TR EN

PEDIATRIC REHABILITATION DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FTY305E PEDIATRIC REHABILITATION 5 4 3 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi HÜSNİYE MERVE DEMİRER
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Pediatrik hastaların fizyoterapi rehabilitasyon programlarının planlanması ve uygulanmasını öğrenmeye ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Pediatrik grupta rastlanan hastalıkların klinik özellikleri, bu hastalıklarda değerlendirme, fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Pediatrik rehabilitasyon kavramını ve kapsamını tanımlar.
Pediatrik grupta fonksiyonel yetersizlik ve engele neden olan durumları bilir.
Üst ve alt motor nöron lezyonu olan çocuklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirmelerini bilir ve uygular.
Üst ve alt motor nöron lezyonu olan çocuklarda fizyoterapi rehabilitasyon programını planlar ve uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma Pediatrik Rehabilitasyona Giriş, Temel Kavramlar Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme
2 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma Normal Motor Gelişim Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme
3 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma İlkel Hareketler Dönemi ve Erken Dönem Nöromotor Değerlendirme Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme
4 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma Riskli Bebeklerde Nörolojik ve Ortopedik Muayene Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme
5 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma Serebral Palside Değerlendirme Yöntemleri ve Yürüme Bozuklukları Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme
6 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma Serebral Palside Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme
7 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma Bobath Tedavi Yöntemi ve Rehabilitasyonu (Özel Tutuş Teknikleri, Pozisyonlama) Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma Down Sendromu ve Rehabilitasyonu Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme
10 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma Obstetrik Brakial Pleksus Yaralanmalarında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme
11 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma Spina Bifidada Değerlendirme, Rehabilitasyon ve Ortezleme Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme
12 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma Pediatrik Nöromusküler Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme
13 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma Tortikolliste Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme
14 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma Duyusal İşleme Bozuklukları ve Müdahale Stratejileri Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme
15 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma Yaygın Gelişimsel Bozukluklar ve Epilepsili Çocuğa Yaklaşım Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Lennon S. The Bobath Concept: a critical review of the theoretical assumptions that guide physiotherapy practice in stroke rehabilitation. Phys Ther Rev. 1996;1:35– 45.
Dennis J. & Matthews MD (2015). Pediatric Rehabilitation: Principles and Practice 5th Edition. Michael A. Alexander MD (Editor).

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks containing basic and current information in the field of physiotherapy and rehabilitation, application tools and multimedia education tools and other resources.
5
2
Has the knowledge to evaluate the nature, source, limits, accuracy, reliability and validity of the information.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the knowledge to reach scientific knowledge in the field of physiotherapy and rehabilitation, to monitor, evaluate and apply the current literature.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of physiotherapy and rehabilitation, it interprets and evaluates scientifically proven data, defines and analyzes problems, develops solutions by considering professional and ethical values ​​based on research and evidence, shares information, and makes teamwork.
5
2
Produces solutions to the problems specific to the field in line with scientific data/evidence.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Provides health education for individuals, families and the society by using the advanced theoretical and practical knowledge gained in the field of physiotherapy and rehabilitation.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Using advanced knowledge about physiotherapy and rehabilitation, carries out a study independently and takes responsibility as a team member in cooperation with other professional groups working in this field.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Demonstrates embracing lifelong learning, is open to development and continues this behavior.
4
2
Identifies learning resources, access resources effectively/quickly.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Shares her thoughts on the issues related to physiotherapy and rehabilitation with quantitative and qualitative data, and shares thoughts with experts and non-experts as an active element of the process, by supporting them with quantitative and qualitative data.
5
2
With the awareness of social responsibility, organizes and implements projects and activities in cooperation with other professional groups for the social environment which they live.
4
3
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Collects, interprets and applies data related to the field of physiotherapy and rehabilitation, cooperates with people from related disciplines during the announcement of the results and acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values.
5
2
With Professional identity, sets a role model to colleagues and is an example to the society.
5
3
Knows the importance of ethical principles and ethical committees for the individual and society in the fields of education, practice and research.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 5 1 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 1 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 40 0 82
Genel Toplam 82
Toplam İş Yükü / 25.5 3,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0