TR EN

CLINICAL STUDY I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HEY443E CLINICAL STUDY I 7 8 4 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Profesyonel meslek yaşamına ilişkin bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Sağlık, Hemşirelik Uygulamaları, Eğitim

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Vaka çalışması oluşturur.
Tüm uygulamalarını hemşirelik sürecini kullanarak yönetir.
Bireyin gereksinimleri doğrultusunda koruyucu bakımı uygular.
Bireyin gereksinimleri doğrultusunda geliştirici bakımı uygular.
Bireyin gereksinimleri doğrultusunda tedavi edici bakımı uygular.
Birey, aile ve toplumu bütüncül yaklaşımla değerlendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Uygulama&Vaka Çalışması Klinik Uygulama,Anlatım
2 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Uygulama&Vaka Çalışması Klinik Uygulama,Anlatım
3 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Uygulama&Vaka Çalışması Klinik Uygulama,Anlatım
4 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Uygulama&Vaka Çalışması Klinik Uygulama,Anlatım
5 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Uygulama&Vaka Çalışması Klinik Uygulama,Anlatım
6 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Uygulama&Vaka Çalışması Klinik Uygulama,Anlatım
7 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Uygulama&Vaka Çalışması Klinik Uygulama,Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Uygulama&Vaka Çalışması Klinik Uygulama,Anlatım
10 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Uygulama&Vaka Çalışması Klinik Uygulama,Anlatım
11 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Uygulama&Vaka Çalışması Klinik Uygulama,Anlatım
12 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Uygulama&Vaka Çalışması Klinik Uygulama,Anlatım
13 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Uygulama&Vaka Çalışması Klinik Uygulama,Anlatım
14 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Uygulama&Vaka Çalışması Klinik Uygulama,Anlatım
15 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Uygulama&Vaka Çalışması Klinik Uygulama,Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Uygulamalı Derslerin Öğrenim Rehberi
Uygulamalı Derslerin Veri Toplama Formları
Corpenito-Moyet LJ (2012). Hemşirelik Tanıları El Kitabı. Çeviren: Firdevs Erdemir, Nobel Tıp Kitabevleri,İstanbul.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
5
2
Have that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
5
3
Have that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Believes in the philosophy of holistic health care.
5
2
Believes in the philosophy of holistic health care.
5
3
Believes in the philosophy of holistic health care.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plans, implements, evaluates, and records checks protective, developer, treatment and level of rehabilitative evidence-based nursing care.
5
2
Plans, implements, evaluates, and records checks protective, developer, treatment and level of rehabilitative evidence-based nursing care.
5
3
Plans, implements, evaluates, and records checks protective, developer, treatment and level of rehabilitative evidence-based nursing care.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
5
2
Uses that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
5
3
Uses that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Takes responsibility of issues related to person/family/community health.
5
2
Takes responsibility of issues related to person/family/community health.
5
3
Takes responsibility of issues related to person/family/community health.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sustains learning with the awareness lifelong learning.
5
2
Sustains learning with the awareness lifelong learning.
5
3
Sustains learning with the awareness lifelong learning.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Cooperates as a member of the interdisciplinary health care team.
5
2
Cooperates as a member of the interdisciplinary health care team.
5
3
Cooperates as a member of the interdisciplinary health care team.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Behaves appropriately with legal regulations, social and professional values, ethics and principles.
5
2
Behaves appropriately with legal regulations, social and professional values, ethics and principles.
5
3
Behaves appropriately with legal regulations, social and professional values, ethics and principles.
5
4
Performs the role of providing collaboration and communication, as a practitioner, educator, researcher, administrator, advocate, consultant, quality improvement.
5
5
Performs the role of providing collaboration and communication, as a practitioner, educator, researcher, administrator, advocate, consultant, quality improvement.
5
6
Performs the role of providing collaboration and communication, as a practitioner, educator, researcher, administrator, advocate, consultant, quality improvement.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 4 48
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 12 8 96
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 2 2 4
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 28 0 150
Genel Toplam 150
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0