TR EN

İNSAN DAVRANIŞI VE SOSYAL ÇEVRE II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SHY242 İNSAN DAVRANIŞI VE SOSYAL ÇEVRE II 4 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. İSMET GALİP YOLCUOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Sosyal hizmet mesleğinin en etkin şekilde yerine getirilebilmesinde insan davranışı ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi kavramaya yönelik bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: İnsan davranışı ve sosyal çevreyi açıklamaya yönelik temel kavramlar, İnsan davranışı ve sosyal çevre arasındaki etkileşimi anlamaya ve açıklamaya yönelik kuramlar/yaklaşımlar, genç, orta ve geç yetişkinlik dönemlerinin biyolojik, psikolojik, sosyolojik özellikleri ve sosyal sorunları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İnsan davranışı ve sosyal çevreye ilişkin kavramları açıklar.
İnsan davranışı ve sosyal çevreye ilişkin kuramları açıklar.
Psikososyal gelişim aşamalarını kategorize eder.
Psikososyal gelişim aşamalarından yetişkinlik dönemini kategorize eder.
Genç yetişkinlik döneminin özelliklerini açıklar.
Orta yetişkinlik döneminin özelliklerini açıklar.
Geç yetişkinlik döneminin özelliklerini açıklar.
Genç, orta ve geç yetişkinlik dönemlerinin sorunlarını analiz eder.
Genç, orta ve geç yetişkinlik dönemlerine yönelik sorunları keşfeder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Web tabanlı araştırma Tanışma, Ders İçeriği ve Dersin İşlenişi Hakkında Bilgilendirme Tartışma (Dersin işlenişine ilişkin görüş ve önerilerin alınması)
2 Literatür Tarama, bireysel çalışma İnsan Davranışını Açıklamaya Yönelik Kavramlar Anlatım - Tartışma
3 Literatür Tarama, Web tabanlı araştırma İnsan Davranışını Anlamaya Yönelik Geliştirilen Yaklaşımlar Anlatım - Tartışma
4 Literatür Tarama, bireysel çalışma Psikososyal Gelişim Aşamaları, Genç Yetişkinlik Dönemi, Biyolojik Özellikler, Psikolojik Özellikler Anlatım - Tartışma
5 Literatür Tarama, Web tabanlı araştırma Genç Yetişkinlik Dönemi, Sosyolojik özellikler, Sosyal Sorunlar Anlatım - Tartışma
6 Literatür Tarama, bireysel çalışma Orta Yetişkinlik Dönemi, Biyolojik Özellikler, Psikolojik Özellikler Anlatım - Tartışma
7 Literatür Tarama, Web tabanlı araştırma Orta Yetişkinlik Dönemi, Sosyolojik Özellikler, Sosyal Sorunlar, Yoksulluk Anlatım - Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, bireysel çalışma Geç Yetişkinlik Dönemi, Biyolojik Özellikler, Psikolojik Özellikler Anlatım - Tartışma
10 Literatür Tarama, Web tabanlı araştırma Geç Yetişkinlik Dönemi, Sosyolojik Özellikler Anlatım - Tartışma
11 Literatür Tarama, bireysel çalışma Geç Yetişkinlik Dönemi, Yaşam Olayları ve Yaşlılık Anlatım - Tartışma
12 Literatür Tarama, Web tabanlı araştırma Mezzo Düzey Sosyal Hizmet Uygulamaları, Aile Sorunları ve Sosyal Hizmet, Aile Anlatım - Tartışma
13 Literatür Tarama, Web tabanlı araştırma Mezzo Düzey Sosyal Hizmet Uygulamaları, Mezzo Düzey Sosyal Hizmet Rolleri, Aile Danışmanlığı Anlatım - Tartışma
14 Literatür Tarama, bireysel çalışma Genel Tekrar Anlatım - Tartışma
15 Literatür Tarama, Web tabanlı araştırma Genel Tekrar Anlatım - Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Zastrow C., Karen K., Kirst-Ashman İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre I
Zastrow C., Karen K., Kirst-Ashman İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre II
Geçtan E. Çağdaş Yaşam ve Normal Dışı Davranışlar
Cüceloğlu D. İnsan ve Davranışı
Şahin Taşğın N. Yoksulluk İnsan Hakları ve Sosyal Hizmetler
Oktay. M. (2000). Davranış Bilimlerine Giriş.İstanbul. Der Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gains basic knowledge about performing an evidence-based social work intervention for clients with different characteristics at individual, family, group and community levels.
5
2
Gains knowledge to communicate effectively with client systems and to use communication tools in the process of social work practice.
3
3
Gains knowledge of social welfare policy and social welfare services.
4
4
Gains knowledge of legislation, professional ethical principles and values.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gains basic knowledge about performing an evidence-based social work intervention for clients with different characteristics at individual, family, group and community levels.
4
2
Gains knowledge to communicate effectively with client systems and to use communication tools in the process of social work practice.
4
3
Gains knowledge about research methods and techniques in social work.
2
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gains the ability to think critically, analyze, and synthesize.
4
2
Gains the ability to conduct social work research, benefit from research results, and interpret professional literature.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gains the ability to perform evidence-based social work practice at the generalist level with client groups.
3
2
Gains the ability to communicate verbally and in writing and to use relevant information and other technologies in the context of social work practice.
3
3
Gains the ability to perform social work interventions for client systems at the individual, family, group and community level and to report and record these interventions.
3
4
Gains the ability to perform managerial tasks, establish inter-institutional relations, cooperation, and coordination, and develop joint services through the application of modern management knowledge and techniques.
4
5
By accepting the positive value of difference, the ability to practice on the basis of similarities and differences is gained.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The knowledge of social work areas can be used, and the social work intervention is carried out independently.
3
2
Takes responsibility individually and as a team member to solve the problems encountered in social work practices.
3
3
Provides guidance and counseling for the professional practice and development of social work students and newly graduated social workers.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluates the knowledge and skills acquired in the field with a critical approach.
4
2
A positive attitude towards lifelong learning is developed.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Opinions on social work issues and problem solutions can be shared verbally and in writing with relevant people and institutions, with people from the same or different professions, and with quantitative and qualitative data.
3
2
Can organize and implement projects and activities for the social environment in which they live, with a sense of social responsibility.
4
3
Monitors and evaluates the events/developments on the agenda of the society and the world in the fields of social work.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Determines the duties, authorities, rights, and responsibilities related to the social work profession.
3
2
Acts in accordance with the legislation, professional ethical principles, and standards.
3
3
Carries out its practices in social work areas with environmental awareness.
4
4
The conceptual framework, perspectives, theoretical approaches, and models are used to guide the implementation of each level of social work intervention.
4
5
The development of social work as a science and profession is supported.
3
6
With knowledge, skills, values, and attitudes, society is modeled, and a lifelong learning approach is adopted.
4
7
Acts in accordance with the quality management and processes in line with the modern management approach in human service organizations.
4
8
Carries out the practices in social work areas with environmental awareness.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 3 3 9
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 3 9
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 50 0 104
Genel Toplam 104
Toplam İş Yükü / 25.5 4,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0