Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
FTY303 | ORTOPEDİK REHABİLİTASYON | 5 | 4 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Cerrahi gerektiren veya gerektirmeyen ortopedik problemler ve kas iskelet sistem yaralanmalarının değerlendirilmesinde kullanılan temel yöntemlerin kavranması ve uygulamaya yansıtılması, patolojiye ve uygulanan cerrahiye özel ve duruma en uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını seçme ve uygulamaya ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Kırıkların genel tedavi prensipleri ve çeşitli kırıklardan sonraki fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları; romatoid artrit, osteoartrit, ankilozan spondilit gibi eklem dejenerasyonuna yol açan durumların konservatif tedavisi ve endoprotezler gibi eklem replasman cerrahisi sonrası rehabilitasyon prensipleri; rotator kılıfın tendinit ve yırtıkları, bursit ve periartrit gibi omuz eklemine ait patolojilerin rehabilitasyonu; dizde patellofemoral ağrı sendromu, bağ ve menisküs yaralanmalarının rehabilitasyonu. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Ortopedik problemleri açıklar. |
Kas - iskelet sistemi yaralanmalarını ve dejeneratif eklem hastalıklarını açıklar. |
Ortopedik cerrahi yöntemleri hakkında post-operatif dönemde dikkat edilmesi gereken noktaları açıklar. |
Ortopedik problemlerde genel ve patolojiye özel ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
Ortopedik cerrahi geçirmiş veya geçirmemiş hastalar için hastanın durumuna ve patolojiye en uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon programını organize eder. |
Ortopedideki kas - iskelet sistem yaralanmaları ve dejeneratif durumlar ile ilgili genel tedavi prensiplerini ve fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren durumların ihtiyacını açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Ortopedik Rehabilitasyona Giriş ve Temel Kavramlar, Ortopedik Rehabilitasyonda Genel Değerlendirme Prensipleri | Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme |
2 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Kırıklar, Kırıkların Sınıflaması, Kırık İyileşmesi, Kırık Komplikasyonları | Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme |
3 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Omurga, Alt ve Üst Ekstremite Kırıklarında Rehabilitasyon | Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme |
4 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Kırıklarda Tedavi ve Kırık Rehabilitasyonunun Genel Prensipleri | Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme |
5 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Omuzda Görülen Ortopedik Problemler ve Rehabilitasyonu | Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme |
6 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Dirsekte Görülen Ortopedik Problemler ve Rehabilitasyonu | Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme |
7 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Elde ve El Bileğinde Görülen Ortopedik Problemler ve Rehabilitasyonu | Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Kalçada Görülen Ortopedik Problemler ve Rehabilitasyonu | Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme |
10 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Omurgada Görülen Ortopedik Problemler ve Rehabilitasyonu | Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme |
11 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Dizde Görülen Ortopedik Problemler ve Rehabilitasyonu | Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme |
12 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Ayak ve Ayak Bileğinde Görülen Ortopedik Problemler ve Rehabilitasyonu | Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme |
13 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Romatoid Artrit ve Osteoartritte Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme |
14 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Ankilozan Spondilit ve Nonartiküler Romatizmal Hastalıkların Rehabilitasyonu | Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme |
15 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Endoprotezler ve Artroplasti Rehabilitasyonu | Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Cash J.E. (1992). Cash’s Textbook of Orthopaedics and Rheumatology for Physiotherapists. London: Mosby Publishing. |
Braddom RL. (1996). Physical Medicine & Rehabilitation. Philadelphia : W. B. Saunders & Company. |
Bülbül A.M. (2017). Ortopedi ve Travmatoloji. İstanbul: İstanbul Tıp Kitapevi. |
Göksoy T. (2017). Ortopedik Rehabilitasyon. Ankara: Pelikan Yayıncılık. |
Tidswell M.E. (1992). Orthopaedics and Rheumatology for Physiotherapists. London: Mosby Publishing. |
Karaduman.A. ,Yılmaz Ö. (2016). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Cilt 2. Ankara: Pelikan Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Defines the current theory and practice in the field of physiotherapy and rehabilitation.
|
5 | |||||
2 |
Explain the basic concepts of other medical sciences who related physiotherapy and rehabilitation.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the basic phenomenon of sub-fields of physiotherapy and rehabilitation about principles, processes and applications, make a basic level of analysis and evaluation.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the ability to physiotherapy and rehabilitation program planning with learned theoretical and practical knowledge.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply for physiotherapy and rehabilitation program according to ethical principles, follow developments, make program changes or end the program if necessary.
|
4 | |||||
2 |
Used for the information which gained from advanced studies for the protection of public health.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
independently conduct vocational and academic studies with the knowledge related to the field of physiotherapy and rehabilitation, finds solutions to the problems faced.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Adopts personal development and lifelong learning.
|
4 | |||||
2 |
Knows how to reach the necessary resources to address the learning needs.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Establishes effective communication with other relevant professional groups during physiotherapy and rehabilitation services.
|
5 | |||||
2 |
Gives a contribution to the profession related quality improvement, education and promotion programs.
|
4 | |||||
3 |
Take responsibility in joint studies performed by different disciplines as a team member, contribute on the subject.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have sufficient professional experience in clinical practice to use vocational autonomy.
|
5 | |||||
2 |
The use of all the equipment and hardware in physiotherapy and rehabilitation clinics, provides environmental layout and task flow for clinic.
|
5 | |||||
3 |
Keeps records of service quality monitoring and for scientific research, prepares reports, participant for project implements.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |