TR EN

ANATOMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BEY141 ANATOMİ 1 4 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Prof.Dr. HÜSEYİN KARADAĞ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İnsan anatomisinin sistematik ve fonksiyonel yapısına ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Anatomiye giriş ve terminoloji, anatominin tanımı, genel bölümleri, temel kavramlar, hücre, anatomik terimler, kranium, iskelet sisteminin devamı, eklemler, kaslar, dolaşım sistemi, endokrin sistemi, solunum sistemi, sindirim sistemi, boşaltım sistemi, üreme sistemi, sinir sistemi ve 5 duyu.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İnsan vücudundaki sistemlerin yapısal organizasyonu ve işlevlerini tartışır.
İnsan anatomisi bilgilerini işlev ve hastalık ile ilgili soruları çözmek için uygular.
Anatomiyle ilgili temel kavramları açıklar.
Anatomik terimlere ilişkin hakimiyeti artar.
Hücre yapısını açıklar.
Hücrenin anatomik yapısı ile fizyolojik işlevi arasında ilişki kurar.
Hareketi oluşturan, iskelet ve kas yapıları arasındaki ilişkiyi açıklar.
Kemik kas ve eklemlerin birbirine etkisini açıklar.
Vücudun bölümleri ile mekaniği arasında ilişki kurar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Okuma Anatomi Terminolojisi Anlatım, Lab. Uygulaması, Sunum
2 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Okuma Anatomiye giriş, Kemikler Anlatım, Lab. Uygulaması, Sunum
3 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Okuma Kemikler Anlatım, Lab. Uygulaması, Sunum
4 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Okuma Eklemler, Kaslara Giriş Anlatım, Lab. Uygulaması, Sunum
5 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Okuma Kaslar(Baş-Boyun) ve Gövde Kasları, Alt ve Üst Ekstremite Kasları Anlatım, Lab. Uygulaması, Sunum
6 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Okuma Dolaşım Sistemi Anlatım, Lab. Uygulaması, Sunum
7 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Okuma Sindirim Sistemi (Sindirim kanalı) Anlatım, Lab. Uygulaması, Sunum
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Okuma Sindirim Sistemi (Sindirime Yardımcı Organlar), Solunum Sistemi Anlatım, Lab. Uygulaması, Sunum
10 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Okuma Üriner Sistem, Erkek ve Kadınlarda Genital Sistem Anlatım, Lab. Uygulaması, Sunum
11 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Okuma Endokrin Sistem Anlatım, Lab. Uygulaması, Sunum
12 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Okuma Sinir Sistemi Anlatım, Lab. Uygulaması, Sunum
13 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Okuma Özel Duyu Organları (Deri ve oluşumları, koku, tat ve görme organı) Anlatım, Lab. Uygulaması, Sunum
14 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Okuma Özel Duyu Organları (İşitme ve denge organı) Anlatım, Lab. Uygulaması, Sunum
15 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Okuma Genel tekrar Anlatım, Lab. Uygulaması, Sunum
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Arifoğlu, Y.(2016). Her Yönüyle Anatomi. İstanbul: İstanbul Tıp.
Süzen, B.(2015). İnsan Anatomisine Giriş.(2. Baskı) İstanbul:Nobel
Yıldırım, M.(2017). İnsan Anatomisi Atlası. İstanbul: Nobel.
Urban&Fischer F. Paulsen, J. Waschke.(2019).Sobotta İnsan Anatomisi Atlas Türkçe.İstanbul:Medipres Yayıncılık
Yıldırım, M.(2018). Resimli İnsan Anatomisi. (5.Baskı) İstanbul: Nobel.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The foundation of professional theoretical knowledge of child development science is child, family, development, forms the concepts of evaluation, identification, support, intervention, education and follow-up. It Ensuring that the Child Development profession is learned on a scientific basis by considering the concepts with a holistic approach.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field of Child Development.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being able to independently carry out an advanced study in the field of Child Development.
5
2
To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to Child Development.
4
3
To be able to plan and manage activities for the development of employees under his/her responsibility within the framework of a project.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
4
2
Ability to identify learning needs and direct learning
4
3
Developing a positive attitude towards lifelong learning
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to inform relevant persons and institutions on issues related to Child Development; to be able to convey their thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
3
2
To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts and solutions to problems in the field of Child Development.
4
3
Being able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
3
4
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
3
5
To be able to use information and communication technologies together with computer software at the Advanced Level of the European Computer Use License required by the Child Development field.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values ​​in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to Child Development.
4
2
To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Okuma 14 1 14
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 3 42
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 3 21
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 79 0 149
Genel Toplam 149
Toplam İş Yükü / 25.5 5,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0