TR EN

INFECTIOUS DISEASES NURSING DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HEY243E INFECTIOUS DISEASES NURSING 3 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi GLORIA NNADWA ALHASSAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Enfeksiyon hastalıklarında hemşirenin sorumluluklarının kavranmasına ilişkin bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Enfeksiyon Oluşumu, Enfeksiyon Hastalıklarından Korunmada İzolasyon Yöntemleri, Hastane Enfeksiyonları, Bağışıklama, Solunum Yolu Enfeksiyonları ve Bakımı, Sindirim Yolu Enfeksiyonları ve Bakımı, Deri ve Mukoza Enfeksiyonları ve Bakımı, Kan Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları ve Bakımı.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Enfeksiyon oluşum koşullarını açıklar.
Enfeksiyon hastalıklarının kontrolünün önemini açıklar.
Bağışıklama ve aşılama ile toplum sağlığı arasında bağlantı kurar.
Sistemlere göre sık görülen enfeksiyon hastalıklarının tanı,tedavi,komplikasyon ve hemşirelik bakımını inceler.
Enfeksiyon hastalığının özelliklerine uygun hemşirelik bakımını uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Enfeksiyon Hastalıkları Hemşireliği Anlatım, Tartışma
2 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Enfeksiyon Oluşumu Anlatım, Tartışma
3 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Enfeksiyon Hastalıklarından Korunmada İzolasyon Yöntemleri Vaka Çalışması
4 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Hastane Enfeksiyonları Anlatım, Tartışma
5 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Bağışıklama Anlatım
6 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Bağışıklama Tartışma, Vaka Çalışması
7 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Solunum Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları ve Bakımı Anlatım, Vaka Çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Solunum Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları ve Bakımı Anlatım
10 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Sindirim Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları ve Bakımı Anlatım, Vaka Çalışması
11 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Sindirim Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları ve Bakımı Anlatım
12 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Deri ve Mukoza Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları ve Bakımı Anlatım, Vaka Çalışması
13 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Deri ve Mukoza Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları ve Bakımı Anlatım
14 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Kan Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları ve Bakımı Anlatım, Vaka Çalışması
15 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Kan Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları ve Bakımı Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Görak, G., Savaşer, S.,Yıldız, S. (2011). Bulaşıcı Hastalıklar Hemşireliği.İstanbul Tıp Kitabevi.
Tabak, F. (2009). Enfeksiyon Hastalıkları. İstanbul Tıp Kitapevi.
Topçu, A.W., Söyletir, G.,Doğanay, M. (2008). İnfeksiyon Hastalıkları 1-2. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri.
Gershon, A.A., Hotez, P.J., Katz, S.L. (2006). Krugman'ın Çocuk Enfeksiyon Hastalıkları. G.Kanra (Çev.Ed). Ankara: Güneş Kitabevi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Believes in the philosophy of holistic health care.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plans, implements, evaluates, and records checks protective, developer, treatment and level of rehabilitative evidence-based nursing care.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Takes responsibility of issues related to person/family/community health.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sustains learning with the awareness lifelong learning.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Cooperates as a member of the interdisciplinary health care team.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Behaves appropriately with legal regulations, social and professional values, ethics and principles.
5
2
Performs the role of providing collaboration and communication, as a practitioner, educator, researcher, administrator, advocate, consultant, quality improvement.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 14 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 7 7
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 79
Genel Toplam 79
Toplam İş Yükü / 25.5 3,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0