Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
FTY442E | CLINICAL STUDY II | 8 | 24 | 12 | 12 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Merkezi ve periferik sinir sistemini etkileyen akut ve kronik dönemde takip edilen nörolojik hastalıklarda, SerebralPalsi (SP) ve Pediatrik Nöromusküler hastalıkları başta olmak üzere, doğumdan itibaren on sekiz yaşa kadar olan süreçte pediatri alanında, kardiyopulmoner ünitesinde, yoğun bakımda, Geriatri ve onkolojiye yönelik rehabilitasyonda fizyoterapistin rol aldığı konularda değerlendirme ve uygun fizyoterapi yaklaşımları planlama ve uygulamaya ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Ayaktan ve/veya yatarak takip edilen nörolojik hastalıkların fizyoterapi ve rehabilitasyonu ile ilgili temel düzeyde uygulamalar. Serebral paralizili ve pediatrik nöromusküler hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilgili temel düzeyde yaklaşım uygulamalarına klinik çalışma. Yoğun bakım hastalarında rehabilitasyon ile ilgili temel düzeyde rehabilitasyon yaklaşımları.Sağlıklı kişilerde kanserden korunmaya yönelik fiziksel aktivite programlarının hazırlanması, erişkin ve pediatrik kanser hastalarında fizyoterapi ve rehabilitasyona özel değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarının pratik uygulaması Geriatrik Rehabilitasyona yönelik fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilgili temel düzeyde uygulamalar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Merkezi ve periferik sinir sistemini etkileyen nörolojik hastalıklarda vakaya uygun olarak yapılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin sonuçlarını değerlendirir. |
Kısa ve uzun süreli hedefler ile birlikte temel düzeyde nörolojik fizyoterapi ve rehabilitasyon programını uygular. |
Nörolojik fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında grup çalışması interdisipliner çalışma prensiplerini uygular. |
Pediatrik fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özel değerlendirmeler ve gözlemleri ile elde ettiği verilerle vakanın bozukluk, aktivite ve katılım düzeyindeki problemlerini değerlendirir. |
Kardiyovasküler sorunları olan hastalarda fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını uygular. |
Geriatrik Rehabilitasyona yönelik vakaya uygun olarak yapılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin sonuçlarını değerlendirir. |
Geriatri ünitesi ve Huzurevlerinin işleyişiyle ilgili prensipleri uygular. |
Onkolojide rehabilitasyon ünitesinde fizyoterapi rehabilitasyon programlarını planlama ve uygulama becerilerini mükemmelleştirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Nörolojik Rehabilitasyonda Klinik Çalışma | Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama |
2 | Bireysel Araştırma | Nörolojik Rehabilitasyonda Klinik Çalışma | Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama |
3 | Bireysel Araştırma | Nörolojik Rehabilitasyonda Klinik Çalışma | Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama |
4 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Pediatrik Rehabilitasyonda Klinik Çalışma | Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama |
5 | Bireysel Araştırma | Pediatrik Rehabilitasyonda Klinik Çalışma | Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama |
6 | Bireysel Araştırma | Pediatrik Rehabilitasyonda Klinik Çalışma | Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama |
7 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Kardiyopulmoner Rehabilitasyonda Klinik Çalışma | Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Bireysel Araştırma | Kardiyopulmoner Rehabilitasyonda Klinik Çalışma | Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama |
10 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Yoğun Bakımda Klinik Çalışma | Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama |
11 | Bireysel Araştırma | Yoğun Bakımda Klinik Çalışma | Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama |
12 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Geriatrik Rehabilitasyonda Klinik Çalışma | Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama |
13 | Bireysel Araştırma | Geriatrik Rehabilitasyonda Klinik Çalışma | Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama |
14 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Onkolojik Rehabilitasyonda Klinik Çalışma | Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama |
15 | Bireysel Araştırma | Onkolojik Rehabilitasyonda Klinik Çalışma | Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Stokes, M. (Ed.). (2004). Physical management in neurological rehabilitation. London:Elsevier |
Staples W. (2016). Geriatric Physical Therapy. London: McGraw Hill. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks containing basic and current information in the field of physiotherapy and rehabilitation, application tools and multimedia education tools and other resources.
|
5 | |||||
2 |
Has the knowledge to evaluate the nature, source, limits, accuracy, reliability and validity of the information.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the knowledge to reach scientific knowledge in the field of physiotherapy and rehabilitation, to monitor, evaluate and apply the current literature.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of physiotherapy and rehabilitation, it interprets and evaluates scientifically proven data, defines and analyzes problems, develops solutions by considering professional and ethical values based on research and evidence, shares information, and makes teamwork.
|
5 | |||||
2 |
Produces solutions to the problems specific to the field in line with scientific data/evidence.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Provides health education for individuals, families and the society by using the advanced theoretical and practical knowledge gained in the field of physiotherapy and rehabilitation.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Using advanced knowledge about physiotherapy and rehabilitation, carries out a study independently and takes responsibility as a team member in cooperation with other professional groups working in this field.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Demonstrates embracing lifelong learning, is open to development and continues this behavior.
|
3 | |||||
2 |
Identifies learning resources, access resources effectively/quickly.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Shares her thoughts on the issues related to physiotherapy and rehabilitation with quantitative and qualitative data, and shares thoughts with experts and non-experts as an active element of the process, by supporting them with quantitative and qualitative data.
|
5 | |||||
2 |
With the awareness of social responsibility, organizes and implements projects and activities in cooperation with other professional groups for the social environment which they live.
|
5 | |||||
3 |
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collects, interprets and applies data related to the field of physiotherapy and rehabilitation, cooperates with people from related disciplines during the announcement of the results and acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values.
|
5 | |||||
2 |
With Professional identity, sets a role model to colleagues and is an example to the society.
|
5 | |||||
3 |
Knows the importance of ethical principles and ethical committees for the individual and society in the fields of education, practice and research.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 16 | 224 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 10 | 8 | 80 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 25 | 0 | 305 |
Genel Toplam | 305 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 12 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 12,0 |