TR EN

KALP HASTALIKLARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
PER108 KALP HASTALIKLARI 2 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KIVANÇ DERYA PEKER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Prof.Dr. ALİ RIZA CENAL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Kardiyovasküler hastalıkların tanımı, fizyopatolojisi,tanısı ve tedavi yöntemleri bilgisinin, mesleğinin gerektirdiği ölçüde bilgilerin ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Kalp hastalıklarına giriş (Sınıflandırması, görülme sıklığı), koroner arter hastalığının fizyopatolojisi, koroner arter hastalığının tanısı ve koroner arter hastalığına eşlik eden yandaş patolojiler, koroner arter hastalığının tedavi yöntemleri. Kalp kapak hastalıklarının gelişimi ve tanısı, kalp kapak hastalıklarında klinik,kalp kapak hastalıklarının tedavisi (noninvaziv ve invaziv yaklaşımlar), konjenital kalp hastalıklarında yaklaşım (görülme sıklığı, sınıflandırma , kalıcı ve geçici tedavi yöntemleri) konjenital kalp hastalarının kliniği,konjenital kalp hastalıklarının tedavisinde noninvaziv ve invaziv yaklaşımlar,hipertansiyon tanı ve tedavisi,kalp ritim bozuklukları tanı ve tedavisi

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kalp hastalıkları hakkında genel bilgileri açıklar.
Kalp hastalıklarını sınıflandırabilir.
Kalp hastalıklarının tanı ve tedavi yöntemleri hakkındaki temel bilgileri açıklar.
Kalp hastalıklarının fizyopatolojisi ve dolaşım sisteminin anotomisini açıklar
Kalp hastalıklarının görülme sıklığını özetler.
Kalp hastalıklarının önlenmesi için gerekli sağlık bilgilerini edinir ve toplumu bilgilerini paylaşır.
Kalp ameliyatları hakkında genel bilgileri açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama Kalp Hastalıklarına Giriş Anlatım
2 Bireysel araştırma Koroner Arter Hastalığının Patofizyolojisi Anlatım
3 Literatür tarama Koroner Arter Hastalığının Tanısı Anlatım
4 Literatür tarama Koroner Arter Hastalığına Eşlik Eden Yandaş Patolojiler Anlatım
5 Web tabanlı araştırma Koroner Arter Hastalığının Tedavi Yöntemleri Anlatım
6 Web tabanlı araştırma Kalp Kapak Hastalıklarının Gelişimi ve Tanısı Anlatım
7 Bireysel araştırma Genel tekrar Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Bireysel araştırma Kalp Kapak Hastalıklarının Tedavisi Anlatım
10 Literatür tarama Konjenital Kalp Hastalıklarında genel bilgiler,sınflandırma,tanı yöntemleri 1 Anlatım
11 Bireysel araştırma Konjenital Kalp Hastalıklarında genel bilgiler,sınflandırma,tanı yöntemleri 2 Anlatım
12 Literatür tarama Konjenital Kalp Hastalıklarında Tedavi, Noninvaziv Yaklaşımlar Anlatım
13 Literatür tarama Hipertansiyon Tanı ve Tedavisi Anlatım
14 Web tabanlı araştırma Aritmi Tanı ve Tedavisi Anlatım
15 Web tabanlı araştırma Genel tekrar Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Esen, M.(2002). Hurst's the heart Fuster, Valentin .İstanbul : Roche.
Meriç, M.(2007). Kalp hastalıkları : semiyoloji ve tanı yöntemleri.İstanbul : İstanbul Medikal Yayıncılık .
Arık, N.,Korkmaz, M. (1999). Hipertansiyon .İstanbul: Format Matbaacılık.
Mendelsohn, M. E., Berk, B. C., & Braunwald, E. (1989). Heart disease: review and assessment: a question and answer book with explanations and references. WB Saunders Company.
Erek,E.Yalçınbaş,Y.K.Sarıoğlu,T Pediatrik ve Konjenital Kalp Cerrahisi,istanbul:Acıbadem Tıp Fakültesi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
Ara Sınav (Vize) 1 50 Optik(Test) Sınav
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50 Optik(Test) Sınav
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mund të vlerësojë dhe zbatojë në mënyrë profesionale njohuritë e marra nga kurset teorike dhe praktike të nivelit bazë të mbështetur nga shënimet e leksioneve që përmbajnë informacion aktual në fushën e perfuzionit, mjeteve të aplikimit dhe burimeve vizuale dhe objektive.
1
2
They can monitor patient follow-up and, if necessary, they can apply appropriate drugs to the cardiopulmonary bypass system under the supervision of specialist doctors and anesthesiologist
1
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can make installation and applications on Heart-lung machines and other equipment
1
2
They can make the necessary applications in situations requiring first aid.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can analyze the data related to patients and produces results.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can make all the practices relevant to perfusion in accordance with perfusion techniques
1
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can fulfill their tasks completely.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can update their Perfusion-related knowledge, skills and competencies with the self-awareness of a lifelong learning and move further in their personal and professional fields.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can communicate effectively, informative and ethically with patients, relatives and with other health professionals.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can make the preparation and application of the Heart-Lung machine and other auxiliary equipment
1
2
Compatible with Team work, individual responsibility can be fulfilled.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 5 2 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 2 10
Kısa Sınav 1 1 1
Kısa Sınav Hazırlığı 1 1 1
TOPLAM 42 0 108
Genel Toplam 108
Toplam İş Yükü / 25.5 4,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0