Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
UTI107 | GENEL MUHASEBE | 2 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Muhasebenin temel kavramları ile muhasebe sürecinde hesap ve kayıt işlemleri gerçekleştirilerek finansal tabloların hazırlanmasına ilişkin bilgi, beceri/davranış ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Tek Düzen Muhasebe Sistemine göre aktif –pasif, gelir tablosu ve maliyet hesaplarının muhasebeleştirilmesi, günlük ve büyük defter kayıtlarının tutulması, gelir tablosu, mizan ve bilançonun hazırlanması. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Genel kabul görmüş muhasebe ilkeleri yardımıyla muhasebe sürecini analiz eder. |
Gelir tablosu, mizan ve bilanço hazırlar. |
Gelir tablosu, mizan ve bilanço hazırlar. |
Dönem sonu muhasebe kayıtlarını yapar. |
Mali karakterli işlemlerin kaydedilmesini, sınıflandırılmasını ve özetlenmesini uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap- Ders notu okuma | Genel Kabul Görmüş Muhasebe İlkeleri, Muhasebeye Giriş ve Temel Kavramlar | Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Kitap- Ders notu okuma | Muhasebenin Türleri, Temel (Finansal) Mali Tablolar, Muhasebede Kullanılan Defter ve Belgeler, Muhasebede İşlem Sırası | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip yaptırma |
3 | Kitap- Ders notu okuma | Hesap kavramı ve hesapların işleyiş kuralları ve Muhasebede İş Akışı | Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma |
4 | Kitap-Ders notu okuma, Ödev hazırlama | Tekdüzen Hesap Planı, Aktif hesaplar; Dönen Varlıklar, Hesapların İşleyişi | Anlatım, soru Cevap, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
5 | Kitap-Ders notu okuma, Ödev hazırlama | Aktif Hesaplar; Mal Alış ve satış, Iskonto, Alış Satış İade Hesaplarının İşleyişi | Anlatım, soru Cevap, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
6 | Kitap-Ders notu okuma, Ödev hazırlama | Aktif Hesaplar; Duran Varlıklar Hesaplarının İşleyişi | Anlatım, soru Cevap, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
7 | Kitap-Ders notu okuma, Ödev hazırlama | Pasif Hesaplar: Kısa ve Uzun Vadeli Hesapların İşleyişi | Anlatım, soru Cevap, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap-Ders notu okuma, Ödev hazırlama | Pasif Hesaplar: Özkaynak Hesapları Kesin Mizan ve Bilanço Düzenlenmesi Monografi Çözümü | Anlatım, soru Cevap, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
10 | Kitap-Ders notu okuma, Ödev hazırlama | Maliyet Hesaplarının işleyişi Kesin Mizan ve Bilanço Düzenlenmesi Monografi Çözümü | Anlatım, soru Cevap, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
11 | Kitap-Ders notu okuma, Ödev hazırlama | Gelir Tablosu Hesaplarının işleyişi Kesin Mizan ve Bilanço Düzenlenmesi Monografi Çözümü | Anlatım, soru Cevap, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
12 | Kitap-Ders notu okuma, Ödev hazırlama | Genel Geçici Mizan düzenlenmesi, Dönem Sonu İşlemleri Kesin Mizan ve Bilanço Düzenlenmesi Monografi Çözümü | Anlatım, soru Cevap, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
13 | Kitap-Ders notu okuma, Ödev hazırlama | Maliyet Hesapları ve Kapanış Kayıtları Monografi Çözümü | Anlatım, soru Cevap, Gösterip yaptırma |
14 | Kitap-Ders notu okuma, Ödev hazırlama | Gelir Tablosu Düzenlemesi Monografi Çözümü | Anlatım, soru Cevap, Gösterip yaptırma |
15 | Kitap-Ders notu okuma, Ödev hazırlama | Kesin Mizan ve Bilanço Düzenlenmesi Monografi Çözümü | Anlatım, soru Cevap, Gösterip yaptırma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Sevilengül,O. (2016). Genel Muhasebe,(18.Baskı). Ankara:Gazi Kitabevi. |
Lazol,İ.(2017).Genel Muhasebe.(22.Baskı)Ekin Yayınevi. |
Uysal,T.,Şenlik,M.(2013),Genel Muhasebe.(5.Baskı).SeçkinYayıncılık. |
Genel Muhasebe (2021) Metin Badem Yayınevi: Ekin Basım Yayın |
Genel Muhasebe I- Anadolu Üniversitesi Yayınları- Prof.Dr.Sait Yüksel KAYGUSUZ, Prof.Dr.Ümmühan ASLAN, Prof.Dr.Nazlı KEPÇE |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık sisteminin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte, ekonomi, işletme, muhasebe, hukuk, maliye, finans ve yönetim bilimi ile ilgili kuramsal bilgilere ve uygulama bilgilerine sahip olur.
|
3 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası sağlık sistemlerinin bileşenlerini ve sağlık politikalarını yorumlama konusunda bilgi sahibi olur.
|
3 | |||||
3 |
Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur.
|
2 | |||||
4 |
Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur.
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular.
|
4 | |||||
2 |
Sağlık kurumları yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yaratıcı düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri uygular
|
2 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili verileri gruplandırır, formüle eder ve inceler.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik eğitim yapar.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık kurumları yönetimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü inceler ve değerlendirir.
|
3 | |||||
2 |
Görev aldığı birimde liderlik özellikleri sergiler.
|
4 | |||||
3 |
Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumlu davranışlar gösterir.
|
4 | |||||
4 |
Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda açıklar.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgiye ulaşma yollarına karar verir.
|
4 | |||||
2 |
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir; değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur.
|
4 | |||||
3 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri takip eder.
|
1 | |||||
2 |
Sorunları etkili iletişim yöntemleri kullanarak çözer ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
|
1 | |||||
3 |
Yazılı ve sözlü iletişimde, doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi bütünleştirir.
|
4 | |||||
4 |
Sağlık kurumları yönetimi ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışında ilgili taraflara ifade eder.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına uyarlar.
|
1 | |||||
2 |
Birey olarak dış görünümü olumlu tutum ve davranışlarıyla kuruma örnek olur.
|
4 | |||||
3 |
Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
|
4 | |||||
4 |
Ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 10 | 4 | 40 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 50 | 0 | 153 |
Genel Toplam | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |