TR EN

ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE SANAT VE YARATICILIK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY212 ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE SANAT VE YARATICILIK 4 2 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Yaratıcılık ve sanata ilişkin temel kavramlar, yaratıcılık üzerinde etkili olan faktörler, farklı sanat alanlarının çocuklar üzerindeki etkileri, sanat eğitiminde dikkat edilmesi gereken noktalar ve yaratıcı sanat etkinlikleri hazırlamaya ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Sanat ve yaratıcılık ile ilgili kavramlar ve yaratıcı bireylerin özellikleri, erken çocukluk döneminde yaratıcılığın desteklenmesi ve eğitimcinin rolü, çocukta yaratıcılığın gelişimini etkileyen faktörler, yaratıcılığı destekleyen bir ortam ve program hazırlama, çocuklara yönelik farklı sanat alanları, çocuk resimlerinin aşamaları ve özellikleri, yaratıcılıkta aile ve sanatın önemi, sanat eğitiminde dikkat edilmesi gereken noktalar, çocukların yaş ve gelişim özelliklerine uygun sanat etkinlikleri ve yaratıcı materyaller, hazırlama, çocukların yaş ve gelişim özelliklerine uygun sanat etkinlik örnekleri hazırlama ve bu örnekleri tartışma

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Sanat ve yaratıcılıkla ilgili kavramları açıklar.
Sanat ve yaratıcılığın gelişim sürecini açıklar.
Sanat ve yaratıcılığın gelişiminde etkili olan etmenleri ayırır.
Yaratıcılıkta aile ve sanatın önemini ifade eder.
Çocukların yaş ve gelişim özelliklerine uygun yaratıcı materyaller tasarlar.
Yaratıcı materyallerin çocukların yaş ve gelişim özelliklerine uygunluğunu değerlendirir.
Erken çocukluk döneminde yaratıcılığın desteklenmesinde eğitimcinin rolüne uygun hareket eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Dersin içeriği hakkında bilgilendirme, Yaratıcılık ile ilgili kavramlar Sözlü- görsel anlatım, soru-cevap,beyin fırtınası
2 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Erken çocukluk döneminde sanatın ve yaratıcılığın desteklenmesi, Eğitimcinin rolü Sözlü- görsel anlatım, soru-cevap, tartışma,
3 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Yaratıcılığı destekleyen bir ortam ve program hazırlama Sözlü- görsel anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası
4 Literatür Tarama, Yaratıcılığı destekleyen bir ortam ve program hazırlama Sözlü- görsel anlatım, beyin fırtınası
5 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Yaratıcılık ile ilgili kuramlar/kuramcılar soru-cevap, tartışma,
6 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma,Bireysel Araştırma, Grup Araştırması Yaratıcılıkta aile ve sanatın önemi Sözlü- görsel anlatım,
7 Bireysel Araştırma Yaratıcılık ve sanat ilişkisi Soru-cevap, beyin fırtınası
8 - ARA SINAV -
9 Bireysel Araştırma Yaratıcı düşünmeyi geliştiren teknikl Sözlü- görsel anlatım, soru-cevap, tartışma
10 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Çocuk resimleri, Çocuklarda resmin gelişim aşamaları Sözlü- görsel anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası
11 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma,Grup Araştırması Çocuk resimleri, Çocuklarda resmin gelişim aşamaları Sözlü- görsel anlatım, soru-cevap, tartışma
12 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Çocuk resimlerinin gelişim dönemlerine göre incelenmesi Sözlü- görsel anlatım
13 Web Tabanlı Araştırma Çocuk resimlerinin gelişim dönemlerine göre incelenmesi Tartışma, beyin fırtınası
14 Bireysel Araştırma, Literatür Tarama, Çocukların yaş ve gelişim özelliklerine uygun sanat etkinliği örnekleri hazırlama ve bu örnekleri tartışma Uygulama
15 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Çocukların yaş ve gelişim özelliklerine uygun sanat etkinliği örnekleri hazırlama ve bu örnekleri tartışma Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Englebright Fox, J. & Schirrmacher, R. (2014). Çocuklarda SANAT VE YARATICILIĞIN GELİŞİMİ / Art & Creative Development for Young Children (Çev. İlkay ULUTAŞ , Ender DURUALP , Fatma Elif KILINÇ , Gökhan DUMAN , Elif ÖZTÜRK YILMAZTEKİN , Ümit DENİZ , Aynur BÜTÜN AYHAN), Nobel Akademi.
Halmatov, S. (2016). Çocuk Resimleri Analizi ve Psikolojik Resim Testleri, 3. Baskı, Ankara: Pegem Akademi.
Aynal, Ş., Çetin, Z., Dağlıoğlu, E., Elibol, F., İnan, H., Öncü, E., Tanju, E., Turaşlı, N., Ünlüer, E., Zeteroğlu, E. (2012). Erken Çocukluk Döneminde Sanat ve Yaratıcılığın Geliştirilmesi. Ankara: Pegem Akademi.
Yavuzer, H. (2013). Resimleriyle Çocuk, 17. Baskı, İstanbul:Remzi Kitabevi.
İnan, H., Öncü, E., Tanju, E., Turaşlı, N., Ünlüer, E., Zeteroğlu, E. (2012). Erken Çocukluk Döneminde Sanat ve Yaratıcılığın Geliştirilmesi. Ankara: Pegem Akademi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The foundation of professional theoretical knowledge of child development science is child, family, development, forms the concepts of evaluation, identification, support, intervention, education and follow-up. It Ensuring that the Child Development profession is learned on a scientific basis by considering the concepts with a holistic approach.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field of Child Development.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being able to independently carry out an advanced study in the field of Child Development.
4
2
To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to Child Development.
4
3
To be able to plan and manage activities for the development of employees under his/her responsibility within the framework of a project.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
3
2
Ability to identify learning needs and direct learning
5
3
Developing a positive attitude towards lifelong learning
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to inform relevant persons and institutions on issues related to Child Development; to be able to convey their thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
4
2
To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts and solutions to problems in the field of Child Development.
4
3
Being able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
4
4
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
2
5
To be able to use information and communication technologies together with computer software at the Advanced Level of the European Computer Use License required by the Child Development field.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values ​​in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to Child Development.
4
2
To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 4 56
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 4 2 8
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 6 2 12
Ödev 2 4 8
Proje Hazırlama 2 4 8
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav 1 1 1
Kısa Sınav Hazırlığı 1 1 1
TOPLAM 48 0 126
Genel Toplam 126
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0