Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HEY141E | BASIC PRINCIPLES AND PRACTICES OF NURSING I | 1 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi SÜREYYA TÜRK ÖĞÜN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Temel hemşirelik uygulamalarına, yeterliliklerine, hemşirelik uygulamalarına yönelik girişimsel işlemlere, hasta ve sağlıklı bireye bakım veremeye ilişkin bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanmıştır. |
İçerik: | Sağlık ve Hastalık Kavramı, İnsan ve Çevre Kavramı, Temel İnsan Gereksinimleri, Sağlığın Geliştirilmesi ve Sürdürülmesinde Hemşirenin Rolü, Hemşirelik Mesleği, Yetki ve Sorumluluklar, Hemşirelik Felsefesi, Kuram ve Kavramlar, Sağlık Bakım Sistemi, Sağlık Ekip Kavramı, Hasta Kabulü, Bireysel Hijyen, Enfeksiyon Kontrolü ve Uygulamaları, Yaşam Bulguları, İlaç Uygulamaları, Günlük Yaşam Aktiviteleri, Hemşirelik Süreci. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Mesleki temel kavramları açıklar. |
Hemşirelik sürecindeki temel basamakları doğru olarak uygular. |
Hastane ortamında kişilerarası iletişimin önemini açıklar |
Sağlıklı / hasta birey, aile ve topluma yönelik sağlığı geliştirme yöntemlerini uygular. |
Tıbbi ve cerrahi asepsi tekniklerini uygular. |
Hastanın yaşam bulgularını doğru olarak değerlendirir. |
Oral, parenteral ve lokal ilaç uygulamalarını 8 doğru ilkeye göre uygular. |
Etik ilkeler doğrultusunda hemşirelik bakımını yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | İnsan ve Çevre Kavramı, Temel İnsan Gereksinimleri, İnsan ve Holistik Yaklaşım, İnsan ve Homeostazis, İnsan ve Stres | Anlatım |
2 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Sağlık Ve Hastalık Kavramları, Sağlıkla İlgili İnanç Ve Uygulamaları Etkileyen Faktörler, Hastalığın Birey Ve Aileye Etkisi, Hasta Bakım Gereksinimleri | Anlatım, Laboratuvar Çalışmaları |
3 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Sağlığın Geliştirilmesi Ve Sürdürülmesinde Hemşirenin Rolü, Hasta Hakları Ve Bakım Etiği | Anlatım, Laboratuvar Çalışmaları |
4 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Meslek Tanımı, Meslek Kriterleri, Hemşirelik Mesleği Alanı, Doğası Ve Önemi, Hemşireliğin Felsefesi, Hemşirelik Fonksiyonları, Hemşirenin Görev, Yetki Ve Sorumlulukları, Profesyonel Hemşirenin Özellikleri, Hemşirelik Kavram Ve Kuramları | Anlatım |
5 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Sağlık Bakım Sistemi, Ülkemizde Sağlık Bakım Sistemi Ve Bu Sistemde Hemşirenin Rolü, Hemşirenin Görev Alanları | Anlatım |
6 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | İletişim Süreci, Hemşire-Hasta İletişimi, Kültürel Farklılıkları, Beden İmajı, Benlik Saygısı | Anlatım, Laboratuvar Çalışmaları |
7 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Sağlık Ekip Kavramı, Sağlıklı Hastane Ortamı, Fiziksel Çevrenin Düzenlenmesi | Anlatım, Laboratuvar Çalışmaları |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Hasta Kabulü Ve Taburculuk Süreci | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Laboratuvar Çalışmaları |
10 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Bireysel Hijyen, Bireysel Hijyeni Etkileyen Faktörler Ve Hijyenin Amaçları, Bireysel Hijyen Kuralları | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Laboratuvar Çalışmaları |
11 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Enfeksiyon Kontrolü Ve Uygulamaları, Asepsi, Bulaşıcı Hastalıklardan Korunma, İzolasyon Yöntemleri | Anlatım, Laboratuvar Çalışmaları |
12 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Yaşam Bulgularının Tanımlanması, Vücut Sıcaklığı, Nabız, Solunum, Kan Basıncı, Yaşam Bulgularının Yaşam Aktiviteleri İle İlişkisi | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Laboratuvar Çalışmaları |
13 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | İlaç Uygulamaları, İlaç Bilgisi, Oral Yol İle İlaç Uygulaması, Parenteral Yol İle İlaç Uygulaması | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Laboratuvar Çalışmaları |
14 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | İlaç Uygulamaları, İlaç Bilgisi, Oral Yol İle İlaç Uygulaması, Parenteral Yol İle İlaç Uygulaması | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Laboratuvar Çalışmaları |
15 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Hemşirelik Süreci, Hemşirelik Sürecinin Tarihi Gelişimi, Hemşirelik Sürecinin Aşamaları, Hemşirelik Sürecinin Öğeleri, Hemşirelik Sürecinin Amaçları ve Avantajları | Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ay, F. A. (2011). Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler. İstanbul: Nobel Kitabevi. |
Aştı, A., T., Karadağ, A. (2012). Hemşirelik Esasları, Hemşirelik Bilim ve Sanatı. İstanbul: Akademik Basın ve Yayıncılık. |
Sabuncu, N., Alpar, Ş.E., Karabacak, Ü., Şenturan, L., Orak, N.Ş., Şahin, A.O. (2015). Hemşirelik Esasları Temel Beceriler Rehberi. İstanbul: Medikal Yayıncılık. |
Erdemir, F. (2005). Hemşirelik Tanıları El Kitabı. İstanbul: Nobel Tıp Kitapevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Believes in the philosophy of holistic health care.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plans, implements, evaluates, and records checks protective, developer, treatment and level of rehabilitative evidence-based nursing care.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takes responsibility of issues related to person/family/community health.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sustains learning with the awareness lifelong learning.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Cooperates as a member of the interdisciplinary health care team.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Behaves appropriately with legal regulations, social and professional values, ethics and principles.
|
4 | |||||
2 |
Performs the role of providing collaboration and communication, as a practitioner, educator, researcher, administrator, advocate, consultant, quality improvement.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 65 | 0 | 177 |
Genel Toplam | 177 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |