadar olan süreçte pediatri alanında, kardiyopulmoner ünitesinde, yoğun bakımda, Geriatri ve onkolojiye yönelik rehabilitasyonda fizyoterapistin rol aldığı konularda değerlendirme ve uygun fizyoterapi yaklaşımları planlama ve uygulamaya ilişkin bilgi, tutum ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Ayaktan ve/veya yatarak takip edilen nörolojik hastalıkların fizyoterapi ve rehabilitasyonu ile ilgili temel düzeyde uygulamalar, serebral paralizili ve pediatrik nöromusküler hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilgili temel düzeyde yaklaşım uygulamalarına klinik çalışma, yoğun bakım hastalarında rehabilitasyon ile ilgili temel düzeyde rehabilitasyon yaklaşımları, sağlıklı kişilerde kanserden korunmaya yönelik fiziksel aktivite programlarının hazırlanması, erişkin ve pediatrik kanser hastalarında fizyoterapi ve rehabilitasyona özel değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarının pratik uygulaması, geriatrik rehabilitasyona yönelik fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilgili temel düzeyde uygulamalar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Merkezi ve periferik sinir sistemini etkileyen nörolojik hastalıklarda vakaya uygun olarak yapılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin sonuçlarını değerlendirir. |
Kısa ve uzun süreli hedefler ile birlikte temel düzeyde nörolojik fizyoterapi ve rehabilitasyon programını uygular. |
Nörolojik fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında grup çalışması interdisipliner çalışma prensiplerini uygular. |
Pediatrik fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özel değerlendirmeler ve gözlemleri ile elde ettiği verilerle vakanın bozukluk, aktivite ve katılım düzeyindeki problemlerini değerlendirir. |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında grup çalışması inter ve intra disipliner çalışma prensiplerini uygular. |
Pediatrik Fizyoterapi Ünitelerinin işleyişiyle ilgili prensipleri uygular. |
Kardiyovasküler sorunları olan hastalarda fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını uygular. |
Geriatrik Rehabilitasyona yönelik vakaya uygun olarak yapılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin sonuçlarını değerlendirir. |
Geriatri ünitesi ve Huzurevlerinin işleyişiyle ilgili prensipleri uygular. |
Onkolojide rehabilitasyon ünitesinde fizyoterapi rehabilitasyon programlarını planlama ve uygulama becerilerini düzenler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Nörolojik Rehabilitasyonda Klinik Çalışma | Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama |
2 | Bireysel Araştırma | Nörolojik Rehabilitasyonda Klinik Çalışma | Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama |
3 | Bireysel Araştırma | Nörolojik Rehabilitasyonda Klinik Çalışma | Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama |
4 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Pediatrik Rehabilitasyonda Klinik Çalışma | Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama |
5 | Bireysel Araştırma | Pediatrik Rehabilitasyonda Klinik Çalışma | Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama |
6 | - | Pediatrik Rehabilitasyonda Klinik Çalışma | Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama |
7 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Kardiyopulmoner Rehabilitasyonda Klinik Çalışma | Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Bireysel Araştırma | Kardiyopulmoner Rehabilitasyonda Klinik Çalışma | Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama |
10 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Yoğun Bakımda Klinik Çalışma | Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama |
11 | Bireysel Araştırma | Yoğun Bakımda Klinik Çalışma | Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama |
12 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Geriatrik Rehabilitasyonda Klinik Çalışma | Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama |
13 | Bireysel Araştırma | Geriatrik Rehabilitasyonda Klinik Çalışma | Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama |
14 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Onkolojik Rehabilitasyonda Klinik Çalışma | Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama |
15 | Bireysel Araştırma | Onkolojik Rehabilitasyonda Klinik Çalışma | Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Karaduman, A., Yılmaz, Ö., & Alemdaroğlu, İ. (2014). Pediatrik nöromusküler hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon. Ankara: Pelikan Yayıncılık. |
Stokes, M. (Ed.). (2004). Physical management in neurological rehabilitation. London:Elsevier |
Staples W. (2016). Geriatric Physical Therapy. London: McGraw Hill. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Defines the current theory and practice in the field of physiotherapy and rehabilitation.
|
4 | |||||
2 |
Explain the basic concepts of other medical sciences who related physiotherapy and rehabilitation.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the basic phenomenon of sub-fields of physiotherapy and rehabilitation about principles, processes and applications, make a basic level of analysis and evaluation.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the ability to physiotherapy and rehabilitation program planning with learned theoretical and practical knowledge.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply for physiotherapy and rehabilitation program according to ethical principles, follow developments, make program changes or end the program if necessary.
|
4 | |||||
2 |
Used for the information which gained from advanced studies for the protection of public health.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
independently conduct vocational and academic studies with the knowledge related to the field of physiotherapy and rehabilitation, finds solutions to the problems faced.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Adopts personal development and lifelong learning.
|
3 | |||||
2 |
Knows how to reach the necessary resources to address the learning needs.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Establishes effective communication with other relevant professional groups during physiotherapy and rehabilitation services.
|
3 | |||||
2 |
Gives a contribution to the profession related quality improvement, education and promotion programs.
|
4 | |||||
3 |
Take responsibility in joint studies performed by different disciplines as a team member, contribute on the subject.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have sufficient professional experience in clinical practice to use vocational autonomy.
|
4 | |||||
2 |
The use of all the equipment and hardware in physiotherapy and rehabilitation clinics, provides environmental layout and task flow for clinic.
|
3 | |||||
3 |
Keeps records of service quality monitoring and for scientific research, prepares reports, participant for project implements.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 13 | 24 | 312 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 13 | 0 | 312 |
Genel Toplam | 312 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 12,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 12,0 |