Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
FTY247E | MASSAGE AND PALPATION TECHNIQUES | 3 | 4 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. SAADET TURHAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Masaj teknikleri hakkında temel teorik ve pratik bilgileri öğrenmek , masajın kullanıldığı farklı durumlarda değerlendirme ve uygulama açısından temel kavramları öğrenmek, uygulama yeteneğini geliştirmek ve fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında bu konulara yönelik problem çözme becerisini geliştirmeye ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Spesifik masaj tekniklerinin mekanik, fizyolojik, psikolojik ve refleks etkileri, uygulama sonrası etkinliği belirlemede kullanılacak değerlendirme yöntemleri, pratik uygulamaları, bu yöntemlerin endikasyon ve kontraendikasyonları. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Tedavi masajını uygular. |
Masaj yöntemleri ve tekniklerinin refleks, mekanik, fizyolojik ve klinik etkileri hakkında temel bilgileri açıklar. |
Masaj tedavisini değerlendirir. |
Masaj tedavisinin endike olduğu vakalarda tedavi seçeneği olarak uygular. |
Masaja kontrendike olabilecek patolojileri açıklar. |
Öğretilen yöntem ve teknikleri uygular. |
Masaj uygulamasının klinikte kullanımına yönelik karar verme sürecini uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Grup araştırması, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Masajın Tarihçesi, Farklı Masaj Teknikleri, Amaçları, Uygulama Prensipleri, Etkileri, Masaj Hareketlerinin Pratik Uygulanışı | Anlatım, Tartışma, Gösterip yaptırma |
2 | Grup araştırması, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Masajın Dozajının Tartışılması, Alt ve Üst Ekstremite Masajının Pratik Uygulanışı | Anlatım, Tartışma, Gösterip yaptırma |
3 | Grup araştırması, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Pratik Uygulamaların Tekrarı, Masajın Endikasyon ve Kontraendikasyonlarının Tartışılması | Anlatım, Tartışma, Gösterip yaptırma |
4 | Grup araştırması, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Sırt, Boyun, Karın ve Yüz Masajının Pratik Uygulaması | Anlatım, Tartışma, Gösterip yaptırma |
5 | Grup araştırması, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Genel Pratik Uygulama Tekrarı, Sporcu Masajı ve Mekanik Masaj Metotlarının Tartışılması | Anlatım, Tartışma, Gösterip yaptırma |
6 | Grup araştırması, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Transvers friksiyon Masajının Uygulaması Öncesi Yapılması Gereken İlk Değerlendirmelerin Tartışılması ve Pratik Uygulaması | Anlatım, Tartışma, Gösterip yaptırma |
7 | Grup araştırması, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Alt Torakal ve Skapular Bölge Transvers friksiyon Masajının Pratik Uygulaması | Anlatım, Tartışma, Gösterip yaptırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Grup araştırması, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | interskapular, servikal, oksipital bölge pratik uygulaması | Anlatım, Tartışma, Gösterip yaptırma |
10 | Grup araştırması, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Transvers friksiyon Masajının Uygulaması Sonrası Meydana Gelen Reaksiyonların Tartışılması ve Genel Pratik Tekrar | Anlatım, Tartışma, Gösterip yaptırma |
11 | Grup araştırması, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Üst ve Alt Ekstremitede Transvers friksiyon Masajının Pratik Uygulamaları | Anlatım, Tartışma, Gösterip yaptırma |
12 | Grup araştırması, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Üst ve Alt Ekstremitede Transvers friksiyon Masajının Pratik Uygulamaları | Anlatım, Tartışma, Gösterip yaptırma |
13 | Grup araştırması, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Transvers friksiyon Pratik Uygulaması ve Transvers friksiyon Masajının Farklı Hastalıklarda Kullanımının Tartışılması | Anlatım, Tartışma, Gösterip yaptırma |
14 | Grup araştırması, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Konnektif Doku Masajı | Anlatım, Tartışma, Gösterip yaptırma |
15 | Grup araştırması, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Final Sınavı Hazırlık | Anlatım, Tartışma, Gösterip yaptırma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Fritz S. (1995). Mosby's Fundamentals of Therapeutic Massage. St Louis: Mosby Lifeline |
Michael J Stiers. (2014).Therapeutic Medical Massage: The Healing Touch. iUniverse; Illustrated Edition |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks containing basic and current information in the field of physiotherapy and rehabilitation, application tools and multimedia education tools and other resources.
|
5 | |||||
2 |
Has the knowledge to evaluate the nature, source, limits, accuracy, reliability and validity of the information.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the knowledge to reach scientific knowledge in the field of physiotherapy and rehabilitation, to monitor, evaluate and apply the current literature.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of physiotherapy and rehabilitation, it interprets and evaluates scientifically proven data, defines and analyzes problems, develops solutions by considering professional and ethical values based on research and evidence, shares information, and makes teamwork.
|
4 | |||||
2 |
Produces solutions to the problems specific to the field in line with scientific data/evidence.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Provides health education for individuals, families and the society by using the advanced theoretical and practical knowledge gained in the field of physiotherapy and rehabilitation.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Using advanced knowledge about physiotherapy and rehabilitation, carries out a study independently and takes responsibility as a team member in cooperation with other professional groups working in this field.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Demonstrates embracing lifelong learning, is open to development and continues this behavior.
|
3 | |||||
2 |
Identifies learning resources, access resources effectively/quickly.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Shares her thoughts on the issues related to physiotherapy and rehabilitation with quantitative and qualitative data, and shares thoughts with experts and non-experts as an active element of the process, by supporting them with quantitative and qualitative data.
|
4 | |||||
2 |
With the awareness of social responsibility, organizes and implements projects and activities in cooperation with other professional groups for the social environment which they live.
|
3 | |||||
3 |
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collects, interprets and applies data related to the field of physiotherapy and rehabilitation, cooperates with people from related disciplines during the announcement of the results and acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values.
|
5 | |||||
2 |
With Professional identity, sets a role model to colleagues and is an example to the society.
|
5 | |||||
3 |
Knows the importance of ethical principles and ethical committees for the individual and society in the fields of education, practice and research.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 58 | 0 | 100 |
Genel Toplam | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |