TR EN

NEUROPHYSIOLOGICAL APPROACHES I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FTY301E NEUROPHYSIOLOGICAL APPROACHES I 5 3 2 2

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi HÜSNİYE MERVE DEMİRER
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Proprioseptif Nöromusküler Fasilitasyon (PNF) tekniklerinin terapik egzersizler içindeki yeri ve etki mekanizmaları konusunda temel bilgiler öğrenerek, PNF egzersizleri ve tekniklerini kavramak ve uygulamaya ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Nörofizyolojik mekanizmaların hareket kontrolündeki rolü, Proprioseptif Nöromusküler Fasilitasyon (PNF) tekniklerinin teorik temelleri, PNF tekniklerinin uygulama şekilleri, vaka örnekleri.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Proprioseptif nöromuskuler fasilitasyon tekniklerinin nörofizyolojik etki mekanizmalarını açıklar.
Proprioseptif nöromuskuler fasilitasyon tekniklerinin terapötik egzersizler içindeki yeri ve kullanım amaçlarını bilir.
Farklı nöromusküler sistem bozukluklarında fasilitasyon veya inhibisyon amaçlarına yönelik problemleri analiz eder ve karşılaştırır.
Proprioseptif nöromuskuler fasilitasyon tekniklerini farklı klinik durumlarda uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama,Veri tabanı inceleme PNF'e Giriş, PNF Paternlerinin Temel Özellikleri Araştırma, Tartışma, Örnek Olay
2 Literatür Tarama,Veri tabanı inceleme Skapula, Pelvis ve Üst Ekstremite Paternleri Araştırma, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma
3 Literatür Tarama,Veri tabanı inceleme Alt Ekstremite Paternleri Araştırma, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma
4 Literatür Tarama,Veri tabanı inceleme Boyun ve Üst Gövde Paternleri Araştırma, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma
5 Literatür Tarama,Veri tabanı inceleme Alt Gövde Paternleri Araştırma, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma
6 Literatür Tarama,Veri tabanı inceleme Bilateral Ekstremite Paternleri Araştırma, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma
7 Literatür Tarama,Veri tabanı inceleme Yarım Patern Uygulamaları Araştırma, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama,Veri tabanı inceleme Temel İşlemler Araştırma, Tartışma, Örnek Olay
10 Literatür Tarama,Veri tabanı inceleme Fasilitasyon Teknikleri (Odaklanma Teknikleri) Araştırma, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma
11 Literatür Tarama,Veri tabanı inceleme Fasilitasyon Teknikleri (Antagonistin Zıttı Teknikleri) Araştırma, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma
12 Literatür Tarama,Veri tabanı inceleme İnhibisyon Teknikleri Araştırma, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma
13 Literatür Tarama,Veri tabanı inceleme Minder Aktiviteleri Araştırma, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma
14 Literatür Tarama,Veri tabanı inceleme PNF'de Yardımcı Ajanlar ve Proksimal Hayati Fonksiyonların Stimülasyonu Araştırma, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma
15 Literatür Tarama,Veri tabanı inceleme PNF Tekniklerinin Farklı Kullanım Şekilleri Araştırma, Tartışma, Örnek Olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Livanelioğlu A, Kerme Günel M, Erden Z. “ Proprioseptif Nöromusküler Fasilitasyon Teknikleri”, Genişletilmiş 3.bs, Ankamat Matbaacılık, Ankara 2011.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks containing basic and current information in the field of physiotherapy and rehabilitation, application tools and multimedia education tools and other resources.
5
2
Has the knowledge to evaluate the nature, source, limits, accuracy, reliability and validity of the information.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the knowledge to reach scientific knowledge in the field of physiotherapy and rehabilitation, to monitor, evaluate and apply the current literature.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of physiotherapy and rehabilitation, it interprets and evaluates scientifically proven data, defines and analyzes problems, develops solutions by considering professional and ethical values ​​based on research and evidence, shares information, and makes teamwork.
5
2
Produces solutions to the problems specific to the field in line with scientific data/evidence.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Provides health education for individuals, families and the society by using the advanced theoretical and practical knowledge gained in the field of physiotherapy and rehabilitation.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Using advanced knowledge about physiotherapy and rehabilitation, carries out a study independently and takes responsibility as a team member in cooperation with other professional groups working in this field.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Demonstrates embracing lifelong learning, is open to development and continues this behavior.
4
2
Identifies learning resources, access resources effectively/quickly.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Shares her thoughts on the issues related to physiotherapy and rehabilitation with quantitative and qualitative data, and shares thoughts with experts and non-experts as an active element of the process, by supporting them with quantitative and qualitative data.
4
2
With the awareness of social responsibility, organizes and implements projects and activities in cooperation with other professional groups for the social environment which they live.
4
3
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Collects, interprets and applies data related to the field of physiotherapy and rehabilitation, cooperates with people from related disciplines during the announcement of the results and acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values.
5
2
With Professional identity, sets a role model to colleagues and is an example to the society.
5
3
Knows the importance of ethical principles and ethical committees for the individual and society in the fields of education, practice and research.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 55
Genel Toplam 55
Toplam İş Yükü / 25.5 2,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 2,0