TR EN

ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SYY142 ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ 2 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Çalışma ortamındaki kişilerin gerek kendileri, gerek iş arkadaşları gerekse örgütleri ile ilgili algılama, iletişim, öğrenme, motivasyon, iş tatmini, tutumlar, gruplar, liderlik, iletişim, çatışma, stres ve zaman yönetimi gibi konularda gerekli bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır.
İçerik: Örgütsel davranış bilimleri temel kavramları, kültür, sosyal gruplar; kişilik ve kişilik kuramları, duygusal zeka, bireyler arası iletişim, sosyal etki ve uyma davranışı, tutum ve önyargı.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Yönetim sürecinde örgütsel davranışın gelişimini keşfeder.
Algılama, atfetme ve öğrenme teorilerini örnekler vererek modifiye eder.
Tutumlar ve grup dinamiklerine örnekler gösterebilir.
Liderlik teorilerini ve iletişim çeşitlerini katagorize eder.
Çatışma, stres ve zaman yönetimini bilir ve çözer.
Yıldırma ve Tükenmişlik teorilerini örnekler vererek ilişkilendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Örgütsel Davranış ile ilgili Temel Kavramlar. Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Grup çalışması.
2 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Örgütsel Davranışın Temel Disiplinler İle İlişkisi Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Grup çalışması.
3 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Kişilik Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Grup çalışması.
4 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Algı ve Tutumlar Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Grup çalışması.
5 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Motivasyon Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Grup çalışması.
6 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, İletişim Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Grup çalışması.
7 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Çatışma Yönetimi Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Grup çalışması.
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Liderlik I Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Grup çalışması.
10 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Liderlik II Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Grup çalışması.
11 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Grup ve Takımlar Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Grup çalışması.
12 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Örgütsel Bağlılık Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Grup çalışması.
13 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Örgüt Yapıları Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Grup çalışması.
14 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Örgüt Kültürü Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Grup çalışması.
15 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Örgütsel Davranışta Güncel Kavramlar Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Grup çalışması.
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Güney,S.(2009) Davranış Bilimleri, Ankara: Nobel
Coleman,D,(2003) Duygusal Zeka,İstanbul: Varlık Yayınları.
Baysal, A. C. ve Tekarslan, E. (1996). İletmeciler için Davranış Bilimleri. İst: Avcıol Yay.
Robbins, S. (2001). Organizational Behavior. New Jersey: Prentice-Hall Inc.
Erdoğan, İ. (1996). İşletme Yönetiminde Örgütsel Davranış. İst. : Avcıol Yay.
Usal, A. ve Kuşluvan, Z. (2000). Davranış Bilimleri. İzmir: Barış Yay.
Özkalp, E. (2000). Davranış Bilimlerine Giriş. Eskişehir:Anadolu Üniv. Açık Öğretim Fak.Yay

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık sisteminin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte, ekonomi, işletme, muhasebe, hukuk, maliye, finans ve yönetim bilimi ile ilgili kuramsal bilgilere ve uygulama bilgilerine sahip olur.
5
2
Ulusal ve uluslararası sağlık sistemlerinin bileşenlerini ve sağlık politikalarını yorumlama konusunda bilgi sahibi olur.
5
3
Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur.
5
4
Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular.
5
2
Sağlık kurumları yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yaratıcı düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri uygular
5
3
Alanıyla ilgili verileri gruplandırır, formüle eder ve inceler.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık Yönetimi alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik eğitim yapar.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık kurumları yönetimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü inceler ve değerlendirir.
5
2
Görev aldığı birimde liderlik özellikleri sergiler.
5
3
Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumlu davranışlar gösterir.
5
4
Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda açıklar.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilgiye ulaşma yollarına karar verir.
5
2
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir; değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur.
5
3
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
0
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri takip eder.
0
2
Sorunları etkili iletişim yöntemleri kullanarak çözer ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
5
3
Yazılı ve sözlü iletişimde, doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi bütünleştirir.
5
4
Sağlık kurumları yönetimi ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışında ilgili taraflara ifade eder.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına uyarlar.
5
2
Birey olarak dış görünümü olumlu tutum ve davranışlarıyla kuruma örnek olur.
5
3
Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
5
4
Ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 4 4 16
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 4 4 16
Ödev 4 2 8
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 4 2 8
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 1 2
Ara Sınav 2 1 2
Ara Sınav Hazırlığı 2 1 2
Kısa Sınav 1 2 2
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 38 0 99
Genel Toplam 99
Toplam İş Yükü / 25.5 3,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0