TR EN

ELECTROTHERAPY II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FTY244E ELECTROTHERAPY II 4 4 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Elektroterapinin elektrofiziksel prensiplerini, fizyoterapide yaygın olarak kullanılan elektroterapi modalitelerine karşı dokuların cevaplarını incelemek, alçak, orta ve yüksek frekanslı akımların etki mekanizmaları ve uygulama yöntemlerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu ders, termal mekanizmalar, elektroterapide ki fizyolojik yanıtları, alçak, orta ve yüksek frekanslı akımların temel özelliklerini ve uygulama ilkelerini içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Akımların özelliklerini açıklayabilir.
Akımların dokular üzerindeki etkilerini açıklar.
Akımların uygulanması konusunda yeterlilik gösterir.
Akımların uygulama yöntemini hastalığa uygun şekilde organize eder.
Akımlar ile hastalıkları ilişkilendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Russian Akımı ve Uygulama Yöntemleri Grup çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt,Problem temelli öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
2 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Diadinamik Akımlar ve Uygulama Yöntemleri Grup çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt,Problem temelli öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
3 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Ultra-Reiz Akımlar ve Uygulama Yöntemleri Grup çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt,Problem temelli öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
4 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Ultrason terapi ve Uygulama Yöntemleri Grup çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt,Problem temelli öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
5 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Ekstrakorporeal Şok Dalga Tedavisi (Extracorporeal Shock Wave Therapy- ESWT) ve Uygulama Yöntemleri Grup çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt,Problem temelli öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
6 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Kısa Dalga Diatermi ve Uygulama Yöntemleri Grup çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt,Problem temelli öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
7 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Manyetoterapi ve Uygulama Yöntemleri Grup çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt,Problem temelli öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
8 - ARA SINAV -
9 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Traksiyon Uygulaması ve Uygulama Yöntemleri Grup çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt,Problem temelli öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
10 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma İntermittant Pnömotik Kompresyon ve Uygulama Yöntemleri Grup çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt,Problem temelli öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
11 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Biofeedback ve Uygulama Yöntemleri Grup çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt,Problem temelli öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
12 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Vaka Analizi ve Uygun Elektroterapi Yönteminin Seçilmesi Grup çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt,Problem temelli öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
13 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Vaka Analizi ve Uygun Elektroterapi Yönteminin Seçilmesi Grup çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt,Problem temelli öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
14 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Vaka Analizi ve Uygun Elektroterapi Yönteminin Seçilmesi Grup çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt,Problem temelli öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
15 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Vaka Analizi ve Uygun Elektroterapi Yönteminin Seçilmesi Grup çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt,Problem temelli öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Nuray Kırdı, Nihal Şimşek, Aydın Meriç, Çiğdem Ayhan, Özlem Yürük (Ed.)Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar? Ankara, Hipokrat,2016.
Kahn, Joseph "Principles and practice of electrotherapy" New York, 1991.
Theresa Nalty."Electrotherapy clinical procedures manual" New York, 2001.
Steven L. Wolf, "Electrotherapy" New York,1981.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks containing basic and current information in the field of physiotherapy and rehabilitation, application tools and multimedia education tools and other resources.
5
2
Has the knowledge to evaluate the nature, source, limits, accuracy, reliability and validity of the information.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the knowledge to reach scientific knowledge in the field of physiotherapy and rehabilitation, to monitor, evaluate and apply the current literature.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of physiotherapy and rehabilitation, it interprets and evaluates scientifically proven data, defines and analyzes problems, develops solutions by considering professional and ethical values ​​based on research and evidence, shares information, and makes teamwork.
4
2
Produces solutions to the problems specific to the field in line with scientific data/evidence.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Provides health education for individuals, families and the society by using the advanced theoretical and practical knowledge gained in the field of physiotherapy and rehabilitation.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Using advanced knowledge about physiotherapy and rehabilitation, carries out a study independently and takes responsibility as a team member in cooperation with other professional groups working in this field.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Demonstrates embracing lifelong learning, is open to development and continues this behavior.
3
2
Identifies learning resources, access resources effectively/quickly.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Shares her thoughts on the issues related to physiotherapy and rehabilitation with quantitative and qualitative data, and shares thoughts with experts and non-experts as an active element of the process, by supporting them with quantitative and qualitative data.
5
2
With the awareness of social responsibility, organizes and implements projects and activities in cooperation with other professional groups for the social environment which they live.
3
3
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Collects, interprets and applies data related to the field of physiotherapy and rehabilitation, cooperates with people from related disciplines during the announcement of the results and acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values.
5
2
With Professional identity, sets a role model to colleagues and is an example to the society.
5
3
Knows the importance of ethical principles and ethical committees for the individual and society in the fields of education, practice and research.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 1 1
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 12 1 12
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 5 1 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 2 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 53 0 100
Genel Toplam 100
Toplam İş Yükü / 25.5 3,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0