TR EN

TIBBİ BİYOLOJİ VE GENETİK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BEY142 TIBBİ BİYOLOJİ VE GENETİK 2 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Hücreyi oluşturan yapıların fonksiyonları , genetik materyal ve ilgili hastalıklara ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Hücre yapısı, genetik materyal, transkripsiyon, translasyon, hücre döngüsü, polimorfizm, mutasyon, kalıtsal hastalıklar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Moleküler yapı ile biyolojik fonksiyonu ilişkilendirir
Hücresel hastalıkların genetik kökenlerini tartışır.
Canlı organizmalarda bulunan başlıca moleküler yapıların biyolojik önemini örneklendirir.
Hücrenin organellerini açıklar.
Mutasyon kavramlarını açıklar.
Genetiğin temel kavramlarını açıklar.
Hücre işleyişinin temelindeki moleküler biyoloji ve genetik kavramlarını ilişkilendirir.
Hücreyi oluşturan molekül yapılarını işlevleriyle açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma Hücre Organelleri Anlatım, Tartışma
2 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma Hücrenin Kimyasal Yapısı Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
3 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma Hücre Membran Yapısı ve Özelleşmeleri Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
4 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma Hücre Bölünmesi Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay.
5 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma Hücre Döngüsü Kontrolü Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
6 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma Kromatin ve Kromozomun Yapısı Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
7 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma Transkripsiyon Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay.
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma Translasyon Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay.
10 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma Kalıtım - Mendel Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay.
11 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma Kalıtım - Non Mendelyan Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay.
12 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma Kromozom Anomalileri Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay.
13 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma DNA Tamir Mekanizmaları Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
14 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma Doğum Öncesi Tanı Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay.
15 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma Genetik Danışma Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay.
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Nussbaum, LR. (2005). Tıbbi Genetik. İstanbul: Güneş Tıp Kitapevi
Başaran, A. (2010). Tıbbi Biyoloji. İstanbul: Pelikan Yayıncılık

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The foundation of professional theoretical knowledge of child development science is child, family, development, forms the concepts of evaluation, identification, support, intervention, education and follow-up. It Ensuring that the Child Development profession is learned on a scientific basis by considering the concepts with a holistic approach.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field of Child Development.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being able to independently carry out an advanced study in the field of Child Development.
3
2
To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to Child Development.
3
3
To be able to plan and manage activities for the development of employees under his/her responsibility within the framework of a project.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
4
2
Ability to identify learning needs and direct learning
3
3
Developing a positive attitude towards lifelong learning
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to inform relevant persons and institutions on issues related to Child Development; to be able to convey their thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
4
2
To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts and solutions to problems in the field of Child Development.
4
3
Being able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
3
4
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
2
5
To be able to use information and communication technologies together with computer software at the Advanced Level of the European Computer Use License required by the Child Development field.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values ​​in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to Child Development.
3
2
To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 2 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 1 7
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 51 0 79
Genel Toplam 79
Toplam İş Yükü / 25.5 3,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0