TR EN

CLINICAL STUDY I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FTY441E CLINICAL STUDY I 7 24 12 12

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi HÜSNİYE MERVE DEMİRER
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Ortopedik problemi olan hastalarda, sporcu sağlığına yönelik, protez-ortez-biyomekani uygulamalarında, üst ekstremite, el ve periferik sinir yaralanmaları sonrası, romatizmal hastalıklarda, kadın sağlığında rehabilitasyonda fizyoterapistin rol aldığı konularda değerlendirme ve uygun fizyoterapi yaklaşımları planlama ve uygulamaya ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Ortopedik problemlere özgü değerlendirme yöntemlerinin seçimi ve uygulanması Ortopedik problemleri olan hastaların tedavisinde yakın ve uzak hedeflerin belirlenmesi Kemik ve yumuşak dokuların ortopedik cerrahi girişimlerin tanınması Cerrahi sonrası olası komplikasyonlar ve önleme yöntemlerinin tanınması Mevcut post-operatif ortopedik rehabilitasyon protokollerinin tartışılması ve uygulanması Ortopedik rehabilitasyon ile ilgili tedavi yöntemlerinin uygulanması için gereken beceri ve bilgi düzeyinin artırılması. Sporda fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilgili temel düzeyde uygulamalar. Ayaktan takip edilen üst ekstremite, el ve periferik sinir yaralanmalarının fizyoterapi ve rehabilitasyonu ile ilgili temel bilgiler.Romatizmal hastalıkların fizyoterapi ve rehabilitasyonu ile ilgili poliklinik hizmetleri, ayaktan tedavi takibi ve yatan hastalara yataklı servisinde yapılan temel düzeyde uygulamaları.Kadın Sağlığında Fizyoterapinin kapsadığı problemlerin tanımı, sınıflandırılması, değerlendirilmesi, koruyucu yaklaşımları, uygulanabilecek farklı fizyoterapi yaklaşımlarının seçimi ve bu yaklaşımların uygulanması konuları.Protez-ortez uygulamalarında değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarının planlanması.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Özel fizyoterapi değerlendirmelerini uygular.
Fizyoterapi protokollerini ve hastaya özgü ortopedik rehabilitasyon tekniklerini uygular.
Farklı kas iskelet sistemi problemi olan hastaları değerlendirir.
Kısa ve uzun süreli hedefler ile birlikte fizyoterapi ve rehabilitasyon programını mükemmelleştirir.
Sporda fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında grup çalışması interdisipliner çalışma prensiplerini uygular.
Üst ekstremite, el ve periferik sinir yaralanmalarında vakaya uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini değerlendirir.
El rehabilitasyonu alanında grup çalışması interdisipliner çalışma prensiplerini uygular.
Protez ortez ve biyomekanik klinik uygulamaları hakkında temel bilgileri açıklar
Protez ortez ve biyomekanik klinik uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı ilişkilendirir

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Genel Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda Klinik Çalışma Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
2 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Genel Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda Klinik Çalışma Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
3 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Ortopedik Rehabilitasyonda Klinik Çalışma Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
4 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Ortopedik Rehabilitasyonda Klinik Çalışma Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
5 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Sporcu Sağlığında Klinik Çalışma Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
6 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Sporcu Sağlığında Klinik Çalışma Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
7 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma El Rehabilitasyonunda Klinik Çalışma Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırmaışma El Rehabilitasyonunda Klinik Çalışma Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
10 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Romatizmal Hastalıklarda Klinik Çalışma Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
11 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Romatizmal Hastalıklarda Klinik Çalışma Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
12 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Kadın Sağlığında Fizyoterapi ve Rehab. Klinik Çalışma Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
13 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Kadın Sağlığında Fizyoterapi ve Rehab. Klinik Çalışma Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
14 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Protez - Ortez ve Rehabilitasyonunda Klinik Çalışma Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
15 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Protez - Ortez ve Rehabilitasyonunda Klinik Çalışma Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Jewell, D. V. (2014). Guide to evidence-based physical therapist practice. Massachusetts: Jones & Bartlett Publishers.
Trumble, T. E., Rayan, G. M., Baratz, M. E., Budoff, J. E., & Slutsky, D. J. (2016). Principles of Hand Surgery and Therapy. London: Elsevier.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks containing basic and current information in the field of physiotherapy and rehabilitation, application tools and multimedia education tools and other resources.
5
2
Has the knowledge to evaluate the nature, source, limits, accuracy, reliability and validity of the information.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the knowledge to reach scientific knowledge in the field of physiotherapy and rehabilitation, to monitor, evaluate and apply the current literature.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of physiotherapy and rehabilitation, it interprets and evaluates scientifically proven data, defines and analyzes problems, develops solutions by considering professional and ethical values ​​based on research and evidence, shares information, and makes teamwork.
5
2
Produces solutions to the problems specific to the field in line with scientific data/evidence.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Provides health education for individuals, families and the society by using the advanced theoretical and practical knowledge gained in the field of physiotherapy and rehabilitation.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Using advanced knowledge about physiotherapy and rehabilitation, carries out a study independently and takes responsibility as a team member in cooperation with other professional groups working in this field.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Demonstrates embracing lifelong learning, is open to development and continues this behavior.
3
2
Identifies learning resources, access resources effectively/quickly.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Shares her thoughts on the issues related to physiotherapy and rehabilitation with quantitative and qualitative data, and shares thoughts with experts and non-experts as an active element of the process, by supporting them with quantitative and qualitative data.
5
2
With the awareness of social responsibility, organizes and implements projects and activities in cooperation with other professional groups for the social environment which they live.
5
3
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Collects, interprets and applies data related to the field of physiotherapy and rehabilitation, cooperates with people from related disciplines during the announcement of the results and acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values.
5
2
With Professional identity, sets a role model to colleagues and is an example to the society.
5
3
Knows the importance of ethical principles and ethical committees for the individual and society in the fields of education, practice and research.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 16 224
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 10 8 80
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 25 0 305
Genel Toplam 305
Toplam İş Yükü / 25.5 12
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 12,0