TR EN

ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM VE EĞİTİM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY241 ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM VE EĞİTİM 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Prof.Dr. NEFİSE SEMRA ERKAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Erken çocukluk ve okul döneminde bilişsel gelişim,dil gelişimi, fiziksel gelişim, motor gelişim ve eğitim ile ilgili temel kavram ve terimlerle bunları açıklayan kuramlara ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Erken çocukluk döneminde bilişsel gelişim, dil gelişimi, fiziksel gelişim, motor gelişim, sosyal duygusal gelişim ile ilgili kavram ve kuramlar

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Gelişime ilişkin temel kavramları açıklar.
Erken çocuklukta gelişim kuramlarını özetler.
Gelişim süreçlerini etkileyen faktörleri değerlendirir.
Yaşa göre gelişim basamaklarını sıralar.
Gelişimini etkileyen etmenleri ayırır.
Erken çocukluk dönemindeki gelişimi açıklar.
Ekran maruziyeti ve sonuçlarını açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Erken Çocukluk dönemi tanımı ve temel kavramlar Anlatım
2 Bireysel Araştırma, Grup Araştırması Erken çocukluk döneminde bilişsel gelişim Anlatım, bireysel çalışma, grup çalışması
3 Web Tabanlı Araştırma Erken Çocukluk döneminde bilişsel gelişim kuramlar ve kuramcılar Anlatım
4 Web Tabanlı Araştırma Erken Çocukluk döneminde bilişsel gelişim kuramlar ve kuramcılar Anlatım, tartışma
5 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme Erken Çocukluk döneminde dil gelişimi Anlatım
6 Web Tabanlı Araştırma Erken Çocukluk döneminde dil gelişimi kuramlar ve kuramcılar Anlatım
7 Bireysel Araştırma, Grup Araştırması Erken Çocukluk döneminde dil gelişimi kuramlar ve kuramcılar Anlatım, bireysel çalışma, grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme Erken Çocukluk döneminde fiziksel ve motor gelişim Anlatım
10 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme Erken Çocukluk dönemi motor gelişim kuramları ve kuramcıları Anlatım, tartışma, beyin fırtınası
11 Literatür tarama Erken çocukluk döneminde sosyal duygusal gelişim Anlatım
12 Bireysel Araştırma, Grup Araştırması Erken çocukluk döneminde cinsel gelişim Anlatım, örnek olay
13 Literatür tarama Erken çocukluk döneminde cinsel gelişim kuramları ve kuramcıları Anlatım, tartışma
14 Literatür tarama, grup araştırması Erken çocukluk dönemi gelişim alanlarını gözlem ve uygulama Anlatım,tartışma, örnek olay, grup çalışması
15 Bireysel araştırma Erken çocukluk dönemi gelişim alanlarını gözlem ve uygulama Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Deniz, M. E. (2016)Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Ankara: Maya Akademi.
Akman, A., Ertürk, G., Deniz, A., Dönmezer, İ., Ogelman, H. G., & Veziroğlu, M. (2012). Erken çocukluk döneminde gelişim. Ankara: Pegem Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The foundation of professional theoretical knowledge of child development science is child, family, development, forms the concepts of evaluation, identification, support, intervention, education and follow-up. It Ensuring that the Child Development profession is learned on a scientific basis by considering the concepts with a holistic approach.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field of Child Development.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being able to independently carry out an advanced study in the field of Child Development.
3
2
To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to Child Development.
5
3
To be able to plan and manage activities for the development of employees under his/her responsibility within the framework of a project.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
4
2
Ability to identify learning needs and direct learning
5
3
Developing a positive attitude towards lifelong learning
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to inform relevant persons and institutions on issues related to Child Development; to be able to convey their thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
5
2
To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts and solutions to problems in the field of Child Development.
3
3
Being able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
5
4
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
2
5
To be able to use information and communication technologies together with computer software at the Advanced Level of the European Computer Use License required by the Child Development field.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values ​​in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to Child Development.
5
2
To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 3 42
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 5 2 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 2 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 54 0 148
Genel Toplam 148
Toplam İş Yükü / 25.5 5,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0