Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
PER444 |
DEONTOLOJİ |
8 |
2 |
2 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi MEHMET KARTAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Etik kavramına dair kavramları, ahlaki kuralları ve değerler sistemini anlatmak ,sağlık çalışanının sahip olması gereken erdemleri, değerleri ve etik kodları tanımlamaya ilişkin bilgilerin ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Etik kavramına dair kavramları, ahlaki kuralları ve değerler sistemi ,sağlık çalışanının sahip olması gereken erdemleri, değerleri ve etik kodları |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Etik Kavramları açıklar. |
Tıbbi etik tanımı ve ilkelerini açıklar. |
Sağlık Alanında hukuk ve etik konularını açıklar. |
Etik sorunları çözümleme yöntemlerini uygular. |
Sağlık çalışanının sahip olması gereken erdemleri açıklar. |
Ahlaki kuralları ve değerler sistemini açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Bireysel araştırma |
Genel Etik Kavramları |
Anlatım |
2 |
Literatür tarama |
Tıbbi etiğe Giriş |
Anlatım |
3 |
Literatür tarama |
Etik sorun çözümleme |
Anlatım |
4 |
Bireysel araştırma |
Etik Çözümleme |
Örnek Olay |
5 |
Bireysel araştırma |
Sağlık, Hukuk ve Etik |
Anlatım |
6 |
Literatür tarama |
Sağlık Politikaları, Sağlık Sistemleri ve Tıbbi Etik |
Anlatım |
7 |
Web tabanlı araştırma |
Uzmanlık Alanları ve Etik sorunlar |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Web tabanlı araştırma |
Eşitsizlikler ve etik |
Anlatım |
10 |
Web tabanlı araştırma |
Perfüzyonistlik mesleğinin Sorumluluk ve yetkileri |
Anlatım |
11 |
Bireysel araştırma |
Perfüzyonistlik mesleğinin etik değerleri |
Tartışma |
12 |
Literatür tarama |
Mesleki ilişkiler |
Örnek Olay |
13 |
Bireysel araştırma |
Mesleki örgütler |
Anlatım |
14 |
Literatür tarama |
Ameliyathane ortamı ve çalışma koşulları ve etik |
Anlatım |
15 |
Web tabanlı araştırma |
Güncel Etik Sorunlar |
Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Erdemir AD. Öncel Ö. Aksoy Ş. (2003) .Çağdaş Tıp Etiği. Nobel Tıp Kitapevi, İstanbul. |
Pieper A. (1999) .Etiğe Giriş Ayrıntı Yayınları. İstanbul |
Beauchamp TL, Childress J. (2001) .Principles of biomedical ethics. New York: Oxford University Press |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mund të vlerësojë dhe zbatojë në mënyrë profesionale njohuritë e marra nga kurset teorike dhe praktike të nivelit bazë të mbështetur nga shënimet e leksioneve që përmbajnë informacion aktual në fushën e perfuzionit, mjeteve të aplikimit dhe burimeve vizuale dhe objektive.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
They can monitor patient follow-up and, if necessary, they can apply appropriate drugs to the cardiopulmonary bypass system under the supervision of specialist doctors and anesthesiologist
|
|
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They can make installation and applications on Heart-lung machines and other equipment
|
|
|
|
|
|
|
2 |
They can make the necessary applications in situations requiring first aid.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can analyze the data related to patients and produces results.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They can make all the practices relevant to perfusion in accordance with perfusion techniques
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can fulfill their tasks completely.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They can update their Perfusion-related knowledge, skills and competencies with the self-awareness of a lifelong learning and move further in their personal and professional fields.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They can communicate effectively, informative and ethically with patients, relatives and with other health professionals.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They can make the preparation and application of the Heart-Lung machine and other auxiliary equipment
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Compatible with Team work, individual responsibility can be fulfilled.
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
14 |
4 |
56 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
10 |
4 |
40 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
54 |
0 |
154 |
|
Genel Toplam |
154 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|