TR EN

PHYSIOLOGY II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BEY144E PHYSIOLOGY II 2 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İnsan vücudunu oluşturan tüm sistemlerin temel yapısı ve işleyiş mekanizmalarına ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Kas fizyolojisi, kas kasılmasında enerji kaynakları, solunum sistemi fizyolojisi, dolaşım sistemi fizyolojisi, sinir sistemi fizyolojisi, motor kontrol, duyu fizyolojisi.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kasın kasılma mekanizmasını açıklar.
Kas kasılmasında kullanılan enerji kaynaklarını karşılaştırır.
Egzersizin kas sistemi üzerine etkilerini sıralar.
Egzersiz ile solunum sisteminde oluşan adaptasyon mekanizmalarını keşfeder.
Egzersiz ile kalp ve dolaşım sisteminde görülen adaptasyon mekanizmalarını keşfeder.
Egzersizin endokrin, sinir ve boşaltım sistemi üzerindeki etkilerini sıralar.
Duyu fizyolojisinin temel kavramlarını açıklar.
Ekstrem koşullarda oluşan fizyolojik değişiklikleri sıralar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Kas Fizyolojisi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
2 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Kas Kasılmasında Enerji Kaynakları Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
3 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Kasın Egzersize Adaptasyonu Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
4 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Solunum Sistemi Fizyolojisi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
5 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Solunum Sisteminin Egzersize Adaptasyonu Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
6 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Dolaşım Sistemi Fizyolojisi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
7 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Dolaşım Sisteminin Egzersize Adaptasyonu Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Sinir Sistemi Fizyolojisi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
10 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Motor Kontrol Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
11 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Egzersiz Fizyolojisi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
12 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Egzersiz Fizyolojisi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
13 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Duyu Fizyolojisi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
14 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Duyu Fizyolojisi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
15 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Yüksek İrtifa ve Sualtı Fizyolojisi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Hall, J. E. Guyton H.E.(2016). Guyton and Hall Medical Physiology (13. ed). Elsevier.
Ganong, W. (2016) Ganong Medical Physiology (25. ed). McGraw Hill Ed.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks containing basic and current information in the field of physiotherapy and rehabilitation, application tools and multimedia education tools and other resources.
4
2
Has the knowledge to evaluate the nature, source, limits, accuracy, reliability and validity of the information.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the knowledge to reach scientific knowledge in the field of physiotherapy and rehabilitation, to monitor, evaluate and apply the current literature.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of physiotherapy and rehabilitation, it interprets and evaluates scientifically proven data, defines and analyzes problems, develops solutions by considering professional and ethical values ​​based on research and evidence, shares information, and makes teamwork.
3
2
Produces solutions to the problems specific to the field in line with scientific data/evidence.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Provides health education for individuals, families and the society by using the advanced theoretical and practical knowledge gained in the field of physiotherapy and rehabilitation.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Using advanced knowledge about physiotherapy and rehabilitation, carries out a study independently and takes responsibility as a team member in cooperation with other professional groups working in this field.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Demonstrates embracing lifelong learning, is open to development and continues this behavior.
4
2
Identifies learning resources, access resources effectively/quickly.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Shares her thoughts on the issues related to physiotherapy and rehabilitation with quantitative and qualitative data, and shares thoughts with experts and non-experts as an active element of the process, by supporting them with quantitative and qualitative data.
4
2
With the awareness of social responsibility, organizes and implements projects and activities in cooperation with other professional groups for the social environment which they live.
4
3
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Collects, interprets and applies data related to the field of physiotherapy and rehabilitation, cooperates with people from related disciplines during the announcement of the results and acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values.
4
2
With Professional identity, sets a role model to colleagues and is an example to the society.
4
3
Knows the importance of ethical principles and ethical committees for the individual and society in the fields of education, practice and research.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 2 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 65 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0