TR EN

GELİŞİM PSİKOLOJİSİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY244 GELİŞİM PSİKOLOJİSİ 4 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Gelişimin temel ilke, kavram ve kuramları çerçevesinde, erken çocukluk döneminde, farklı gelişim alanlarının ve bu alanlardaki gelişimsel ilerlemelerin değerlendirilmesine ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Gelişimsel dönemler, insan gelişimine yaşam boyu bakış açısı ve gelişimin doğası , gelişim kuramları ve gelişim araştırmaları, gelişimin biyolojik temelleri, doğum öncesi gelişim, doğum, bebeklik döneminde gelişim, erken çocukluk döneminde gelişim, orta ve son çocukluk döneminde gelişim, genç yetişkinlik, orta yetişkinlik, ileri yetişkinlik.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İnsan gelişimi ile ilgili kuramları açıklar.
Yaşam boyu gelişimi, genlerin kalıtımın ve çevrenin etkilerini tartışır.
Doğum öncesinden doğuma kadar olan süreci ilişkilendirir.
Bebeklikteki gelişim alanlarını tanımlar.
Orta ve geç çocukluk dönemindeki gelişim alanlarını ilişkilendirir.
Ergenlik dönemindeki değişimleri açıklar.
Ergenlikten genç yetişkinliğe geçiş sürecini anlatır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama Gelişim Psikolojisinin Temel Konuları, Yaşam Boyu Bakış Açısı Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Literatür Tarama Doğum Öncesi Gelişim Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Literatür Tarama Doğum ve Erken Bebeklik Dönemi Anlatım, Yaratıcı Çalışma Yöntemi
4 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Erken Çocukluk Dönemi: Sosyal,Duygusal Fiziksel, Bilişsel Gelişim Anlatım, Yaratıcı Çalışma Yöntemi
5 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Orta ve Geç Çocukluk Dönemi: Sosyal ve Duygusal Gelişim, Fiziksel, Bilişsel Gelişim Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay,
6 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Bebeklik ve Çocukluk Dönemi Psikopatolojileri 1 Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay,
7 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Bebeklik ve Çocukluk dönemi Psikopatolojileri 2 Anlatım, Örnek Olay, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Ergenlik sosyal,duygusal ve bilişsel gelişim Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma Ergenlik dönemi psikopatolojileri 1 Anlatım, Tartışma, Yaratıcı Çalışma Yöntemi,
11 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Grup Araştırması Ergenlik dönemi Psikopatolojileri 2 Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Yaratıcı Çalışma Yöntemi,
12 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Genç Yetişkinlik Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay,
13 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Orta Yetişkinlik Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası
14 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma İleri Yetişkinlik, Ölüm,ölmek ve Yas Anlatım, Örnek Olay
15 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Grup Araştırması Genel Tekrar Anlatım, Soru-Cevap,
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Santrock J.W. (2011). Yaşam Boyu Gelişim. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Bacanlı, H. Gelişim ve Öğrenme, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2006.
Şenol S. (2003). Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı. Nobel kitabevi. Ankara

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The foundation of professional theoretical knowledge of child development science is child, family, development, forms the concepts of evaluation, identification, support, intervention, education and follow-up. It Ensuring that the Child Development profession is learned on a scientific basis by considering the concepts with a holistic approach.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field of Child Development.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being able to independently carry out an advanced study in the field of Child Development.
4
2
To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to Child Development.
5
3
To be able to plan and manage activities for the development of employees under his/her responsibility within the framework of a project.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
5
2
Ability to identify learning needs and direct learning
4
3
Developing a positive attitude towards lifelong learning
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to inform relevant persons and institutions on issues related to Child Development; to be able to convey their thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
3
2
To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts and solutions to problems in the field of Child Development.
5
3
Being able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
4
4
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
2
5
To be able to use information and communication technologies together with computer software at the Advanced Level of the European Computer Use License required by the Child Development field.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values ​​in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to Child Development.
5
2
To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 100
Genel Toplam 100
Toplam İş Yükü / 25.5 3,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0