Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HEY445 | HEMŞİRELİKTE BAKIM TEKNOLOJİSİ | 7 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi FATMA SILA AYAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Birey ve toplumun sağlığının korunması ve sağlığın sürekliliğinin sağlanması için hemşirelik bakımında güvenliği, etkinliği kanıtlanmış teknolojik ürünlerin izlenebilmesi, kullanılabilmesi ve yeni ürünlerin tasarlanabilmesi için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
İçerik: | Koruyucu sağlık hizmetleri, hastalıkların tanılanması, tedavisi, bakımı ve rehabilitasyonunda teknolojinin izlenmesini, kullanılmasını, korunmasını, değerlendirilmesini ve tasarlanmasını içeren bilgi ve uygulamaları kapsar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sağlık hizmetleri teknolojilerine ilişkin gelişmeleri ve uygulamalardaki kullanımını açıklar. |
Sağlık hizmetlerindeki teknolojik gelişmelerin bakıma etkilerinin önemini kavrar. |
Sağlık bakımında kullanılan teknolojik ürünlerin izlenmesi, kullanılması ve değerlendirilmesini bilir |
Sağlık teknolojisi kullanımında karşılaşılan sorunlar hakkında görüş bildirir |
Sağlık bakım ve bilgi teknolojisine ilişkin rol ve sorumlulukları tanımlar. |
Sağlık bakımında kullanılan teknolojik ürünleri kullanır. |
Sağlık bakımında kullanılan teknolojik ürünleri tasarlar. |
Sağlık alanına özel bilgi teknolojilerini kullanır. |
Sağlık bakım ve bilgi teknolojisi kullanımı ve uygulamalarında etik ilkeleri göz önünde bulundurur. |
Sağlık alanında tele-tıp uygulamalarını bilir |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Sağlık teknolojilerinin gelişimi ve bu gelişimin hemşirelik eğitimi ve uygulamalarındaki yeri, bakıma etkileri | Anlatım, Tartışma |
2 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Sağlık teknolojilerinin gelişimi ve gelişimin hemşirelik eğitimi ve uygulamalarındaki yeri, bakıma etkileri | Anlatım, Tartışma |
3 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Sağlık teknolojisi kullanımında karşılaşılan sorunlar | Anlatım, |
4 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Teknoloji kullanımı ve uygulamalarında etik | Anlatım, Tartışma |
5 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Hasta güvenliği ve teknoloji kullanımı | Anlatım, |
6 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Hasta güvenliği ve teknoloji kullanımı | Anlatım, Tartışma |
7 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Sağlık bakımında kullanılan teknolojik ürünlerin izlenmesi, kullanılması, değerlendirilmesi | Anlatım, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Sağlık bakımında kullanılan teknolojik ürünlerin izlenmesi, kullanılması, değerlendirilmesi | Anlatım, |
10 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Sağlık bakımında kullanılan teknolojik ürünleri geliştirme (tasarlama) | Anlatım, Tartışma |
11 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Sağlık bakımında kullanılan teknolojik ürünleri geliştirme (tasarlama) | Anlatım, |
12 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Sağlık alanında bilgi teknolojileri kullanımı (klinik yönetim ve klinik uygulamalarda) | Anlatım, Tartışma |
13 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Sağlık alanında bilgi teknolojileri kullanımı (hemşirelik yönetimi ve eğitiminde) | Anlatım, |
14 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Sağlık alanında bilgi teknolojileri kullanımı (hemşirelik yönetimi ve eğitiminde) | Anlatım, Tartışma |
15 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Sağlık alanında tele-tıp uygulamaları | Anlatım, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Aştı Atabek, T., Karadağ, A. (2012). Hemşirelik Esasları Hemşirelik Bilimi ve Sanatı, Akademi Basın ve Yayıncılık,863-879, İstanbul. |
Ay F.A. ve ark. (2011). Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler. Nobel Tıp Kitapevi,Istanbul. |
Potter, P.A and Perry A.G (2009). Fundamentals of Nursing, 7th Edition, Mosby Company. |
Sargutan E. (2006). Sağlık Sektöründe ve Sağlık Kuruluşlarında Teknoloji Yönetimi, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Believes in the philosophy of holistic health care.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plans, implements, evaluates, and records checks protective, developer, treatment and level of rehabilitative evidence-based nursing care.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takes responsibility of issues related to person/family/community health.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sustains learning with the awareness lifelong learning.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Cooperates as a member of the interdisciplinary health care team.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Behaves appropriately with legal regulations, social and professional values, ethics and principles.
|
4 | |||||
2 |
Performs the role of providing collaboration and communication, as a practitioner, educator, researcher, administrator, advocate, consultant, quality improvement.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 37 | 0 | 72 |
Genel Toplam | 72 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |