Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SYY342 | SAĞLIK KURUMLARINDA FİNANSAL YÖNETİM | 6 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | İşletmelerde finansal yönetimin temel olarak kapsadığı iki alan olan ve finansal yönetim alanında işletmeler temel olarak paranın zaman değeri, işletmenin beklenen getirisi ve finansal varlıkların beklenen getirilerini kullanarak finansal kararlarını alan işletme sermayesi yönetimi ve yatırım yönetimi kavramlarına ilişkin bilgilerin kazandırılmasına ilişkin bilgi, beceri/ davranış ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Sağlık Sektöründe Finansman Modelleri, Sağlık Kurumlarında Finansal Tablo Türleri, Sağlık Kurumlarında Sermaye Yapısı, Sağlık Kurumlarında Stoklar, Sağlık Kurumlarında Bütçeleme ve Sermaye Bütçelemesi, Sağlık Kurumlarında Ödeme Yöntemleri, Sağlık Kurumlarında Finansal Denetim. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sağlık sektöründeki finansman modellerini sıralar |
Sağlık sektörünün finansman yapısını tanımlar |
Finansal planlama ve kontrol araçlarını öğrenerek sağlık kurumları için işletme stratejisini düzenler |
Finansal planlama yöntemlerini sıralar |
Stok yönetimini tanımlar |
Riskli yatırım projelerinin değerlendirmesini keşfeder |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Finansal Yönetime Giriş | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gözlem, Örnek Olay Yöntemi |
2 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Finansal Tablolar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gözlem, Örnek Olay Yöntemi |
3 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Sağlık Kurumlarında Finansal Analiz | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gözlem, Örnek Olay Yöntemi |
4 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Finansal Tablo Analiz Teknikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gözlem, Örnek Olay Yöntemi |
5 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Sağlık Kurumlarında Finansal Planlama ve Bütçeleme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gözlem, Örnek Olay Yöntemi |
6 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Döner Sermaye İşletmeleri, Özel Sağlık Kurumları İşletme Bütçesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gözlem, Örnek Olay Yöntemi |
7 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Sağlık kurumlarında finansal örgütlenme, Sağlık Bakanlığında finansal örgütlenme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gözlem, Örnek Olay Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Sağlık Kurumlarında Finansal Örgütlenme, Üniversiteler ve Bağlı Sağlık Kurumlarında Finansal Örgütlenme, Özel Sağlık Kurumlarında Finansal Örgütlenme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gözlem, Örnek Olay Yöntemi |
10 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Sağlık Kurumlarında Dönen Varlıkların Yönetimi, İşletme Sermayesi Yönetimi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gözlem, Örnek Olay Yöntemi |
11 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Sağlık Kurumlarında Alacakların ve Stokların Yönetimi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gözlem, Örnek Olay Yöntemi |
12 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Sağlık Kurumlarında Duran Varlıkların Yönetimi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gözlem, Örnek Olay Yöntemi |
13 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Sağlık Kurumlarında Kaynakların Yönetimi, Yabancı Kaynakla Finansman | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gözlem, Örnek Olay Yöntemi |
14 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Sağlık Kurumlarında Kaynakların Yönetimi, Öz Kaynakla Finansman | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gözlem, Örnek Olay Yöntemi |
15 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırm. | Değerlendirme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gözlem, Örnek Olay Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ceylan, A. Kokrkmaz, T. (2017). Finansal Yönetim: Temel Konular, Ekin Kitabevi. |
Ağırbaş, İ. (2014). Sağlık kurumlarında finansal yönetim ve maliyet analizi, Siyasal Kitabevi. |
Apak, S. Demirel, E. (2013). Finansal Yönetim :Sermaye Piyasaları. Papatya Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık sisteminin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte, ekonomi, işletme, muhasebe, hukuk, maliye, finans ve yönetim bilimi ile ilgili kuramsal bilgilere ve uygulama bilgilerine sahip olur.
|
2 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası sağlık sistemlerinin bileşenlerini ve sağlık politikalarını yorumlama konusunda bilgi sahibi olur.
|
0 | |||||
3 |
Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur.
|
0 | |||||
4 |
Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur.
|
0 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular.
|
2 | |||||
2 |
Sağlık kurumları yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yaratıcı düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri uygular
|
0 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili verileri gruplandırır, formüle eder ve inceler.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik eğitim yapar.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık kurumları yönetimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü inceler ve değerlendirir.
|
0 | |||||
2 |
Görev aldığı birimde liderlik özellikleri sergiler.
|
0 | |||||
3 |
Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumlu davranışlar gösterir.
|
0 | |||||
4 |
Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda açıklar.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgiye ulaşma yollarına karar verir.
|
0 | |||||
2 |
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir; değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur.
|
0 | |||||
3 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri takip eder.
|
0 | |||||
2 |
Sorunları etkili iletişim yöntemleri kullanarak çözer ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
|
0 | |||||
3 |
Yazılı ve sözlü iletişimde, doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi bütünleştirir.
|
0 | |||||
4 |
Sağlık kurumları yönetimi ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışında ilgili taraflara ifade eder.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına uyarlar.
|
0 | |||||
2 |
Birey olarak dış görünümü olumlu tutum ve davranışlarıyla kuruma örnek olur.
|
0 | |||||
3 |
Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
|
0 | |||||
4 |
Ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 10 | 1 | 10 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 11 | 1 | 11 |
Ödev | 11 | 3 | 33 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 48 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |