Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
FTY302E | NEUROPHYSIOLOGICAL APPROACHES II | 6 | 5 | 4 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | inme rehabilitasyonunda kullanılan ölçme, değerlendirme ve nörofizyolojik yaklaşımlar (Bobath, Brunnstrom ve Johnstone) ile ilgili temel özelliklerin kavranmasını sağlayarak uygulama becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır. |
İçerik: | İnme, inme sonrası klinik süreçler, nörofizyolojik yaklaşımlar, ölçme, değerlendirme ve tedavi uygulamaları, vaka örnekleri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İnme ve sonrasında görülen klinik tabloyu ve tedavide kullanılan nörofizyolojik yaklaşımlarla birleştirir. |
Normal hareket ve fonksiyonu tanımlar ve inme sonrası görülen hareket ve fonksiyon bozukluklarıyla karşılaştırır. |
İnme sonrası kullanılan temel ve nörofizyolojik temelli ölçme ve değerlendirme yöntemlerini anlar ve uygular. |
İnme sonrası Bobath tekniğini ve vücut kısımlarına etkilerini açıklar. |
İnme sonrası Johnstone yaklaşımını ve vücut kısımlarına etkilerini açıklar. |
İnme sonrası Brunnstrom yaklaşımlarını ve vücut kısımlarına etkilerini açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Nörofizyolojik Yaklaşımlarla İlgili Temel Kavramlar | Araştırma, Tartışma, Örnek Olay |
2 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Serebro Vasküler Olaylar | Araştırma, Tartışma, Örnek Olay |
3 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | İnme Sonrası Klinik Özellikler, Tıbbi Tedavi, Genel Rehabilitasyon Prensipleri, Nörofizyolojik Yaklaşımların Kuramsal Boyutu ve Diğer Tedavi Yöntemleriyle İlişkisi | Araştırma, Tartışma, Örnek Olay |
4 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | İnme Rehabilitasyonunda Brunnstrom Yöntemi | Araştırma, Tartışma, Örnek Olay |
5 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | İnme Rehabilitasyonunda Brunnstrom Yönteminde Klinik Değerlendirme | Araştırma, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma |
6 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | İnme Rehabilitasyonunda Brunnstrom Yöntemine Göre Üst Ekstremite ve Gövde Uygulamaları | Araştırma, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma |
7 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | İnme Rehabilitasyonunda Brunnstrom Yöntemine Göre Alt Ekstremite Uygulamaları | Araştırma, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | İnme Rehabilitasyonunda Nörogelişimsel Tedavi Yaklaşımı (Bobath) | Araştırma, Tartışma, Örnek Olay |
10 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İncelemea | Bobath Yaklaşımı ile Değerlendirme Uygulamaları | Araştırma, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma |
11 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Bobath Yaklaşımı ile Pozisyonlama, Gövde ve Üst Ekstremite Tedavisi ve Mobilizasyon Yöntemleri | Araştırma, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma |
12 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Bobath Yaklaşımı ile Alt Ekstremite Tedavisi, Denge ve Yürüme Eğitimi | Araştırma, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma |
13 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Bobath Yaklaşımı Temelli Değerlendirmede Vaka Çalışması | Araştırma, Tartışma, Örnek Olay |
14 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | İnme Rehabilitasyonunda Margaret Johnstone Yöntemi ve Uygulamaları | Araştırma, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma |
15 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | İnme Sonrası Nörofizyolojik Yaklaşımların Karşılaştırılması, Tartışma ve Nöroplastisite | Araştırma, Tartışma, Örnek Olay |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Lennon S. The Bobath Concept: a critical review of the theoretical assumptions that guide physiotherapy practice in stroke rehabilitation. Phys Ther Rev. 1996;1:35- 45. |
Kollen B J, Lennon S, Lyons B ve ark : The Effectiveness of the Bobath Concept in Stroke Rehabilitation .What is the Evidence? Stroke 2009, 40:e89-e97 Sue Raine Linzi Meadows Mary Lynch-Ellerington Bobath Concept Theory and Practice in Neurologic Rehabilitation, Willey and Blackwell, First Edt, United Kingdom, 2009. |
Carr J, Shepherd R. (1998) Neurological Rehabilitation: Optimizing Motor Performance, Butterworth-Heinemann, Oxford. |
Cohen H. (1999) Neuroscience for Rehabilitation, 2nd ed. Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks containing basic and current information in the field of physiotherapy and rehabilitation, application tools and multimedia education tools and other resources.
|
5 | |||||
2 |
Has the knowledge to evaluate the nature, source, limits, accuracy, reliability and validity of the information.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the knowledge to reach scientific knowledge in the field of physiotherapy and rehabilitation, to monitor, evaluate and apply the current literature.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of physiotherapy and rehabilitation, it interprets and evaluates scientifically proven data, defines and analyzes problems, develops solutions by considering professional and ethical values based on research and evidence, shares information, and makes teamwork.
|
5 | |||||
2 |
Produces solutions to the problems specific to the field in line with scientific data/evidence.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Provides health education for individuals, families and the society by using the advanced theoretical and practical knowledge gained in the field of physiotherapy and rehabilitation.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Using advanced knowledge about physiotherapy and rehabilitation, carries out a study independently and takes responsibility as a team member in cooperation with other professional groups working in this field.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Demonstrates embracing lifelong learning, is open to development and continues this behavior.
|
4 | |||||
2 |
Identifies learning resources, access resources effectively/quickly.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Shares her thoughts on the issues related to physiotherapy and rehabilitation with quantitative and qualitative data, and shares thoughts with experts and non-experts as an active element of the process, by supporting them with quantitative and qualitative data.
|
5 | |||||
2 |
With the awareness of social responsibility, organizes and implements projects and activities in cooperation with other professional groups for the social environment which they live.
|
4 | |||||
3 |
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collects, interprets and applies data related to the field of physiotherapy and rehabilitation, cooperates with people from related disciplines during the announcement of the results and acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values.
|
5 | |||||
2 |
With Professional identity, sets a role model to colleagues and is an example to the society.
|
5 | |||||
3 |
Knows the importance of ethical principles and ethical committees for the individual and society in the fields of education, practice and research.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 58 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |