TR EN

RADIOLOGY DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FTY211E RADIOLOGY 3 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Meslek yaşamına ilişkin temel radyoloji bilgilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Temel radyoloji fiziği, radyolojik tanı cihazları, iskelet-sonunum-dolaşım-sindirim-üriner-sinir sitemi radyolojik anatomisi, görüntüleme ve temel patolojilerin radyolojik bulguları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Rehabilitasyon alanı konularını açıklar.
Temel tıbbi görüntülemeyi ilişkilendirir.
İnsan vücudundaki temel yapı ve organları açıklar.
Radyolojik temel bilgileri ile röntgen okumayı ilişkilendirir.
Radyolojik cihazlarının insan sağlığına olan etkilerini açıklar.
Rehabilitasyon ve hasta eğitiminde radyolojik cihaz bilgilerini uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama Dersin Tanımı, Öğrencilerin Sorumlulukları, Yarıyıl ders ve sınav bilgisi, Zaman Yönetimi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
2 Literatür Tarama Radyoloji ve Etik Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
3 Literatür Tarama Radyoloji Nedir? Radyasyon Nedir? Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
4 Literatür Tarama X Işını Nedir? Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
5 Literatür Tarama Radyolojik Tanı Cihazları Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
6 Literatür Tarama Radyasyon Sağlığı ve Radyasyondan Korunma Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
7 Literatür Tarama İskelet Sistemi Radyolojisi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama Üst Ekstremite Radyolojisi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
10 Literatür Tarama Alt Ekstremite Radyolojisi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
11 Literatür Tarama Sinir Sistemi Radyolojisi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
12 Literatür Tarama Solunum Sistemi Radyolojisi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
13 Literatür Tarama Sindirim ve Üriner Sistem Radyolojisi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
14 Literatür Tarama Meme Radyolojisi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
15 Literatür Tarama Radyolojide Algoritm Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Tuncel, E. (1994). Klinik radyoloji. Nobel ve Güneş Tıp Kitabevleri.
www.taek.gov.tr
Greenspan, A. (2014). Orthopedic imaging: a practical approach. Lippincott Williams & Wilkins.
Kaya, T., Adapınar, B., & Özkan, R. (1997). Temel radyoloji tekniği. Nobel Kitabevi, İstanbul.
A. Stewart Whitley ve diğerleri. (2018). Clark'ın Radyoloji Teknikerleri İçin El Kitabı. Güneş Tıp Kitabevleri.
Barut, Y. (2010). Kardiyak Görüntüleme. Veri Medikal Yayıncılık.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks containing basic and current information in the field of physiotherapy and rehabilitation, application tools and multimedia education tools and other resources.
5
2
Has the knowledge to evaluate the nature, source, limits, accuracy, reliability and validity of the information.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the knowledge to reach scientific knowledge in the field of physiotherapy and rehabilitation, to monitor, evaluate and apply the current literature.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of physiotherapy and rehabilitation, it interprets and evaluates scientifically proven data, defines and analyzes problems, develops solutions by considering professional and ethical values ​​based on research and evidence, shares information, and makes teamwork.
3
2
Produces solutions to the problems specific to the field in line with scientific data/evidence.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Provides health education for individuals, families and the society by using the advanced theoretical and practical knowledge gained in the field of physiotherapy and rehabilitation.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Using advanced knowledge about physiotherapy and rehabilitation, carries out a study independently and takes responsibility as a team member in cooperation with other professional groups working in this field.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Demonstrates embracing lifelong learning, is open to development and continues this behavior.
4
2
Identifies learning resources, access resources effectively/quickly.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Shares her thoughts on the issues related to physiotherapy and rehabilitation with quantitative and qualitative data, and shares thoughts with experts and non-experts as an active element of the process, by supporting them with quantitative and qualitative data.
4
2
With the awareness of social responsibility, organizes and implements projects and activities in cooperation with other professional groups for the social environment which they live.
3
3
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Collects, interprets and applies data related to the field of physiotherapy and rehabilitation, cooperates with people from related disciplines during the announcement of the results and acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values.
4
2
With Professional identity, sets a role model to colleagues and is an example to the society.
4
3
Knows the importance of ethical principles and ethical committees for the individual and society in the fields of education, practice and research.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 71
Genel Toplam 71
Toplam İş Yükü / 25.5 2,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0