TR EN

ÖZEL EĞİTİM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY144 ÖZEL EĞİTİM 2 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Özel eğitimin kavram ve ilkelerinin, özel eğitim gerektiren bireyler ve özelliklerinin ifade edilmesini, özel eğitimle ilgili güncel konulara ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Özel Eğitimin Amaç ve İlkeleri, Özel Eğitimin Tarihçesi, Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Gereksinim Alanları, Özel Gereksinimli Çocukların Değerlendirilmesi ve Gelişimsel Tanılama, Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Olan Ailelerin Yaşadığı Sorunlar, Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Anne-Babaların Eğitimi, Özel Gereksinimli Çocukların ve Ailelerinin Sahip Oldukları Haklar, Özel Eğitimin Türkiye’deki Güncel Durumu.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Özel eğitimin amacını açıklar.
Özel eğitimin ilkelerini ayırır.
Doğum öncesi, sırası ve sonrasında yaşanan komplikasyonları çocuk gelişimi ile ilişkilendirir.
Özel gereksinime ihtiyacı olan bireyler arasındaki farkları ayırt eder.
Meslek tanımı ve görev alanını açıklar.
Meslek etiğine bağlı kalır.
Meslek etiğine uygun harekete geçer.
Disiplinler arası çalışma felsefesine bağlı kalır.
Diğer meslek elemanlarıyla işbirliğini savunur.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama Özel Eğitime Giriş Anlatım, Soru-Cevap
2 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Özel Eğitim Süreci, İlkeleri, Tanılama ve Değerlendirme, Özel Eğitimin Yöntemleri Anlatım, Örnek Olay
3 Bireysel Araştırma, Grup Araştırması Özel Eğitimin Tarihsel Gelişimi Anlatım, Örnek Olay, Tartışma
4 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma BEP-Kaynaştırma Eğitimi Anlatım, Beyin Fırtınası
5 Literatür Tarama, Grup Araştırması Görme Yetersizliği Olan Çocuklar ve Eğitimleri Anlatım, Tartışma, Örnek Ola
6 Bireysel Araştırma, Grup Araştırması İşitme Yetersizliği Olan Çocuklar ve Eğitimleri Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
7 Literatür Tarama, Grup Araştırması Bedensel Yetersizliği Olan Çocuklar ve Eğitimleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
8 - ARA SINAV -
9 Bireysel Araştırma, Grup Araştırması Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuklar ve Eğitimleri Anlatım, Örnek Olay, Tartışma
10 Literatür Tarama, Grup Araştırması Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuklar ve Eğitimleri Anlatım, Örnek Olay, Beyin Fırtınası
11 Web Tabanlı Araştırma, Grup Araştırması Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar ve Eğitimleri Anlatım, Soru-cevap
12 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri Anlatım, Tartışma
13 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Otizm Spektrum Bozukluğuna Sahip Çocuklar ve Eğitimleri Anlatım, Örnek Olay
14 Web Tabanlı Araştırma, Grup Araştırması İletişim, Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
15 Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Genel Tekrar Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Baykoç, N. (2011). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim. Ankara: Eğiten Kitap.
Özsoy, Y. Özyürek, M. ve Eripek, S. (2001).Özel Eğitime Giriş. Karatepe Yayınları, Ankara.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The foundation of professional theoretical knowledge of child development science is child, family, development, forms the concepts of evaluation, identification, support, intervention, education and follow-up. It Ensuring that the Child Development profession is learned on a scientific basis by considering the concepts with a holistic approach.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field of Child Development.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being able to independently carry out an advanced study in the field of Child Development.
3
2
To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to Child Development.
4
3
To be able to plan and manage activities for the development of employees under his/her responsibility within the framework of a project.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
4
2
Ability to identify learning needs and direct learning
4
3
Developing a positive attitude towards lifelong learning
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to inform relevant persons and institutions on issues related to Child Development; to be able to convey their thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
4
2
To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts and solutions to problems in the field of Child Development.
4
3
Being able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
3
4
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
2
5
To be able to use information and communication technologies together with computer software at the Advanced Level of the European Computer Use License required by the Child Development field.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values ​​in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to Child Development.
4
2
To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 3 3 9
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 3 5 15
Rapor Yazma 3 5 15
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 3 6
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 3 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 123
Genel Toplam 123
Toplam İş Yükü / 25.5 4,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0