| Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
| PER142 |
PERFÜZYON TEKNİKLERİ TEKNOLOJİSİ II |
2 |
5 |
4 |
7 |
DERS BİLGİLERİ |
| Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü |
Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli |
- |
| Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. KIVANÇ DERYA PEKER |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
| Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
| Amaç: |
Bölümün temelini oluşturan tekniklerin fiziksel temelinin, bunların klinik uygulanmasının, yönetiminin ve mevcut teknolojilere ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
| İçerik: |
Akışkan Dinamiği, perfüzyon teknikleri, perfüzyon teknikleri yönetimi, Klinik perfüzyon teknikleri uygulamaları, Türkiye ve dünyadaki perfüzyon teknikleri teknolojisi, perfüzyon teknikleri idaresi, izole ekstremite perfüzyon teknikleri |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
| Akışkan dinamiğini perfüzyon teknolojisine uygular. |
| Perfüzyon teknolojisinin Türkiye ve Dünya'daki son gelişmeleri açıklar. |
| İzole ekstremite perfüzyon tekniklerini özetler. |
| Perfüzyon teknikleri idaresini uygular. |
| Klinik perfüzyon teknikleri uygulamalarını açıklar. |
| Akışkan dinamiğini açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
| Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
| 1 |
Literatür tarama |
Perfüzyon Tanımı |
Anlatım |
| 2 |
Bireysel araştırma |
Koroner Sistem Anatomisi |
Tartışma |
| 3 |
Literatür tarama |
Akışkanlar Dinamiği |
Anlatım |
| 4 |
Bireysel araştırma |
Perfüzyon Teknikleri |
Tartışma |
| 5 |
Web tabanlı araştırma |
Perfüzyon Teknikleri Yönetimi |
Anlatım |
| 6 |
Web tabanlı araştırma |
Perfüzyonda Hipotermi Uygulamaları |
Örnek Olay |
| 7 |
Bireysel araştırma |
Perfüzyonda Kaza Yönetimi |
Anlatım |
| 8 |
Literatür tarama |
Klinik Perfüzyon Teknikleri Uygulamaları |
Örnek Olay |
| 9 |
Web tabanlı araştırma |
Dünya-Türkiye örneği Perfüzyon Teknikleri Teknolojisi |
Anlatım |
| 10 |
- |
ARA SINAV |
- |
| 11 |
Bireysel araştırma |
CABG'de perfüzyon (Koroner Arter Bypass Grafit) |
Anlatım |
| 12 |
Literatür tarama |
AVR'de perfüzyon (Aortik Valf Replasmanı) |
Anlatım |
| 13 |
Literatür tarama |
MVR'de perfüzyon (Mitral Valf Replasmanı) |
Anlatım |
| 14 |
Bireysel araştırma |
Perfüzyon Teknikleri İdaresi |
Anlatım |
| 15 |
Web tabanlı araştırma |
Perfüzyon Teknikleri İdaresi |
Tartışma |
| 16 |
- |
FİNAL |
- |
| 17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
| Brodie, J. E., & Johnson, R. B. (1994). The manual of clinical perfusion. Glendale Medical Corporation. |
| Demirkılıç U.(Ed)(2008).Extracorporeal Circulation.Ankara :Efil Yayınevi. |
| Kaplon RJ, Smedira NG. Extracorporeal membrane oxygenation in adults. In: Golstein DJ, Oz MC, eds. Cardiac assist devices. Armonk, NY: Futura Publishing, 2000:263-73. |
| Pompalar, R. (2004). Ekstrakorporeal perfüzyon sistem mekaniği. Turkiye Klinikleri J Cardiovascular Surgery, 5, 59. |
| Serin, B., Pekel, D., İner, H., Gürbüz, M., İşcan, Ş., Yeşilkaya, N., Gökalp, O. (2021). The effect of cardiopulmonary bypass time on renal function after coronary artery bypass grafting. Cardiovascular Surgery and Interventions, 8(2), 078-085. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
| BİLGİ |
| Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Perfüzyon alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri ve görsel ve nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
| 2 |
Hastayı monitörize edip, gerektiğinde uygun ilaçları uzman doktor ve anestezi teknikeri gözetiminde hazırlayıp kardiyopulmoner bypass sistemine uygulayabilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
| BİLGİ |
| Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Kalp-akciğer makinesini ve diğer yardımcı ekipmanların hazırlığını ve uygulamasını yapabilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
| 2 |
İlkyardım gerektiren durumlarda gerekli uygulamaları yapabilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
| BECERİLER |
| Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Ekip çalışmasının mesleğinin temelini oluşturduğunun bilincinde olarak ekip olarak hasta veya olgu ile ilgili verileri analiz eder, yorumlar ve sonuç üretir.
|
|
|
|
3 |
|
|
| BECERİLER |
| Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Perfüzyon ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
| YETKİNLİKLER |
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Ekip içindeki bireysel sorumluluğunun bilincinde olup bu görevi eksiksiz yerine getirebilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
| YETKİNLİKLER |
| Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle temel düzeydeki bilgi ve becerilerini güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak daha ileri düzeye taşıyabilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
| YETKİNLİKLER |
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Hastalar, hasta yakınları ve diğer sağlık profesyonelleri ile sözlü ve yazılı etik kurallara uygun bir biçimde iletişim kurabilir.
|
|
|
|
3 |
|
|
| YETKİNLİKLER |
| Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Kalp Akciğer Makinesi ve benzeri destek cihazlarını hazırlayıp kullanabilme gibi Perfüzyon ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir
|
|
|
|
|
|
5 |
| 2 |
Takımı ile uyumlu çalışarak, bireysel sorumlulukları yerine getirebilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
| Ders |
14 |
5 |
70 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
| Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
| Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
| Okuma |
0 |
0 |
0 |
| Ödev |
0 |
0 |
0 |
| Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Seminer |
0 |
0 |
0 |
| Staj |
0 |
0 |
0 |
| Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
| Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
| Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
| Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
| Final Sınavı Hazırlığı |
14 |
4 |
56 |
| Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
| Ara Sınav Hazırlığı |
7 |
3 |
21 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
| TOPLAM |
51 |
0 |
177 |
|
Genel Toplam |
177 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
7,0 |
|