TR EN

PATHOLOGY DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HEY246E PATHOLOGY 4 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Prof.Dr. HALİT HAMİ ÖZ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Patolojiye giriş ve genel patoloji kavramlarına ilişkin bilgi kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Patolojiye Giriş, Patoloji Laboratuvar Teknikleri Üzerine Bilgilendirme, Hücre Zedelenmesi, Onarımı ve Ölümü, Akut ve Kronik İnflamasyon, Hemodinomik Bozukluklar, Tromboz, Şok, İmmün Sistem Hastalıkları, Neoplazi, Genetik Hastalıklar, Enfeksiyon Hastalıkları, Kalp, Damar ve Akciğer Hastalıkları, Gastrointestinal Sistem Hastalıkları, Üriner Sistem Hastalıkları, Erkek Genital Sistem Hastalıkları ve Kadın Genital Sistem Hastalıkları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Patoloji ile ilgili terimleri açıklar.
Patolojiye yol açan hastalıkları sıralar.
Patolojide kullanılan teknikleri inceler.
Olası hastalık nedenlerini açıklar.
Hastalıkların etiyolojisini kavrar.
Hastalıkların morfolojisini kavrar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Patolojiye Giriş Anlatım
2 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Patoloji Laboratuvar Teknikleri Üzerine Bilgilendirme Anlatım
3 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Hücre Zedelenmesi, Onarımı ve Ölümü Anlatım, Beyin Fırtınası
4 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Akut ve Kronik İnflamasyon Anlatım, Beyin Fırtınası
5 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Hemodinomik Bozukluklar: Tromboz, Şok Anlatım, Beyin Fırtınası, Vaka Çalışması
6 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma İmmün Sistem Hastalıkları Anlatım, Vaka Çalışması
7 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Neoplazi Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Genetik Hastalıklar Anlatım, Beyin Fırtınası
10 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Enfeksiyon Hastalıkları Anlatım, Beyin Fırtınası
11 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Kalp, Damar ve Akciğer Hastalıkları Anlatım, Vaka Çalışması
12 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Gastrointestinal Sistem Hastalıkları Anlatım, Vaka Çalışması
13 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Üriner Sistem Hastalıkları, Erkek Genital Sistem Hastalıkları Anlatım, Vaka Çalışması
14 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Kadın Genital Sistem Hastalıkları Anlatım
15 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Kadın Genital Sistem Hastalıkları Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Abul, K.A., Nelson, F., Vinay, K. (2009). Robbins & Cotran Pathologic Basis of Disease. Saunders, Philadelphia, USA.
Demiray, U. (2013). Patoloji. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Believes in the philosophy of holistic health care.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plans, implements, evaluates, and records checks protective, developer, treatment and level of rehabilitative evidence-based nursing care.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Takes responsibility of issues related to person/family/community health.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sustains learning with the awareness lifelong learning.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Cooperates as a member of the interdisciplinary health care team.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Behaves appropriately with legal regulations, social and professional values, ethics and principles.
4
2
Performs the role of providing collaboration and communication, as a practitioner, educator, researcher, administrator, advocate, consultant, quality improvement.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 7 1 7
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 1 6
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 1 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 48 0 76
Genel Toplam 76
Toplam İş Yükü / 25.5 3
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0