Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
PER108 |
KALP HASTALIKLARI |
2 |
2 |
2 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. KIVANÇ DERYA PEKER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Prof.Dr. ALİ RIZA CENAL |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Kardiyovasküler hastalıkların tanımı, fizyopatolojisi,tanısı ve tedavi yöntemleri bilgisinin, mesleğinin gerektirdiği ölçüde bilgilerin ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Kalp hastalıklarına giriş (Sınıflandırması, görülme sıklığı), koroner arter hastalığının fizyopatolojisi, koroner arter hastalığının tanısı ve koroner arter hastalığına eşlik eden yandaş patolojiler, koroner arter hastalığının tedavi yöntemleri. Kalp kapak hastalıklarının gelişimi ve tanısı, kalp kapak hastalıklarında klinik,kalp kapak hastalıklarının tedavisi (noninvaziv ve invaziv yaklaşımlar), konjenital kalp hastalıklarında yaklaşım (görülme sıklığı, sınıflandırma , kalıcı ve geçici tedavi yöntemleri) konjenital kalp hastalarının kliniği,konjenital kalp hastalıklarının tedavisinde noninvaziv ve invaziv yaklaşımlar,hipertansiyon tanı ve tedavisi,kalp ritim bozuklukları tanı ve tedavisi |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Kalp hastalıkları hakkında genel bilgileri açıklar. |
Kalp hastalıklarını sınıflandırabilir. |
Kalp hastalıklarının tanı ve tedavi yöntemleri hakkındaki temel bilgileri açıklar. |
Kalp hastalıklarının fizyopatolojisi ve dolaşım sisteminin anotomisini açıklar |
Kalp hastalıklarının görülme sıklığını özetler. |
Kalp hastalıklarının önlenmesi için gerekli sağlık bilgilerini edinir ve toplumu bilgilerini paylaşır. |
Kalp ameliyatları hakkında genel bilgileri açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür tarama |
Kalp Hastalıklarına Giriş |
Anlatım |
2 |
Bireysel araştırma |
Koroner Arter Hastalığının Patofizyolojisi |
Anlatım |
3 |
Literatür tarama |
Koroner Arter Hastalığının Tanısı |
Anlatım |
4 |
Literatür tarama |
Koroner Arter Hastalığına Eşlik Eden Yandaş Patolojiler |
Anlatım |
5 |
Web tabanlı araştırma |
Koroner Arter Hastalığının Tedavi Yöntemleri |
Anlatım |
6 |
Web tabanlı araştırma |
Kalp Kapak Hastalıklarının Gelişimi ve Tanısı |
Anlatım |
7 |
Bireysel araştırma |
Genel tekrar |
Tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Bireysel araştırma |
Kalp Kapak Hastalıklarının Tedavisi |
Anlatım |
10 |
Literatür tarama |
Konjenital Kalp Hastalıklarında genel bilgiler,sınflandırma,tanı yöntemleri 1 |
Anlatım |
11 |
Bireysel araştırma |
Konjenital Kalp Hastalıklarında genel bilgiler,sınflandırma,tanı yöntemleri 2 |
Anlatım |
12 |
Literatür tarama |
Konjenital Kalp Hastalıklarında Tedavi, Noninvaziv Yaklaşımlar |
Anlatım |
13 |
Literatür tarama |
Hipertansiyon Tanı ve Tedavisi |
Anlatım |
14 |
Web tabanlı araştırma |
Aritmi Tanı ve Tedavisi |
Anlatım |
15 |
Web tabanlı araştırma |
Genel tekrar |
Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Esen, M.(2002). Hurst's the heart Fuster, Valentin .İstanbul : Roche. |
Meriç, M.(2007). Kalp hastalıkları : semiyoloji ve tanı yöntemleri.İstanbul : İstanbul Medikal Yayıncılık . |
Arık, N.,Korkmaz, M. (1999). Hipertansiyon .İstanbul: Format Matbaacılık. |
Mendelsohn, M. E., Berk, B. C., & Braunwald, E. (1989). Heart disease: review and assessment: a question and answer book with explanations and references. WB Saunders Company. |
Erek,E.Yalçınbaş,Y.K.Sarıoğlu,T Pediatrik ve Konjenital Kalp Cerrahisi,istanbul:Acıbadem Tıp Fakültesi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) |
1 |
50 |
|
Optik(Test) Sınav |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
50 |
|
Optik(Test) Sınav |
TOPLAM |
2 |
100 |
|
|
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mund të vlerësojë dhe zbatojë në mënyrë profesionale njohuritë e marra nga kurset teorike dhe praktike të nivelit bazë të mbështetur nga shënimet e leksioneve që përmbajnë informacion aktual në fushën e perfuzionit, mjeteve të aplikimit dhe burimeve vizuale dhe objektive.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
They can monitor patient follow-up and, if necessary, they can apply appropriate drugs to the cardiopulmonary bypass system under the supervision of specialist doctors and anesthesiologist
|
|
1 |
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They can make installation and applications on Heart-lung machines and other equipment
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
They can make the necessary applications in situations requiring first aid.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can analyze the data related to patients and produces results.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They can make all the practices relevant to perfusion in accordance with perfusion techniques
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can fulfill their tasks completely.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They can update their Perfusion-related knowledge, skills and competencies with the self-awareness of a lifelong learning and move further in their personal and professional fields.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They can communicate effectively, informative and ethically with patients, relatives and with other health professionals.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They can make the preparation and application of the Heart-Lung machine and other auxiliary equipment
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Compatible with Team work, individual responsibility can be fulfilled.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
5 |
2 |
10 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
5 |
2 |
10 |
Kısa Sınav |
1 |
1 |
1 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
1 |
1 |
1 |
TOPLAM |
42 |
0 |
108 |
|
Genel Toplam |
108 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,2 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|